Dagtour L.A. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Dagtour L.A. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Dagtour L.A.

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

15 September 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen zijn we na het ontbijt eerst terug gegaan naar het hotel waar we eigenlijk zouden overnachten. Er zat nu iemand anders achter de balie, dus maar hopen dat alles goed zou gaan en wij ons geld van de overnachting van vannacht terug zouden krijgen. Deze jongen begreep het ook allemaal: komende nacht slapen we gratis, 1 vooraf betaalde nacht wordt via de internetorganisatie op m’n creditcard terug gestort en ik kreeg nog 10 dollar toe, wat het hotel van afgelopen nacht duurder was dan dit hotel. Goed geregeld dus! (‘tuurlijk…ik moet eerst maar eens zien dat dat geld wordt teruggestort…..). We konden nog niet inchecken, maar we konden wel de koffers achterlaten. We liepen weg met mijn opmerking “we weten niet hoe laat we inchecken maar houdt onze kamer vrij!” Hij kon er wel om lachen en beloofde onze kamer vrij te houden.

Nu konden we LA gaan verkennen, maar ja waar begin je? De stad is groot, heeft eigenlijk geen centrum en overal zit er wel wat.
Vlakbij het hotel staan de Paramount Pictures Studios; daar konden we alleen maar een foto van het toegangshek maken. Verder zijn we via de Santa Monica Blvd naar Beverly Hills gereden (inderdaad…dat van “90210” ;) ). De auto hebben we geparkeerd op Beverly Drive en toen zijn we gaan slenteren over de Beverly Drive en terug via Rodeo Drive. Mooie winkels zitten er, alleen jammer dat er nooit bij staat hoe duur iets kost. Inmiddels komt de ene mooie auto na de andere aangereden; Bentley’s, Porsches, Corvettes en de Mustangs worden door ons nu al niet meer aangewezen! We wilden op Rodeo Drive wel 1 ding doen…geld pinnen, maar geen ATM (geldautomaat) te bekennen. Logisch ook natuurlijk…ze betalen hier allemaal met plastic! Gelukkig was er op Beverly Drive wel een ATM.

Bij de auto weer aangekomen besloten we een rondje door de woonwijk van Beverly Hills te gaan rijden; er stond een route in onze gids waarbij ook nog vermeld stond wie waar woont of gewoond heeft. Allemachtig….Wassenaar is hier echt niets bij hoor. Leuke straatjes, mooie huisjes. We hebben de huizen gezien van o.a. Elvis Presley (eigenlijk meer de tennisbanen dan het huis), Barbra Streisand (eigenlijk alleen maar de zwaar bewaakte toegangspoort) en Walt Disney (ook alleen maar de oprijlaan). Uiteraard hebben we ook het Beverly Hills Hotel gezien: jammer dat we daar vannacht als alternatief niet terecht konden….

Hierna zijn we via Sunset Blvd weer downtown gereden. Een weg van maar liefst 42 km lang, maar dat hebben we niet allemaal gereden. Onderweg zagen we leuke huisjes/gebouwtjes staan met veel geschiedenis. Onder andere ook een rij huisjes dat Charlie Chaplin heeft laten bouwen in de tijd dat zijn films gemaakt werden. Deze huisjes liggen tegen het studioterrein aan; inmiddels heten de studio’s nu ook anders, maar Charlie was in ieder geval wel thuis! Ondertussen hebben we op Sunset Plaza nog wat gegeten.
Na het belangrijkste deel van de Sunset Blvd zijn we naar Hollywood Blvd gereden. Waar de walk of fame begint hebben we de auto geparkeerd in een zijstraatje en zijn we de Hollywood Blvd af gaan lopen (1,8 mijl enkele weg). Nee, we hebben niet alle namen op alle sterren bekeken, want dan zie je niets meer van je omgeving. Erwin had van wat belangrijke personen (tenminste vindt hij….) opgeschreven waar hun ster lag, zodat dat makkelijk zoeken was. Alleen was de ster van Elvis weggehaald of zoiets; in ieder geval…het lag er niet waar het moest liggen. Al sterren volgend kwamen we uit bij het Kodak Theatre (daar waar de Oscars ieder jaar worden uitgereikt) en het Graumann’s Chinese Theatre (ook een bekend theater (met die hand- en voetafdrukken, wat daar vlak naast ligt). Uiteraard de nodige foto’s gemaakt en via een naastgelegen winkelcentrum ook nog mooie foto’s kunnen maken van het bekende Hollywood Sign.
In dat winkelcentrum (Hollywood & Highland Center) lekker op een bankje een flesje drinken leeggedronken, want het is weer warm zat. Echt van dat weer dat je niet in de zon wilt lopen omdat het te warm is…..Ik weet het, jullie denken misschien anders met die storm die er bij jullie heerst.

