LA -> Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu LA -> Kingman - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

LA -> Kingman

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

16 September 2010 | Verenigde Staten, Kingman

Na heerlijk te hebben geslapen zaten we al om 8 uur in de auto vanwege onze lange reisdag. Aangezien er geen ontbijt bij het hotel was inbegrepen en daarvoor ook geen mogelijkheid was hadden we gisteren al broodjes en kaas gekocht voor ons ontbijt. We zouden dan onderweg wel ergens een kopje thee kopen (ook geen mogelijkheid op de kamer) en dan onze broodjes opeten. Al snel zaten we op de “Freeway” stad uit, wat een drukte, maar gelukkig met name stad in, dus ruim een uur later hadden we de drukte van de wegen van LA achter ons gelaten en zaten we bij de Starbucks aan een kop thee en koffie, met de broodjes er dus bij.

De 1e bergen waren inmiddels al in zicht. Rond 11 uur hebben we bij Barstow een kleine omweg gereden naar Calico Ghost Town, een oud mijnstadje waar in 1881 in de bergen zilver is gevonden. Het zilver trok veel mensen aan en al snel woonden er 1200 mensen en waren er 22 saloons. Toen de zilverprijs daalde vertrokken de mijnwerkers en werd Calico in 1910 een Ghosttown. Heden ten dage is het een soort van openlucht museum. Er is niets ‘geestigs’ aan, maar het ziet er leuk uit en het was zeker een leuke onderbreking van deze lange rijdag.

We hebben er zo’n 1 ½ uur doorheen gelopen en door de hitte, want warm is het vandaag zeker. Op een gegeven moment was het vandaag zelfs 41,67 graden…Celsius!!! Maar ons hoor je niet mopperen; het is totaal niet vochtig en dus ook goed uit te houden. Daarnaast hebben we een auto met airco! Bij de Ghost Town weggereden zijn we weer de snelweg opgegaan om er bij Newberry Springs weer af te gaan. Bij de Subway hebben we een heerlijk broodje gegeten en met de refill zijn we de auto weer ingestapt. Een klein stukje over de route 66 gereden, want Erwin had via Google maps gezien dat je hier in Newberry Springs het Bagdad Cafe had (het cafe stond er al langer maar is gebruikt in de film Bagdad Cafe en sindsdien heet het cafe ook zo), en er was een old gas station. Is wel heel apart om zo’n verlaten gebouwtje te zien. Later zou blijken dat het meer gebeurt. Want ook bij Ludlow zijn we de Interstate 40 afgegaan om op de route 66 nog een verlaten gasstation te bekijken en wat vervallen huisjes/gebouwtjes.

Bij Needles heel even de weg afgegaan om de benen te strekken na een stuk van zo’n 2 ½ uur aaneen te hebben gereden; de mijlen tikken lekker door. Jammer alleen dat de wegen niet altijd even goed zijn. We zullen Arnold (Schwarzenegger) erop aanspreken als we weer terug in Californië zijn. Inmiddels zijn we in Arizona beland en zitten we nu in Kingman. Van alle in Amerika bekende hotel/motelketens zit er wel een vestiging hier, maar wij zijn beland bij de Comfort Inn…wel wat comfortabeler dan de Budget Inn. En met je ANWB pasje krijg je nog eens 10% korting ook (zustermaatschappij van de AAA). We hebben vanavond gegeten bij de lokale Chinees, een heerlijk buffet. We hebben lekker gratis internet op de kamer, dus we hebben al jullie reacties naar aanleiding van het 1e verslag al kunnen lezen. Erg leuk, bedankt allemaal!!!

Morgen gaan we naar de Skywalk, boven de Grandcanyon http://www.grandcanyonskywalk.com/ ; lijkt ons allebei supergaaf. Het is een kleine 2 uur rijden vanaf hier, maar dat is geen afstand hier in de States. We hebben er nu al veel zin in, maar eerst nog een nachtje slapen…..

• 17 September 2010 - 05:59

Sterre:

Hoi,
    Wat veel palmbomen hebben ze daar zeg in beverly hills zeg.Hebben jullie het naar je zin??
    En wat vreselijk dat er geen ijs was!!
    Ik ga zo naar school ..Doei!
    xxx Sterre

• 17 September 2010 - 06:07

Mare:

Wat een mooi land zeg! Ben je al zenuwachtig voor je verjaardag morgen?
    Het is wel heel erg warm bij jullie, bij ons is het nu 12 graden en het regent.
    x Mare

• 17 September 2010 - 06:09

Kellers & Co:

Wat een mooie foto's zeg!
    Nou over de temperatuur zou ik zeker maar niet klagen want dan moet je maar terug komen.
    Bij ons was het ook wel bijna 42 graden maar dat is van 3 dagen bij elkaar opgetelt..:-)
    Maak je maar op voor de volgende dag!
    Liefs, Gina

• 17 September 2010 - 08:12

Marjolein:

Hoi Erwin en Mathilda,

Zo te zien is het bij jullie heel ander weer dan hier.
    Op dit moment komt er een bui naar beneden niet normaal hoe hard.
    Ze komen ook echt vanuit het niets, alsof iemand de kraan vol open zet.

Leuk jullie verhalen te lezen.
    Ziet er allemaal erg gaaf en mooi uit!!!!

Liefs uit een nat Alphen,

Marjolein

• 17 September 2010 - 10:41

Papa En Mama.:

Zo LA is alweer verleden tijd.Nu genieten we van het verslag en de mooie foto's van het wilde westen, het is haast aanstekelijk.Leuk die route 66.Lekker he,ver weg van huis en dan toch lekker het voordeel van je ANWB pasje kunnen pakken. We hebben het filmpje van de Skywalk gezien,brrr,jullie liever dan ik.We lezen het wel als jullie daar geweest zijn.

Veel plezier verder.
    Liefs,mama.

• 17 September 2010 - 11:43

Sjaak:

ja môge!
    ja,warm zal het wel zijn, als je op dezelfde breedte-golf zit als de sahara...
    Echt amerikaans om geen ontbijt te krijgen bij je overnachting....
    Mooie verhalen! Het is net een boek, ha ha.
    R, kan jij je eigen e-mail ook bekijken?

• 17 September 2010 - 12:04

Edith:

41, oC. Zo, dat is afzien! Doet mij aan Thailand denken. Daar was het ook zo heet. Maar zo te lezen kunnen jullie goed tegen de hitte.
    En morgen die skywalk over de grand canyon. Lijkt mij ook geweldig!

Groetjes,

Edith

• 17 September 2010 - 16:35

Harry En Marja:

ooooooooh wat leuk al die bekende plaatjes en wat een temp maar wij klagen niet hoor???!!! en lieve erwin en mathilde van harte geflapstaart en nog vele jaren hoor maar met elkaar.
    wij hopen nog veel mooie fotos van jullie te mogen ontvangen en nog heeeeeel veeeeeeel plezier
    en geniet ervan. groetjes van ons