Grand Canyon Skywalk - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Grand Canyon Skywalk - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Grand Canyon Skywalk

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

17 September 2010 | Verenigde Staten, Kingman

Vanmorgen zat het ontbijt bij de prijs inbegrepen dus we hebben lekker in het hotel ontbeten: wafels, bagels, muffins, soort van koffiekoeken….echt gezond is het allemaal niet, maar wel lekker. Daarbij een lekker koppie thee en een jus d’orange en we kunnen weer even vooruit.

We waren al snel Kingman uit op weg naar de Grand Canyon Skywalk. De weg werd steeds rustiger en aan de huizen kwam ook een eind. Ook kwam een eind aan de verharde weg; dat wisten we gelukkig al. Niet hoe lang die weg was; de informatie daarover verschilden nogal. Uiteindelijk hebben we 15 mijl (18 km) over onverharde weg gereden, merendeel bestaande uit steentjes, dus echt snel reed het niet en natuurlijk voorzichtig met de auto. Al zit in onze verzekering wel schade aan de auto inbegrepen, dus waar maken we ons eigenlijk druk om.

Rond 11 uur kwamen we aan bij de Terminal (bezoekerscentrum). Vanaf hier moesten we verder met een bus. Omdat we ons ticket al online hadden gekocht konden we snel doorlopen bij de kassa van de Skywalk (anders kon het ook, want nu al waren we gelijk aan de beurt om ons internetticket om te ruilen tegen een echt ticket). Alle tassen, camera’s, telefoons (zoals Erwin het opeens noemde een “telefooncel”) moesten in een kluisje. Op de Skywalk mag je namelijk niets nemen, bang voor beschadigingen aan het glas. Een tijdje terug hebben wij een documentaire gezien op National Geographic over de bouw van dit kunstige bouwwerk. Er zijn heel veel veiligheidsvoorschriften genomen; dat moet ook wel als je ziet hoe dat ding (in de vorm van een hoefijzer) boven de afgrond hangt. We kregen zelfs speciale schoentjes aan, diezelfde als die je aanmoet als je gaat kijken bij het afzwemmen van een zwemdiploma! Alleen hebben deze het logo van de Grand Canyon Skywalk. Gelukkig mogen we ze meenemen.

Omdat je dus op de Skywalk zelf geen foto’s kunt maken staan er mensen van de Skywalk die dat dus voor jou doen. En die foto’s kun je later natuurlijk weer kopen. We hebben een leuke serie laten maken; een aantal vind je terug bij deze weblog.
Het is heel bijzonder om boven die afgrond te lopen. Zelfs Erwin met z’n hoogtevrees heeft hier zonder vrees gelopen. Hij wist (van die documentaire) hoe stevig dat het is. Tóch zagen we ook mensen die niet over het glas heen durven te lopen. Zij hielden zich angstvallig aan de reling vast. Aan de kant van de reling kun je niet door de vloer heen kijken. Dat glasgedeelte is alleen in het midden.

O ja, ik vergeet te zeggen dat voordat we de Skywalk opgingen we eerst al een aantal foto’s hebben gemaakt. Wat een enorme massa stenen zeg! Niet normaal, zo groot, lang, diep en klein dat je jezelf erg klein voelt in al dit natuur”geweld”.
Na de Skywalk zijn we met de bus naar een ander uitzichtpunt gegaan. Ook hier hebben we weer foto’s gemaakt. Het mooie was hier dat je naar een punt kon lopen en 360 graden in de rondte kon kijken. Met m’n kleine cameraatje heb ik een filmpje gemaakt en dan pas zie je eigenlijk goed hoe groots het is. Met een foto kun je dat toch eigenlijk niet ‘pakken’.

Hierna zijn we weer met de bus teruggegaan naar het bezoekerscentrum en hebben we de terugreis naar Kingman weer aanvaard. In Kingman hebben we bij de Wal Mart een nieuw koelboxje voor in de auto gekocht. Gisteren hadden we er al 1 gekocht (van piepschuim), maar die was eigenlijk niet handig omdat die niet tussen de voorstoel en de achterbank past. Vandaag hebben we ‘m wel gebruikt (ijsblokjes vanuit de ijsmachine erin, daartussen de blikjes drinken en flesjes water en je hebt de hele dag een koel drankje!), maar stond ‘ie op de achterbank in de veiligheidsgordel vast. Nu hebben we een mooiere, die we zelfs mee naar huis nemen en die wél tussen de voorstoel en achterbank past. Dat piepschuimen ding dumpen we wel ergens.

Ook wilde Erwin nog even naar een Harley winkel hier in Kingman, waar we eigenlijk toch langs reden op weg naar het hotel. Een t-shirt van HD en de Route 66 (Mother Road) ligt al in zijn koffer. Toen zijn we maar gelijk gaan eten bij de Ihop anders zouden we heen en weer blijven rijden.

In het hotel is een indoor zwembad en jacuzzi. We besloten om nog even lekker de jacuzzi in te gaan om bij te komen (waarvan????). Daarna tassen weer ingepakt, want morgen gaan we natuurlijk weer op doorreis. Via de Route 66 gaan we naar Williams. Dat belooft wat…..

PS: leuk om al jullie reacties te lezen! Ook van onze nieuwe lezers!! Erg verrassend.

• 18 September 2010 - 05:03

Edith:

Hallo vakantiegangers,

allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Mathilda!

