Naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar Los Angeles

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

05 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zo, onze laatste reisdag in de auto…op naar L.A. na een heerlijk nacht aan zee, eigenlijk de oceaan, geslapen te hebben. Klokke 9 zaten we in de auto en zagen dat het zo’n 5 uur rijden zou zijn. Uiteraard is dat zonder stop, die wij natuurlijk wel gaan houden.

Onze excursie ging vandaag naar Santa Barbara…nee, niet die soap die wij beiden nooit gezien hebben, maar naar een oude missiepost. Door heel Californië staan 21 missieposten, op een afstand van 30 km van elkaar langs “El Camino Real” (“de Koninklijke Weg”). In 1769 zijn Franciscaner paters met de bouw hiervan in San Diego begonnen, om de indianen te bekeren, maar de indianen werden ook als goedkope arbeidskrachten gebruikt. De missiepost in Santa Barbara is in 1786 op de naamdag van de heilige Barbara gesticht en is momenteel de drukst bezochte missiepost van Californië. In 1925 is de kerk herbouwd nadat het door een aardbeving beschadigd was geraakt. Bij de herbouw is cement gebruikt wat uiteindelijk een chemische reactie heeft gegeven. De kerkgevel is hierdoor in 1953 voor de 2e keer herbouwd naar oorspronkelijk ontwerp.

Binnen was een mooie tuin, de sacred garden. Op het kerkhof bevinden zich ongeveer 4.000 graven, van zowel indianen als van monniken. Heel apart, want als je er overheen loopt is het net een gewone tuin met een groot kruisbeeld en hier en daar een grafzerk.

In Santa Barbara hebben we onze laatste Subway van deze vakantie gekocht en gegeten. Daarna zijn we aan de laatste 160 km. begonnen. Uiteraard werd het bij L.A. wel drukker, maar helaas stonden we niet “stad uit”. Dan hadden we zeker in de file gestaan. Maar waarom schrijf ik dan “helaas”? Nou, omdat dat zou betekenen dat we de vakantie nog voor de boeg zouden hebben!

Om 15.15 uur waren we al bij het hotel. We hebben de auto gelijk al helemaal leeg gemaakt en de koffers hebben we heringericht, zodat we morgen bij het afleveren van de auto écht alleen maar de 2 grote koffers en de 2 cabin-bags uit hoeven te laden. Wel makkelijk, de car-return zit hier maar 5 minuten van vandaan. Daarom hebben we deze plek ook uitgezocht. Ook handig…we hebben een restaurant aan huis…de Denny’s; we hoeven dus niet te denken wat we straks gaan eten.

Inmiddels hebben we al ingecheckt voor onze terugvlucht; ook dat is dus het handige van een laptoppie meenemen op vakantie. We hoeven op the airport alleen nog maar onze boardingpasses uit te laten draaien en de koffers af te geven.

Morgen staan we gewone tijd op, rond 8 uur. Om 12.20 uur vertrekt ons vliegtuig vanuit L.A. om dan in Memphis te landen. Erwin vindt het uiteraard jammer dat we te weinig overstaptijd hebben, zodat we Graceland niet kunnen bezoeken…next time! Je moet altijd weer een goede reden hebben om terug te komen in een land. En al heb je dat niet, dan is dát de reden!

O ja…we hebben deze vakantie 3.475,3 mijl gereden; dat is 5.560,5 km. Amerika blijft het land van de grote afstanden.

• 06 Oktober 2010 - 04:35

Hans En Herma:

We hebben genoten van al de reisverslagen en foto's. Goede reis en tot gauw.

• 06 Oktober 2010 - 05:33

Stijntje:

Dank voor al jullie reisverslagen en mooie foto's!

Een fijne terugreis toegewenst!

• 06 Oktober 2010 - 05:39

Gonnie:

Erwin en Mathilde

Ik heb mee genoten van jullie super vakantie,prachtig.
    Nu het er bijna opzit wil ik beiden Hartelijk bedanken en jullie nog een fijne thuisvlucht toewensen,ik kan me voorstellen dat het jullie ook wel weer blij maakt
    om weer terug te zijn,toch? hoewel nog wat langer?

Veel liefs en Hartelijke Groetjes

Gonnie.

