Naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar San Francisco

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

01 Oktober 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo zeg, alweer een maand voorbij en we zitten al in oktober. Het gaat wel heel erg hard opschieten zo. Vanmorgen na het uitchecken nog even een paar flesjes rosé ingeslagen voor in het hotel in San Francisco (S.F.) Het was een goedkope (voor Amerikaanse begrippen) en lekkere rosé, dus daar willen we meer van hebben. Eigenlijk sneller dan verwacht hadden we de bergen van de omgeving van Yosemite N.P. achter ons gelaten en zaten we tussen de boomgaarden. Gelukkig dat ze er borden naast zetten met wat in die bomen zit, daardoor kunnen we jullie vertellen dat we pistachenoten, gedroogde pruimen, amandelen, aardbeien, mais en perziken in de boomgaarden/op het land hebben gezien. Dit was overigens vlak voor Merced.

Na Merced zijn we de Highway opgegaan. Wat een drukte en vrachtverkeer zeg! Dat zijn we totaal niet meer gewend. Daarbij rijdt de weg dan ook nog eens onrustig, geen glad asfalt maar van die ouderwetse betonplaten. Gelukkig werd dat beter en werd het rustiger toen we de Interstate 5 opgingen. We passeerden een enorm windmolenpark. Vlak voor de Oakland Bay Bridge hebben we de afslag genomen om te kijken of we een mooi plaatje konden schieten over de baai richting S.F. We hadden inderdaad een mooi plekje kunnen vinden, maar het was tóch eigenlijk niet de plek die ik in gedachten had. In 2007 heb ik op een ander uitkijkpunt gestaan. Misschien op Treasure Island…een soort van ‘werk’eiland tussen het vaste land van Oakland en S.F. Kijken of ons dat gaat lukken. De Bay Bridge is een tolbrug, alleen S.F. in, en we mochten 4 $ neertellen; als we een paar uur later waren had dat 6 $ geweest. Op de brug konden we inderdaad nog een afslag nemen naar Treasure Island. Hier hebben we wel een mooie plek gevonden en de plek waar ik in 2007 ook heb gestaan.

We waren lekker op tijd in S.F. dus we hebben gelijk de kans gepakt om de Golden Gate Bridge van verschillende plekken te fotograferen. Het is tenslotte nog redelijk weer. We zien wel af en toe flinke wolkenluchten tevoorschijn komen, maar gelukkig gaan die goed aan de Golden Gate Bridge voorbij. Wél valt op dat het hier behoorlijk frisser (het was zo’n 19,4 graden) is dan dat wij gewend zijn de laatste weken. We moeten zelfs onze fleecevest aantrekken!! Ja, we weten wat jullie denken: “dan kunnen jullie vast wennen aan het weer in NL!” Ik heb net even op weeronline zitten kijken en ik zie dat de weersverwachtingen voor de komende week in NL helemaal niet slecht zijn en ongeveer de temperatuur heeft als dat het hier nu is. Jullie mogen dus niet mopperen!!!

Vanaf verschillende plekken hebben we de Golden Gate gefotografeerd. Wat een mooie plekken zaten er tussen zeg. Het mooist vonden wij toch eigenlijk de plek waar vandaan je op de brug kijkt. Vanaf downtown gezien is dit aan de andere kant van de brug. Terugrijdend naar downtown kwamen we weer tollhuisjes tegen en moesten we nog eens 6 $ aftikken. Gelukkig dat de benzine hier zo goedkoop is, anders wordt rijden een prijzige aangelegenheid. We zijn naar het motel gereden; ligt redelijk gunstig. Even nog een klein wasje gedaan voordat we naar de Fisherman’s Wharf zijn gelopen. Erwin keek z’n ogen uit; hij had het veel kleiner gedacht. Het is er druk, maar wel gezellig. Op Pier 39 is het altijd druk, zo ook nu. Maar waar het niet druk was, was het gedeelte waar de zeeleeuwen liggen. Van andere keren weet ik dat de vlonders helemaal vol liggen; nu lag er maar een klein gedeelte vol. Uiteraard blijft het leuk om die beesten te zien, al lagen ze bijna allemaal al lekker te tukken. Toen er 2 ruzie kregen wist ik weer waar mijn bijnaam, als ik verkouden ben, vandaan komt. Geen enkel verschil dan…haha…

We hebben heerlijke fish & chips gegeten, maar de ober was beledigd dat we niet de 15% tipgeld gaven. Ook al had ik tip erbij gelegd, kwam hij toch vragen of ik het wel goed had gedaan! En dat nadat hij ons eerst een rekening van een andere tafel (duurdere rekening) had gegeven! Zeker weer de stadse mentaliteit, iets wat we de afgelopen weken niet eerder hebben meegemaakt. We hebben een lekkere wandeling terug naar het hotel, waarbij we ons toch weer lekker warm lopen.