Lijkt me geweldig leuk, die skywalk. Ben dan ook heel benieuwd naar de foto's hiervan die t.z.t. nog wel zullen komen (want die moeten jullie natuurlijk eerst scannen).

Groetjes,
    Edith

• 18 September 2010 - 05:05

Edith:

Ja, nu zie ik de foto's. Echt kicken hoor!

Groetjes,
    Edith

• 18 September 2010 - 08:02

Hans En Herma:

Mathilda gefeliciteerd, ook van het genootschap uit schin op geul.
    Het ziet er geweldig uit en ik denk dat we toch die kant ook maar eens op moeten. groetjes

• 18 September 2010 - 08:43

Papa En Mama.:

Lieve Mathilda.

Er is er 1 jarig hoera,hoera,dat kun je wel zien dat ben jij,dat vinden wij alle zo prettig ja,ja en daarom zingen wij blij.Zij leve lang hoera,hoera,zij leve lang hoera,hoera,zij leve lang hoera,hoera.Lang zal ze leven,lang zal ze leven,lang zal ze leven in de gloria,in de gloria,in de gloria.Hiep hiep hiep hoera,hiep hiep hiep hoera,hiep hiep hiep hoera.
    Nou meis,Van Harte Gefeliciteerd met je 40e verjaardag,een bijzondere verjaardag en dat vier je op een bijzondere plek samen met je mannetje.Samen een heel fijn dag.

Lieve samen,
    Wat een mooie gave foto's en filmpje hebben we net zitten kijken,prachtig.Leuk om te lezen dat jullie zo genoten hebben op de Skywalk,het ziet er ook wel mooi uit en dan die schoentjes,lachen,maar wel begrijpelijk.Erwin knap dat ook jij genoten hebt.
    Het ontbijt dan,het is dan ook wel logisch dat de mensen daar stevig gebouwd zijn,maar... het klinkt inderdaad erg lekker.

Geniet weer met veel plezier vandaag.:=)

Liefs, papa en mama.

• 18 September 2010 - 08:51

Wim En Loes:

Goeie Morgen, Mathilda,(en Erwin ook) Hartelijk gefeliciteerd met je 40e... nog heel veel gezonde jaren erbij.
    De skywalk is wel bijzonder.

Wim vindt het erg jammer dat je niet zelf foto's mag maken.. maar deze ervaring heb je in ieder geval.
    Maar er komt nog meer GC!!! (volgens jullie route)
    Gaan jullie nog een helicoptervlucht maken?
    Hoe dan ook.. Veel plezier!!

Groetjes Wim en Loes

• 18 September 2010 - 09:12

Sjaak:

ook vanuit het zonnige zuiden: gefeliciteerd!!

• 18 September 2010 - 10:57

Stijntje:

Van Harte gefeliciteerd met je 40ste verjaardag Mathilda! Natuurlijk Erwin ook van Harte, met je vrouw.

Geniet er samen van, op deze mooie reis.

Bedankt voor iedere keer weer een reisverslag.

Stijntje

• 18 September 2010 - 11:10

Gonnie:

Mathilde
    Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag nog heel veel gezonde jaren erbij!
    We krijgen van jullie steeds weer heel veel moois te zien,met belangstelling kijk ik uit naar de volgende mooie foto,s en verhalen

Een Fijne Dag

Gonnie

• 18 September 2010 - 11:36

Harry En Marja:

Allebei van harte en een heeeeeeele fijne dag samen
    Mathilde ik zou voor mijn verjaardag een vlucht in de heli vragen want dat gebeurt maar 1 keer in je leven! Maar wat zijn dat mooie foto,s ik had er graag bij willen zijn.Nu luitjes geniet verder en wij volgen jullie wel.

groetjes van Harry en Marja.

• 18 September 2010 - 17:49

Pa En Ma:

-Mathilda hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.Ook Erwin, profiat met je vrouw.Jullie vieren het maar gezellig met tweeen.Mooie foto's we genieten er van.Gisteren bij de cardioloog geweest
    Krijg nog verder onderzoek.Het duurt nog wel even voor er uitslag isMathilda en Erwin nog hele mooie dagen in de States Veel liefs, Pa en Ma

• 18 September 2010 - 20:18

Alex:

Mooie fotot's, genieten daar hoor ;o)
    Mathilda, congratz...
    Ik weet nog toen ik met Heidi daar was Erwin een fax naar Heidi had gestuurd om haar te feliciteren die toen ook daar jarig was. (toen was deze site er nog niet en internet ging moeizaam)

• 18 September 2010 - 20:27

Kellers & Co:

Lieve Til..

Happy birthday to you...en dan nu... officieel welkom bij "de club"!!
    Door de telefoon hebben we, en met we bedoel ik ook met Saar zoals je hoorde :-)al toe gezongen.
    Hopelijk kan je vandaag nog ergens een slaatje uitslaan dat je vandaag jarig bent..hihi..
    Erwin jij ook gefeliciteerd met de eerste officiele verjaardag als echtgenoot van je vrouw...
    Wat een ontzettende mooie en stoere foto's zeg!! Weet niet of ik het zou durven hoor lopen over de sky walk.
    Ik ga het zo aan de binnen kant van m'n ogen eens bekijken want ik ga m'n mandje opzoeken.
    Nou maak er nog iets leuks van vandaag, maar dat komt vast wel goed denk ik !!
    Veel liefs namens ons allemaal, Gina