Highway 1 - Reisverslag uit Cambria, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Highway 1 - Reisverslag uit Cambria, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Highway 1

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

04 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Cambria

Sorry lezers, dat er weer geen bericht is uitgegaan na het plaatsen van het verslag van de 2e volle dag in San Francisco. Aangezien ik zag dat sommige lezers ook problemen hadden met de site (sommige geschreven reacties stonden maar liefst 4x op de site), heb ik een mail gezonden aan de helpdesk van de site. Zelfs het verzenden van die mail gaf problemen. Vanmorgen had ik als reactie terug ontvangen dat er een technische storing is geweest, maar dat deze nu verholpen is…..wij hopen het maar.

Vandaag hebben we beiden het idee dat we richting huis aan gaan. Dat komt natuurlijk ook doordat we nu écht richting L.A. gaan rijden. Weliswaar nog via een mooie route, maar we hebben vandaag en morgen ook geen “excursies” op ’t programma staan.

Gelukkig dat we een GPS bij ons hadden, zo kwamen we makkelijk S.F. uit. Dat scheelt een hoop zeg, dat je dat niet meer zelf hoeft uit vinden. Uiteraard was het stad in flink druk, precies rushhour en we reden door het Financial District, waar het natuurlijk helemaal druk is. Tussen de hoge skyscrapers had Truus, hier noemen ze haar Laila, wel af en toe wat moeite om het GPS-signaal vast te houden en de juiste weg te vinden, maar het is toch gelukt. De eerste 200 km. hebben we via de snelweg gedaan totdat we in Montery waren. Vanaf hier hebben we de scenic Highway 1 gepakt. Vlak na Montery ligt Carmel-by-the-sea. Wellicht dat een enkele lezer zich kan herinneren dat Clint Eastwood van 1986 tot 1988 burgemeester van dit stadje was. Wij hebben Mr. Make My Day niet gezien, maar we hebben wel een bezoekje aan het strand gebracht. We hadden willen baden, maar helaas….het was te koud en we willen niet ziek het vliegtuig instappen. Bij de lokale bakery hebben we een lekker bakkie koffie gekocht om op te warmen, met een, waarschijnlijk, lekkere koek voor later vandaag.

Onderweg aan de Highway 1 hebben we diverse fotostops gemaakt. Gelukkig klaarde het weer wat later op de dag op. De Highway 1 gaat dwars door het prachtige natuurgebied Big Sur. De weg volgt grotendeels de kustlijn en heeft daardoor flink veel bochten. Het stuur van de auto zal zeker niet vastroesten op dit stuk.

Op een gegeven moment kwamen we langs een grote, drukke parkeerplaats. Er bleken allemaal zeeolifanten te liggen op het strand! Die beesten lijken heel veel op de zeeleeuw/zeehond, maar vooral de mannetjes hebben een soort van slurf. Heel apart…ook het brullen gaat heel anders dan dat van de beesten die we in S.F. hoorden….een veel zwaarder geluid. Er lagen er hier veel meer dan dat we in S.F. aan zeeleeuwen hebben gezien.

Verderop zagen we Hearst Castle op een berg in San Simeon liggen en na een kwartiertje waren we in Cambria aangekomen. Dit ligt ongeveer op de helft tussen S.F. en L.A. dus dat is mooi. Het plaatsje is in 2-en gesplitst door de Highway 1. Aan de kustkant staan kweet-niet-hoeveel Inn’s en motels; aan de bergkant van de Highway 1 zijn allerlei shopjes en restaurantjes. Wij hebben uiteindelijk een mooi motel uitgezocht en hebben zelfs een open haard op de kamer die met een omschakeling van het lichtknopje gezellig aangaat. Bij het hotel zijn ook weer een openluchtzwembad en yacuzzi, dus we zijn nog even heerlijk de yacuzzi ingegaan. Daarna lekker gegeten, nadat we eerst nog even een kijkje hebben genomen bij het huis van Nit Wit Ridge. Dit huis is gebouwd van alleen maar afvalmateriaal en er zou ongeveer 60 jaar over gedaan zijn om dit huis te bouwen.

Terwijl ik dit verslag tik hebben we de open haard aanstaan, geeft zelfs echte warmte, en staat een gezellige jazzi zender op.