Morgen gaan we het langverwachte bezoek aan Alcatraz brengen….. :). De verwachting is dat het morgen tussen de 26 en 29 graden Celsius gaat worden….gelukkig maar!

• 02 Oktober 2010 - 06:45

Kellers & Co:

:-) :-) GEFELICITEERD MET JULLIE KATOENEN BRUILOFT !! :-) :-)

Snel gegaan he zo'n jaar..nou ga het maar lekker leuk herbeleven..altijd leuk!

Ik kan me voorstellen dat het wel weer even wennen is als je weer in druk verkeer rijdt..en al die mensen..maar ja.
    Het is goed dat jullie weer even de fleeceveseten aan mochten, kunnen jullie vast wennen aan de temperatuur hier.
    Mooie foto's weer van de brug en de zeehonden.

Nou fijne dag vandaag en maak de fles rose maar soltaat om het feestje te vieren vandaag!!

Veel liefs van ons allemaal en ook namens zus B.

• 02 Oktober 2010 - 07:14

Stijntje:

Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag!

Nog geweldige dagen toegewenst!!

Liefs, Stijntje

• 02 Oktober 2010 - 08:08

Ma En Pa:

Gefeliciteerd met jullie eerste huwelijks verjaardag.We hopen dat jullie nog heel lang gelukkig bij elkaar mogen zijn.
    We hebben heel vluchtig het verslag en de foto"s bekeken want we zijn net uit bed, STraks nauwkeuriger. Gisteren de hele dag met de museumbus naar het Rijks in Amsterdam en Cobra geweest.Te vermoeiend, maar we hadden ons daar heel kang geleden al voor opgegeven.Maarnu toch eigenlijk te vermoeiend.Veel liefs.

• 02 Oktober 2010 - 08:18

Wim En Loes:

van harte gefeliciteerd met jullie eerst huwelijksverjaardag.

Mooie plaatjes van San Francisco, en lijkt me toch wel lekker (even) een beetje frisser.. anders had je die fleece jacks voor niks meegenomen!!

Nog veel plezier

Wim en Loes

• 02 Oktober 2010 - 09:14

Papa En Mama.:

2 Oktober 2010. Hoera jullie zijn vandaag 1 jaar getrouwd maar beseffen het nog niet omdat jullie lekker liggen te slapen.
    VAN HARTE GEFELICITEERD en dat er nog heel,heel veel gelukkige jaren bij mogen komen.

Prachtige foto van de zeehonden je zou ze zo willen aaien. Zo zijn ook de andere foto's, erg mooi. Wat is die Golden Gate Bridge toch groot,leuk met jullie erbij. Lijkt me ook wel gezellig om op die werf te lopen.

Een boom met gedroogde pruimen is dat een nieuw soort? ha,ha.

Leuk zeg, om tussen boomgaarden te rijden met soorten o.a. de noten die je bij ons niet ziet.
    Wat lag het verschil waardoor jullie 4$ of later 6$ moesten betalen?

Als jullie dit lezen hebben jullie op je trouwdag Alcatraz bezocht en dat lijkt ons toch wel heel bijzonder.

Veel plezier verder en nog lekker genieten ook van deze dag.

Veel liefs,xxx

• 02 Oktober 2010 - 14:16

Edith:

Wat schitterend zeg, die zeeleeuwen!

Morgen gaan jullie naar Alcatraz. Ik ben heel benieuwd naar jullie belevenissen en foto's daarvan!

Geniet ze!

Lieve groetjes,
    Edith

• 02 Oktober 2010 - 14:17

Edith:

Ik lees tevens dat jullie vandaag 1 jaar getrouwd zijn. GEFELICITEERD ! Wat gaat de tijd toch hard, he? Vorig jaar stonden jullie op het punt om naar Bali en Australie te gaan.

Lieve groetjes,
    Edith

• 02 Oktober 2010 - 16:36

Gert-Jan En Bep:

Van harte gefeliciteerd met jullie eerste trouwdag. Zie ons nog zo in de kerk in Nootdorp zingen: One hand, one heart. En wat hebben jullie binnen dat jaar veel gereisd!
    Geniet iedere dag van jullie leuke verslagen en schitterende foto's. Nog een paar mooie dagen en een goede terugreis.
    Groetjes,
    Bep

• 02 Oktober 2010 - 17:28

Marjolein:

Heey Erwin en Mathilda,

Gefeliciteerd met jullie eerste trouwdag!!!!

Ik ga het weer zeggen wat een mooie foto's.
    Volgens mij zij jullie heel creatief met de zelfontspanner als jullie er samen op staan!
    Of vragen jullie het gewoon aan mensen?!

Groetjes uit een regenachtig Nederland