Via de andere kant van de straat teruggelopen naar de auto en nog meer sterren bekeken (ze liggen tenslotte aan beide kanten). Nu wilden we eerst maar naar het hotel om in te checken, maar we kwamen, onderweg naar het hotel, een supermarkt tegen. Daar hebben we het nodige water en drinken ingeslagen voor in de auto de komende dagen.
Het inchecken in het hotel ging goed en we hebben een mooie kamer; jammer dat we die afgelopen nacht niet hadden. We slapen in het Hollywood Historic Hotel en dat straalt echt het historisch Hollywood uit (tenminste, dat denken we). Overal hangen foto’s van filmsterren uit vervlogen dagen en ook hangen er foto’s van straatbeelden uit die tijd. Echt leuk!

Eigenlijk zijn we beiden bekaf dus we besluiten snel wat te gaan eten. In de buurt van het hotel is niet zoveel, dus het wordt een pizza en daarna snel terug waar ik dit verslag nog heb zitten typen. Het is nu 20.52 uur en ga nu lekker slapen. Morgen staat ons een lange rij-/reisdag te wachten, volgens Erwin.

Jullie lezen dat wel weer….

• 17 September 2010 - 06:14

Kellers & Co:

Wat een uitgebreid verslag weer..ik hoef er denk ik nooit naar toe want als ik jullie verslag zo lees is het of ik er zelf al ben..
    Wees blij dat jullie in ieder geval nog 1 nacht in het hotel konden slapen waar jullie geboekt hadden want als het zo mooi is zou het wel zonde zijn geweest als dat niet kon..
    Nou ik zoek de paraplu maar eens op om de "dames" naar school te brengen.
    Liefs, Gina

• 17 September 2010 - 10:23

Papa En Mama.:

Hoi vakantiegangers,

Zo dan,het 2e verslag uit de USA vandaan en nu al heel veel te vertellen.Gelukkig dat het nu goed gaat wat hotel aangaat en dat Beverly Hills hotel? Wat wil je nou! Blijf maar lekker wie je bent,ha,ha.
    Hebben Charlie nog een hand gegeven en de groeten van ons gedaan? Je weet dat is altijd goed.De ster van Elvis wordt zeker schoongemaakt.
    Ook al mooie foto's waar we van mee kunnen genieten.

Liefs van ons.

• 17 September 2010 - 10:29

Papa En Mama.:

Vergeten om te vertellen dat de foto van het chinese theater haast gelijk is aan die wij gezien hebben in Legoland.

• 17 September 2010 - 12:01

Edith:

Hoi Mathilda en Erwin,

Ziet er allemaal heel goed uit. En wat een schitterend weer hebben jullie. Fijn dat jullie nu in zo'n mooie hotel logeren.
    Geniet lekker van alles!
    Groetjes,
    Edith

• 17 September 2010 - 13:26

Wim En Loes:

Mooi, uitgebreid verslag! de eerste dag is dus zonder tegenslag verlopen en over het weer hebben jullie ook geen klagen :)

Leuke, voor ons bekende, foto's. Op Rodeo Drive viel het ons op dat er niets gerpijsd was en een kopje koffie kostte (in 2004) 15 dlr; dat vonden wij toen een beetje prijzig.

Veel plezier, mogen bij de skywalk boven de Grand Canyon!!

groetjes Loes

ps. Elvis just left the building.. eh... the walk of fame ;)