Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

27 September 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag was een leuke, maar vermoeiende dag. Misschien moeten we inderdaad nog maar een vakantie bijboeken om uit te rusten…hihi…

Om 6 uur ging vanmorgen de wekker al af. We werden namelijk om 6.35 uur opgepikt bij de ‘underground tour bus stop’ van ons hotel. Gisteren hebben we maar alvast uitgevogeld waar dat dan precies is. De garage is namelijk al een stad op zich….dat merkten we gisteren wel toen we de auto gingen parkeren. We wilden ‘m zelf parkeren en niet via de ‘vallet-parking’, maar probeer dan nog maar eens uit te vogelen waar je de auto mag parkeren en vervolgens de ingang van het hotel te vinden. Goed, dat is uiteindelijk dus wel gelukt, als ook het vinden van de ‘underground tour bus stop’. “Maar wat zijn jullie dan gaan doen?”, hoor ik jullie vragen. Dat zal ik vertellen.

Wij zijn een rondvlucht boven de Grand Canyon gaan maken! Ook vanuit Las Vegas worden dat soort tripjes georganiseerd, dus wat niet gelukt was bij de Canyon zelf is nu wel gelukt. We hebben dat in Page al geregeld, via internet. We hadden geboekt voor de ochtendvlucht, al wisten we niet hoe laat we zouden vertrekken. Dat stond dus in de bevestigingsmail.
We zijn met een shuttlebus vanaf het hotel naar het vliegveld in Boulder City gebracht om daar in een klein vliegtuig van Scenic Airlines te stappen. Het was een vliegtuigje waarin totaal 19 personen in kunnen. We zaten er met z’n 17-en in. Het was prachtig om de Grand Canyon ook nog eens van bovenaf te zien. We hebben ook nog de Skywalk gezien….heel bijzonder dat we daar dan vorige week overheen hebben gelopen. Ook vlogen we nog over de Hooverdam en het achterliggende Mead Lake van ruim 100 km. lang.

Rond 10.15 uur zijn we weer bij het hotel afgezet en hebben de auto gepakt naar een shopping mall om nog wat drinken in te slaan voor onze tocht door Death Valley, morgen. Daarna hebben we de hele Las Vegas strip afgereden en natuurlijk weer veel foto’s gemaakt. De auto weer in de garage geparkeerd en vervolgens te voet over de Strip. We zullen niet klagen maar sightseeing over de Strip wandelen in 40 graden hitte, valt niet mee. Je zoekt echt ieder plekje schaduw op wat er te vinden valt, maar dat is er niet altijd. Soms sta je écht in de brandende zon foto’s te maken.

We zijn in het oude Griekenland geweest ( Caesers Palace), in Venetië (The Venetian), langs Parijs (Eiffel Tower) en in New York (met o.a.Vrijheidsbeeld). Lachen hoor, in Venetian varen ze met echte gondels door de ‘canals’ in het gebouw zelf en in New York moet je niet verbaasd opkijken als opeens een rollercoaster boven je hoofd voorbij dendert. Uiteraard hebben we nog veel meer gezien. Staat allemaal op foto en jullie houden nogmaals een selectie tegoed.

Inmiddels was het natuurlijk al lang weer donker en hebben we gegeten.

Als laatste hebben we van jullie aanbiedingen gebruik gemaakt en zijn we het casino in geweest om aan de ‘slots’ te trekken.
Alex, van de 10 gespeelde dollars heb je er 5 terug gewonnen;
Gina, van de 10 gespeelde dollars heb je 22 dollars gemaakt;
Loes & Wim, van de 15 gespeelde dollars heb je er 12 terug gewonnen;
mama & papa, van de 15 gespeelde dollars heb je er 5 terug gewonnen.
Als we thuis zijn rekenen we wel met iedereen af. Zelf had ik uiteindelijk 26 dollar gespeeld en er 25 terug gewonnen.
Lachen toch?!?!

We gaan nu weer lekker slapen; het bed is hier supergoed, maar daar zullen we weinig van merken. Vooral onze voeten zijn bekaf.

Morgen gaan we dus door Death Valley, op weg naar Lone Pine in Californië. We hadden hier nog geen overnachting, maar voor de zekerheid hebben we die vandaag toch maar alvast geboekt. We willen niet weer meemaken dat er meerdere hotels/motels vol zitten! Het is gelukkig nu voorbij met alle verschillende tijdzones. Het is al moeilijk genoeg om de data en de dagen van de week tijdens de vakantie bij te houden. We zien en beleven hier zo ontzettend veel en hebben het reuze naar ons zin …

• 28 September 2010 - 07:17

Kellers & Co:

Joehoe!!!
    :-)..12 dollar winst..:-)