• 06 Oktober 2010 - 06:45

Pa Rn Ma:

Net opgestaan. Of jullie dit nog lezen weet ik nietm we hebben in ieder gevalook veel gezien en genoten van jullie foto"s en reisverslagen,die tevens ook een hele geruststelling waren dat alles goed ging. Tot gauw. Veel liefs Pa en Ma

• 06 Oktober 2010 - 07:07

Papa En Mama.:

Hoi,hoi.

De laatste ochtend dat we jullie verslag tijdens deze vakantie uit de US konden lezen want ja jullie koffers zijn weer gepakt en morgenochtend zijn jullie haast weer thuis.
    Wel leuk dat we nu nog een stukje geschiedenis kregen, weer wat geleerd. Ook weer mooie foto's en wat een grijze luchten zeg boven Santa Barara, maar ja, dat is hier vandaag ook.

Dank jullie wel voor alle verslagen en schitterende foto's die we van jullie mochten krijgen en daardoor konden we met jullie meegenieten van jullie geweldige vakantie.

Wij wensen jullie een heel fijne, veilige en goeie terugvlucht naar huis.

Tot morgen op Schiphol.

Heel veel liefs,papa en mama.xxx

• 06 Oktober 2010 - 09:33

Edith:

Hoi Mathilda en Erwin,

Ik wens jullie een hele goede terugreis en een behouden thuiskomst. Ik heb genoten van al jullie verhalen. Jullie hebben een geweldige vakantie gehad, waar jullie nog een tijd van kunnen nagenieten.

Groetjes,
    Edith

• 06 Oktober 2010 - 10:34

Erna:

Jammer dat dit het laatste verslag was. Heb ervan genoten!!Goede reis terug

• 06 Oktober 2010 - 13:26

Wim En Loes:

jammer voor jullie (en voor ons) dat het er al weer op zit.
    We hebben genoten van de verslagen en foto's en veel bekende plaatjes gezien.

héél goeie vlucht terug!

tot ziens

wim en loes

• 06 Oktober 2010 - 14:17

Miriam:

hoi M&E
    thanx voor het meebeleven van jullie vakantie. Altijd leuk om te lezen. Geniet van jullie maal bij Denny's en tot ziens in NL,
    groetjes vanuit een wat druilerig DH

• 06 Oktober 2010 - 16:38

Geesje Van Der Veen:

Veel bewondering heb ik voor jullie planning, voor de uitgebreide verslagen, foto's en de stijl van schrijven, Bedankt, ik heb er erg van genoten en ik doe het je niet na!
    Behouden thuiskomt!

• 06 Oktober 2010 - 19:24

Harry En Marja:

Lieve Erwin en Mathilde.

wij hebben niet altijd een berichtje gestuurd, maar wel alles gelezen en bekeken, Blij dat alles goed is gegaan ,jullie hebben zo veel beleefd dat er nog maanden op geteerd kan worden.
    Bedankt voor alle verhalen en de mooie foto's.
    Heb een goede vlucht,en tot ziens.

Groetjes van ons.

• 06 Oktober 2010 - 21:06

Kellers & Co:

Op dit moment zijn jullie al weer onderweg...als het goed is alweer ingechecked.

Nou jullie hebben de laatste dag in ieder geval nog wel een hele leuke dag gehad. Mooi kerkje.

Jullie kunnen in ieder geval terug kijken op een super geslaagde vakantie. Wel jammer dat jullie zo weinig km hebben gemaakt..;-).We hebben ontzettend genoten van jullie verhalen en foto's en zoals heel veel andere zullen we jullie verhalen missen...op naar de volgende reis maar weer dan..
    Ennuh sorry dat ik vanmorgen jullie wake up call was..;-)

Ook al kunnen jullie dit pas in Nederland weer lezen wens ik jullie een hele goede en veilige terug reis!!

Tot morgen!!

• 07 Oktober 2010 - 07:06

Marjolein:

Hey Mathilda en Erwin,

Wat jammer dat de vakantie er alweer op zit!!!!
    Ik zal de verhalen lezen en foto's kijken missen!!!!
    Jullie zullen inmiddels wel in de buurt van het Mistige Nederland zijn!!!!

Liefs,

Marjolein