Yosemite N.P. - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Yosemite N.P. - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Yosemite N.P.

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

30 September 2010 | Verenigde Staten, Mariposa

Wat een heerlijkheid is dat toch, als je eens een ochtend niet je koffer hoeft in te pakken om weer naar een ander hotel te verkassen. Vandaag was het weer zover….dus lekker een half uur later opstaan: 8.30 uur. Totdat ik me om 8.15 uur bedacht dat het ontbijt maar tot 9.00 uur zou zijn, dus er maar gelijk uit. Ach, we waren toch al wakker.

Rond 9.30 uur reden we weg, weer terug naar Yosemite N.P. Gelukkig is het niet druk op de weg en bij een wegopbreking hoeven we gelukkig niet te wachten. Bij deze wegopbreking wordt het verkeer om en om over 1 baan geleid en kan er een wachttijd van een kwartier ontstaan, zo vermeld het bord.
In het park aangekomen wilden we eerst naar Glacier Point, een uitzichtpunt op 2.199 m. hoogte. Maar we kwamen al langs de Bridalveil Fall en zijn daar gelijk uitgestapt om via een kleine trail de watervallen te bekijken. In deze periode van het jaar zijn er vanwege de droogte minder watervallen of staat er minder water in de watervallen. Hierdoor konden we uiteindelijk niet de mooie Yosemite Falls zien…die lagen droog. Jammer, maar helaas. Na de Bridalveil Fall was de Tunnel View onze volgende stop. In tegenstelling tot de tunnelvisie gaf dit uitzicht juist een heel weidse blik, met de Half Dome weer als grootste herkenningspunt. Dit punt dankt zijn naam aan de tunnel die bij dit punt begint (of eindigt…net waar je vandaan komt).
Via de Glacier Point Road, ook weer een weg die grotendeels alleen tussen mei en november berijdbaar is, naar het volgende uitzichtpunt, Washburn Point. Vanaf hier zagen we nog wel 2 watervallen, de Vernal Fall en de Nevada Fall, maar ook hier, stond er niet zoveel water in. Dan als laatste punt natuurlijk het Glacier Point….ook weer via een kleine trail. Weer was de Half Dome herkenbaar op beeld, zoals op heel veel uitzichtplekken. Er stond met een mega-verrekijker en daar doorheen zagen we dat er mensen liepen op Half Dome…..en niet zo weinig ook! Hiervoor moet je dus een enorme klim maken. Hier was ook al duidelijk te zien dat de Yosemite Falls geen water meer had.

Inmiddels was het tijd voor een lunch en hebben we een broodje en een koek gegeten; blikje ijsthee erbij en we kunnen weer vooruit. Op naar Yosemite Valley. De zon ging ons zo langzaamaan verlaten en de wolken kwamen ons meer en meer opzoeken. Eerlijk gezegd was het best wel aangenaam zo; een lekkere temperatuur maar voor foto’s maken is het weer niet zo mooi. In de Valley de hele route die er te rijden valt rondgereden (valt wel mee hoor qua afstand) en in de Village gekeken wat er allemaal te zien was: Visitor Center, bookshop, Store en de Grill. Nu was het helemaal bewolkt en zouden we er wellicht nog aan denken om toch de trail naar de Yosemite Fall te gaan lopen, werd dat door de regen tegengehouden….. Ja, jullie lezen het goed…REGEN!!!! Achteraf bleek het erg mee te vallen, maar wij waren inmiddels weer terug aan het rijden naar het hotel.

We waren lekker op tijd terug in het hotel. Vanmorgen hadden we een fles rosé gekocht in een lokale supermarkt en die hadden we al in de koelbox gelegd. Bij het hotel aangekomen hebben we de fles opengemaakt en lekker op onze veranda leeggedronken; wel via bekertjes hoor! Verder lekker rustig aan….

Morgen gaan we naar San Francisco….qua afstand niet zo heel ver en dus zijn we lekker op tijd daar om de stad te gaan verkennen.

• 01 Oktober 2010 - 05:42

Kellers & Co:

Lekker he een keer je koffer niet inpakken..dat hebben wij nou iedere ochtend ;-).
    Wel weer mooi zo'n weidse blik!Die wolken misstaan helemaal niet hoor op de foto's zien er nog best mooi uit..
    Wat braaf zeg dat jullie die fles rose met bekertjes hebben leeg gedronken.
    Nou op naar San Francisco!! Zal ook wel weer heel bijzonder zijn.

Liefs xx

• 01 Oktober 2010 - 07:15

Zus B:

Als julie dit lezen is het 1 oktober....niet de datum van 2 oktober maar wel de "dag" van jullie trouwdag. Ik beleef hem al weer een beetje terug al is het niet de datum.
    Nou ja ik hoop dat jullie het nog snappen...
    Is wel snel gegaan dat jaar trouwens..

Liefs, zus B

• 01 Oktober 2010 - 12:16

Papa En Mama.:

Terug van weggeweest ga ik nu op jullie reageren. Wat we vanochtend gedaan hebben? Papa is kasten en muziek aan het meehelpen verhuizen van Scheveningen naar Voorburg en ik ben gezellig bij Frederique en Shahid een bakje wezen drinken en een bloemetje gebracht omdat ze gisteren in ondertrouw zijn gegaan.

We hadden vanochtend wel eerst het verslag gelezen en foto's bekeken want dat is leuk wakker worden zolang jullie weg zijn.

Jammer voor jullie dat de mooie Yosemite waterval niet kon zien en de andere met ook minder water, maar aan de foto's te zien,zien jullie ook nog veel ander moois. Wel leuk om te zien dat de totaal kleur van alles heel anders is dan vorige week.

Ga lekker genieten van San Francisco.

Liefs,mama.xxx