We zijn er! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

15 September 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Lieve lezers,
Nou, we zijn er hoor en hebben er al een nacht opzitten. Beide vluchten (van Amsterdam naar Minneapolis en van Minneapolis naar LA) zijn goed verlopen. Je merkt ook wel aan de maatschappij dat ze op de één of andere manier moeten bezuinigen. Op de 2e vlucht hebben we alleen maar een klein zakje pretzels (of pinda’s) gekregen en wat drinken…verder niet. Eventuele snacks die je wilde moest je kopen!

Het overstappen in Minneapolis verliep erg vlot, ook al hadden we maar 5 kwartier. De bagage moesten we van de band afhalen om weer opnieuw af te geven. Toen we bij de gate kwamen was het vliegtuig zelf net binnen, dus daar konden we nog even adem halen.
Op het vliegveld van LA ging het heel snel; uitstappen, bagage pakken en wegwezen. De shuttle naar de autoverhuur kwam binnen een minuut aanrijden en bij de autoverhuur werden we gelijk geholpen. We rijden in een Ford Focus met kofferbak, eigenlijk niet zoveel aan, maar ja in de Dogde Calliber die Erwin wilde hebben pasten onze koffers niet in de achterbak, zodat dan steeds 1 koffer op de achterbank zou moeten…ook niet ideaal.

In de auto naar het hotel zei ik nog tegen Erwin: “als ze onze kamer nu maar niet hebben weggegeven want we zijn al laat” (het was rond 20.30 uur). In de papieren zag ik gelukkig dat bij een late incheck de kamer gegarandeerd stond, dus geen probleem. In het hotel was er geen reservering te vinden op naam van Schluter of Harteveld dus de papieren erbij gepakt. Wat bleek…de kamer stond op naam van mijn voornamen…tja dat verwacht je niet. Maar toen bleek het hotel toch overboekt te zijn!!! Er was geen kamer voor ons. Gelukkig vond de jongen achter de balie het erg vervelend en werd meteen een kamer in een ander hotel, lees motel, geregeld…het Budget Inn…. Nou ja, dat zegt eigenlijk al genoeg; overigens ligt dit wel op Sunset Blvd!!! Het is erg budget, maar vanavond kunnen we weer in ons geplande hotel. Daar moeten we straks al wel gelijk naartoe, om onze kamer veilig te stellen. Ook moeten we ons geld nog terug krijgen van de kamer van deze nacht. In NL hadden we het gereserveerde hotel al betaald en alles wat deze kamer meer kostte zouden we vergoed krijgen (zei die aardige jongen). Je kunt helaas niets anders en je bent moe.
Op de kamer aangekomen hebben we de spullen er neer gezet en zijn onze 1e maaltijd bij de “in-n-out burger” maar gaan scoren. Daarna gelijk naar bed, inmiddels waren we alweer 24 uur op. De nacht hebben we allebei een beetje onrustig geslapen, maar dat is weer even wennen.

Vandaag gaan we LA bekijken, of althans een klein gedeelte ervan.

Prettige avond of dag (afhankelijk van wanneer jullie dit lezen).
Liefs vanuit een zonnig, met blauwe luchten en palmen in overvloed zijnde LA!!!

• 15 September 2010 - 16:25

Pa EnMa:

Gelukkig,jullie zijn er.Wat een gedoe met die kamer,vooral als je zo moe bent, maar dat zullen jullie wel weer snel vergeten bij die palmen
    wij wensen jullie nog een hele mooie reis toe

• 15 September 2010 - 17:15

Wim En Loes:

het begin van deze reis lijkt veel op wat ons altijd gebeurt, haha
    Maar heel vervelend als dit je gebeurt en je
    bent hartstikke moe..
    Je bent er in ieder geval een nu gaat het GG (grote genieten) beginnen.
    Veel plezier

• 15 September 2010 - 17:25

Gonnie:

Erwin en Mathilde
    Gezellig om jullie vakantiereis weer mee te kunnen volgen ,bedankt ervoor.
    Jullie zijn er dus het echte genieten kan beginnen,ik wens jullie heel veel plezier en moois,ik zie het graag,tot je volgende mooie verrassing!!!!

Hartelijke Groetjes

Gonnie

• 15 September 2010 - 19:31

Hans En Herma:

We kijken uit naar de verhalen en de foto's. Het eerste verhaal hebben we inmiddels gelezen over de kamer.Geniet samen van een mooie reis. Hier is het inmiddels donker, koud, het regent en er staat een harde wind dus niet iets wat jullie zullen missen.
    Veel plezier

• 15 September 2010 - 19:40

Edith:

Hoi Mathilda en Erwin,

Toevallig bedacht ik vanmiddag nog dat ik nog niets van jullie gehoord had, maar ik dacht toen ook al dat jullie waarschijnlijk nog onderweg zouden zijn.

wel even balen zeg, dat het hotel overboekt was. Gelukkig dat jullie in het Budget Inn konden (ookal was dat een beetje afzien), maar waar had je anders naar toe gemoeten?

Is het lekker warm daar? Hoeveel graden ongeveer?

Geniet lekker, en tot het volgende bericht.

Lieve groetjes vanuit een stormachtig en regenachtig Den Haag,

Edith

• 15 September 2010 - 19:48

Edith:

Sorry, sorry!
    Mijn computer deed raar en wilde mijn reactie niet plaatsen. Daarom dat ik een paar keer op het knopje heb gedrukt om de reactie te plaatsen, waardoordeze nu ineens wel heel veel keren erop staat. Mea culpa! :-)

• 15 September 2010 - 20:49

Papa En Mama.:

Hoi,hoi.

Het is voor ons 22.35 uur en de laptop gaat voor de 2e keer vandaag pas open. Erg leuk om te zien dat jullie eerste verslag vanuit Amerika er is, dat is weer genieten. Nou zeg, jullie weten ook wel dat jullie aangekomen zijn! Je moet maar zo denken "dat was de eerste dag en verders gaat het goed".Als die aardige jongen gelijk heb over die vergoeding en zo hoort het ook dan kan je daar misschien een keer lekker van gaan eten. Ga lekker genieten van de vakantie waar je zo naar uitgekeken hebt. Heel veel kijk en rijplezier. Kijken jullie wel uit? Stomme vraag,dat doen jullie ook wel maar toch!

Veel liefs,papa en mama.

• 16 September 2010 - 07:30

Selina:

Hoi Erwin en Mathilda,

geniet van jullie vakantie! Jammer van deze aankomst, maar jullie zijn veilig gearriveerd.

Groet,
    Selina

• 16 September 2010 - 07:32

Sjaak:

ja môge, heb je hotel ff gespot op streetvieuw, maar ik was al gauw de weg kwijt. Wat en stad, zeg! Shop ze!

• 16 September 2010 - 08:19

Roos Van Der Poel:

Hoi Mathilda en Erwin,

Leuk om te lezen dat jullie toch een goede reis achter de boeg hebben! heel veel plezier in LA!

Groetjes,
    Roos

• 16 September 2010 - 08:29

Kellers & Co:

Waarom vind ik dat verhaal van die kamer echt weer wat voor jullie?? ;-)....
    Nou ja als je geld terug krijgt is dat ook weer meegenomen..kan je weer lekker voor eten oid en zo heeft ieder nadeel toch weer een voordeel!!
    Fijne dag vandaag en een goede reis...

• 16 September 2010 - 12:12

Niels, Bea, Lorenza:

Poeh, daar zat je op te wachten zeg, op die heisa! Wel, dat is nu voorbij....GENIETEN MAAR! Een fijne, ontspannen vakantie voor jullie. Liefs van ons drieen.