Naar Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar Mariposa - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar Mariposa

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

29 September 2010 | Verenigde Staten, Mariposa

Vanmorgen zijn we om 9 uur weggereden, nadat we weer eens een inclusief ontbijt hadden. Dus weer lekker een wafel gemaakt en bagels gegeten. Koffie mee voor in de auto en we zijn er weer klaar voor. De weg ging noordwaarts richting Mammoth Lakes en we reden langs de Sierra Nevada. Op sommige stukjes zagen we zelfs nog sneeuw liggen. Hoe bizar is dat!! Gisteren over de 40 graden en vandaag zien we sneeuw. Sowieso was het vandaag, het eerste deel van de dag, een stukje koeler dan gisteren, 40 graden zelfs…Fahrenheit dan! In Celsius is het verschil een kleine 20 graden. Vandaag hebben we temperaturen gehad van tussen de 21,1 en 37,2 graden Celsius.

In Mammoth Lakes hebben we nog even getankt en een broodje Subway gehaald, zodat we volgens Amerikaans voorbeeld écht kunnen picknicken in Yosemite; we hebben nog chips dus dat past goed bij de Amerikaanse lunch. Vanaf Mammoth Lakes was het nog een klein stukje rijden voordat we de afslag Yosemite Park konden nemen. Deze afslag, ook wel de Tioga Pass Road (de pas zelf ligt op 3.031 m. hoogte) genoemd, is van november tot mei dicht vanwege de sneeuwval. In oktober bestaat ook al de kans dat je de pas niet over kunt gaan en moet je eerst even op de website kijken of je er wel op kunt. Erwin heeft gisteren voor de zekerheid gekeken en de pas was open…gelukkig maar, anders hadden we een heel deel van Yosemite niet kunnen zien.

Dit nationale park is weer totaal anders dan de parken die we tot nu toe hebben gezien. We kwamen natuurlijk al op hoogte het park binnen en hadden we mooie vergezichten, mooie meertjes en veel bergen. Naarmate we daalden in het park werd het groener en groener, met veel hoge bomen. Uiteraard hebben we weer de nodige stops gemaakt voor het maken van, hopelijk, weer mooie plaatjes. Aan het Tenaya Lake hebben we onze lunch opgegeten aan een echte picknicktafel. Na een kleine 100 km hadden we de hele Tioga Road helemaal afgereden (van Oost naar West) en gingen we zuidwaarts richting Yosemite Valley. Wat er daar allemaal te zien is, gaan we morgen echt bekijken, maar we hebben al wel vast een kijkje genomen bij de Valley View, met een prachtgezicht over El Capitan en de Cathedral Rocks.
Hierna zijn we doorgereden naar Mariposa, onze volgende overnachtingsstek voor 2 nachten; het was nog ongeveer een uur rijden. We hebben een mooie ruime kamer en zullen het hier wel uithouden; maar ja dat doen we eigenlijk overal wel.
Morgen gaan we Yosemite Valley helemaal bekijken en ook vast wel een trail lopen.

We hebben overigens nu ook de foto’s van 27 september, van het verslag Las Vegas, erbij geplaatst. Neem dus gerust nog even een kijkje.

O ja, Sterre, natúúrlijk wil ik kinderpostzegels van je kopen. Ik heb op de website gekeken en doe mij maar een setje Algemene kaarten en een Mapje Kinderpostzegels. Hopelijk kun je veel verkopen…succes ermee!!

En Sjaak, van Erwin moest ik schrijven dat we geen tijd hebben om te zonnen. We zijn veel te druk bezig met allerlei dingen te bekijken en het op zoek gaan naar jouw gevraagde wallet. We zijn alleen maar wat getint aan gezicht, armen en benen, maar daar blijft het bij.

• 30 September 2010 - 07:22

Pa Er Ma:

Hallo,daar zijn we weer.Wat een landschap weer.Onvergetelijke indrukken,
    Gelukkig iets lagere temperaturen. Hier fris, dat zal jullie tegenvallen.Verder alles oke.Geniet maar.Ma en Pa

• 30 September 2010 - 08:52

Papa En Mama.:

Hoi,

Wat kan de natuur en temperatuur zo verschillend zijn op 1 dag, dat is best leuk om dat mee te maken en dat hebben jullie. Prachtige foto's, we hebben er weer van genoten. Hopelijk komen jullie die beer op een veilige plek ook nog tegen.

Liefs,papa en mama.

• 30 September 2010 - 16:18

Edith:

Hoi vakantiegangers,

Weer schitterende foto's. En nog steeds heel erg warm bij jullie. Nou, geniet er maar lekker van; wij zitten hier in de regen met de kachel aan.

Groetjes,
    Edith

• 30 September 2010 - 16:28

Wim En Loes:

Goeie Morgen,
    ..fijne dag vandaag!!
    ..niet te heet en niet te koud..
    ..niet te druk en niet te stil..

Veel plezier in Yosemite

• 30 September 2010 - 20:06

Kellers & Co:

Zo he,he..beetje late reactie maar had nu pas tijd. Nu zou je denken je was toch vroeg wakker ivm zwemmen van Sterre maar na het zwemmen mocht ik mee met het schoolreisje naar Duinrell...was erg fijn in de regen. Daarna eten gekookt en kwamen Loes en Wim nog gezellig op de koffie. Nu even met de voetjes hoog en doen alsof ik met vakantie ben...pffff.
    Mooie foto's weer, lijkt heel erg op Canada, vooral het poortje voor het park.
    Wat een mooie blauwe lucht ook zeg. Weet eigenlijk helemaal niet meer hoe dat er uit ziet.
    Nou jullie dag is nog lang niet voorbij maar de mijne zeker weten wel..
    Tot morgen !!