Nog 2 nachtjes in de VS en morgen onze laatste rijdag…op naar L.A.. De tijd is hier voorbij gevlogen en we kunnen ons niet voorstellen dat er al 3 weken om zijn.

• 05 Oktober 2010 - 08:34

Papa En Mama.:

Vandaag is jullie verslag weer op de normale manier binnengekomen, gelukkig maar ook voor jullie.
    Ook al heb je geen "excursies" er is zat te zien zo langs de kustlijn. De zee met de rotspartijen zijn prachtig om te zien. Weer prachtige foto's, leuk ook zijn de zeeolifanten. Jullie hoeven er niet voor naar het Dolfinarium te gaan omdat te zien.

Jullie gaan de laatste dag beleven in de US en wij wensen jullie daar ook nog heel veel plezier mee.

Veel liefs, papa en mama.

• 05 Oktober 2010 - 08:47

Kellers & Co:

Jullie hebben het gevoel nog maar net weg te zijn??
    Ik heb het gevoel of jullie al maanden weg zijn.!!!
    Weet je wat het ook is...als je het naar je zin hebt vliegt de tijd. Dus mijn advies is boek de volgende keer een saaie vakantie dan duurt'tie lekker lang :-) :-)....
    Wat lief die zeeolifanten zeg, hebben jullie toch maar even mooie gezien.
    Dat afval huis is ook erg bijzonder. Rook het wel een beetje fris daar dan? Moet je je voorstellen dat ze niets hebben schoongemaakt...
    Nou ik ga even bijkomen...m'n verstandskies is net getrokken en de helft van mijn gezicht en oor (?!) is nog verdoofd.

Maak er nog een leuke dag van!!!

• 05 Oktober 2010 - 14:04

Auke:

Ik kan jullie vertellend at jullie wel een hele hoop gezien hebben, maar nu je in San F. bent geweest zijn jullie (natuurlijk in de Lombard Street geweest...anders raad ik je nu nog aan om om te draaien en er alsnog door heen te rijden :-))

Prettige voortzetting van de reis..
    A.

• 05 Oktober 2010 - 14:18

Wim En Loes:

Mooi is die Kustweg, jammer dat het niet zonnig was, dan is het nòg mooier...

Nog even en je moet het weer met het
    'platte' land doen; zal wel wennen zijn..

groetjes uit Krimpen

• 05 Oktober 2010 - 15:19

Pa En Ma:

Zo te zien kan ik nu weer reageren. Vanochtend wel 3 keer geprobeerd maar telkens werd er gemeld dat het niet ging. Vanmiddag 3uur in het ziekenhuis doorgebracht voor onderzoek en morgrn nog eens een uur of 3. Uitslag pas volgende week
    FOTO'S OOK WEER GOED ONTVANGEN wIJ WENSEN JULLIE ALVAST EEN GOEDE REIS EN GOEDE THUIS KOMST
    WELKOM.lIEFS PA EN MA.
    pas volgende week

• 05 Oktober 2010 - 15:22

PA EN MA:

dAT PAS VOLGENDE WEEK BEN IK VERGETEN WEG TE DOEN. GROETJES MA

• 05 Oktober 2010 - 15:45

Sjaak:

heb je nog leuke gadgets voor je "harry" gevonden?
    Die highway 1 is wel een mooie voor de motor!!
    Tilly, jij moet schrijfster worden!
    Alvast een goeie reis terug; het is hier prachtig weer, dus je fleece kun je in de koffer doen...

• 05 Oktober 2010 - 18:40

Edith:

Hoi vakantiegangers,

Het weer is aardig aan het achteruitgaan bij jullie, he? Een heel verschil met vorige week. En nu begint zelfs het einde in zicht te komen van jullie vakantie. Maar gelukkig hebben jullie nog een mooie excursie op het programma staan. En straks nagenieten van alle mooie foto;s die jullie gemaakt hebben.

Lieve groetjes,
    edith

• 05 Oktober 2010 - 23:21

Bep:

Mooie foto's maar je kunt zelfs aan de foto's zien dat het frisjes is bij jullie. Nou hier anders niet, we hebben al een paar heerlijk warme dagen gehad. Hopelijk blijft het nog een paar dagen zo, dan kunnen jullie er ook nog van genieten.
    Goede thuisreis!