Wat zal ik daar nu weer mee gaan doen met dat geld?? Jullie zullen vast wel heel erg lol hebben gehad met dat gokken. Stel je voor dat er heel veel uit kwam rollen..hihi.
    Als je vroeg op staat heb je wel lekker een lange dag. Leuk dat jullie toch nog een vlucht hebben gemaakt.
    Inderdaad wel apart om te zien waar jullie vorige week nog zijn geweest.
    Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik het heel goed van jullie vind hoe jullie deze site up to date houden met alle prachtige verhalen en foto's want dat is echt geen 5 minuten werk. Ik kan me voorstellen dat je er misschien ook niet altijd zin in hebt en gewoon lekker naar je bedje wil of even niets wilt doen. Want ik weet uit ervaring dat het echt wel veel werk is.
    Dus bijdeze alvast heel erg bedankt.
    Nou ik heb weer genoten van jullie verhaal en kijk uit naar de volgende!!!
    Liefs,xxx

• 28 September 2010 - 11:24

Papa En Mama.:

Hoi super vakantiegangers.

Want dat zijn jullie wel,weer zo'n leuk lang verslag.

Maar... even eerst wat anders. Zo nieuwsgierig als ik was (sorry Sjaak)is het raadsel opgelost wie Sjaak is,ik kreeg de tip van Gina en nu heb ik er een gezicht bij en dat leest leuker.Toch!

Terwijl ik geregeld naar de keuken moet lopen omdat ik verse gortepap (ik hoor je griezelen) aan het koken ben ga ik nu reageren op jullie dag.
    Al was de dag vermoeiend, het was wel supergaaf dat jullie eigenlijk toch nog onverwachts boven de Grand Canyon hebben gevlogen. Daar heb je toch wel een stukje nachtrust voor over.
    Wat moet Las Vegas groot zijn als de parkeergarage al een stad op zich is. We zijn alweer benieuwd naar de foto's. Gisterenavond was spoorloos op tv en toen waren ze ook in Las Vegas en wat denk je... we moesten gelijk aan jullie denken, juist omdat jullie daar waren. Heel apart. Jullie zullen best lol hebben gehad omdat je voor 4 extra kon spelen in het casino,je heb je best gedaan.Lachen dat Gina de enige is die geld toe krijgt en jij zo goed als quitte hebt gespeeld.
    Als jullie dit lezen dan hebben jullie Death Valley ook al weer gehad en wachten wij nu met spanning op het verslag en de foto's.

Nou lieverds, geniet lekker en groetjes vanuit een weer nat Scheveningen.

• 28 September 2010 - 14:37

Wim En Loes:

Las Vegas is ook een stad om nooit te vergeten al zou ik er niet hoeven te wonen (kost te veel geld, :))
    we verrekenen onze schuld wel als je weer thuis bent, of zal ik het op je rekening storten??

Toch nog de GC gezien vanuit de lucht.. Mag je eigenlijk niet missen.

We zijn wel erg benieuwd naar de LV foto's.. nog één nachie slapen!!

Veel plezier en veel liefs uit Krimpen

• 28 September 2010 - 16:05

Sjaak:

mama, ik was op het verjaardagspartijtje.....

• 28 September 2010 - 17:11

Pa En Ma:

Wij dachten dat jullie wel met een paar miljoen naar huia zouden komen,dus dat valt vies tegen.Jullie zullen dus ook moeten bezuinigen dit jaar.Wat een belevenissen allemaal. Hoe lang denken jullie thuis te moeten uitrusten?Plak er maar een "rustvakantie"aan vast.Wel mooi allemaal.Wat een indrukken. In Californie vandaag 45 graden!!! Hier miezerig. Groetjes Ma Pa.

• 28 September 2010 - 18:18

Edith:

Hoi vakantiegangers,

Vanochtend was het hier nog op t.v. dat het bij jullie zo verschrikkelijk warm was, met temperaturen van vaak wel 45 o C. Hoe houden jullie het uit!

Geweldig lijkt het mij, zo'n rondvlucht over de canyon. En Vegas lijkt mij ook geweldig mooi. Ja, jullie zullen ;s avonds wel bekaf zijn, maar voorlopig kan niemand jullie dat meer afnemen wat jullie allemaal hebben gezien en meegemaakt. Geniet er lekker van!

Lieve groetjes,
    Edith

• 30 September 2010 - 07:22

Wim En Loes:

.wat een mooie luchtfoto's!! Vooral ook die van de Hoover-dam
    Héél bijzonder!!

• 30 September 2010 - 08:43

Papa En Mama.:

Prachtige foto's vanuit het vliegtuigje zo boven de Grand Canyon, wij kunnen ons voorstellen dat je zo iets groots ook vanuit de lucht wilde zien. Jullie staan er ook leuk op.
    De foto's van Las Vegas zijn ook prachtig, wat is dat ook groots zeg, Venetie is toch net echt. Leuk.

Liefs van ons.

• 30 September 2010 - 20:09

Kellers & Co:

Mooie foto's zeg...ik weet alleen niet of ik er zo relaxed bij gezeten zou hebben. Fijn dat jullie dat al vast voor mij gedaan hebben dan hoef ik het niet meer te doen :-).