San Vito lo Capo - Reisverslag uit Valderice, Italië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu San Vito lo Capo - Reisverslag uit Valderice, Italië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

San Vito lo Capo

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

18 Mei 2012 | Italië, Valderice

Onderstaand verslag is gemaakt op vrijdag 18 mei 2012; maar door internetproblemen van het hotel pas geplaatst op zaterdag 19 mei 2012. (waar dus “gisteren” stond, wordt bedoeld “donderdag”, waar “vandaag” wordt geschreven, wordt bedoel “vrijdag”).

Voor de liefhebber: gisteren hebben we heerlijk gegeten hier in het restaurant van het hotel. Je hebt echt het idee dat je in een chique restaurant gaat eten; dat hadden we eerder ook al (in Siracusa waar we ook in het restaurant van het hotel hadden gegeten). De tafel is mooi gedekt, er staan chique wijnglazen en waterglazen op tafel en je wordt zéér correct bediend. Dat het eten dan ook nog ontzettend lekker is, is dan extra mooi meegenomen.

Bij het opstaan vanmorgen zagen we al dat we gisteren een goede keuze hadden gemaakt door de stranddag om te ruilen: de wolken boven de berg aan zee waren er vandaag niet en de wind, die de afgelopen 2 dagen zo hard waaide, was er ook niet.

Wij zijn naar het strand gegaan in San Vito lo Capo, zo’n 32 km. van het hotel af en gelegen aan de baai van een schiereilandje, volgens mij meest Noordwestelijke punt van Sicilië. Maar eerst wilde Erwin nog naar Tonnara del Secco: het opslaghuis voor tonijn bij Secco. We kwamen aan bij de oprit van het opslaghuis en de slagboom lag op de grond; het informatiebord ernaast en het gebouw leek enorm vervallen. Ik zag het niet zitten om er naartoe te lopen (wat is er te zien aan een vervallen gebouw), maar Erwin is er toch heen gegaan en kwam enthousiast terug. Aan de achterkant van het vervallen gebouw (dat gebouw bleek dus uiteindelijk het opslaghuis te zijn) was wel het één en ander te zien: de aparte opslagkamers en een oud bootje. Dit alles lag rechtstreeks aan zee. Maar toch was het duidelijk dat het nu niet meer in gebruik is.

Goed, nu naar het strand: ik kan niet anders zeggen, dan een prachtstrand, mooi gelegen aan een baaitje, en de kleuren van de zee: zo divers!! Hopelijk komt het over op de foto’s. We hebben lekker de hele dag liggen luieren; Erwin is nog over de boulevard naar het haventje gelopen en heeft nog wat foto’s gemaakt. Tegen 5 uur zijn we weer terug gereden naar het hotel. We hebben ons lekker opgefrist en zijn daarna gaan eten in Erice.

We hadden al in onze Capitool gids gelezen dat er vaak genoeg een toeristenmenu wordt aangeboden (eigenlijk over heel Sicilië) en dat je dit gerust kunt nemen: je krijgt lokaal eten voor een erg schappelijke prijs. Daar hebben wij ons dus in Erice maar aan gewaagd. Voor € 13,- p.p. hebben we ons buikje helemaal vol gegeten. We begonnen met de antipasta (een heel bord met 5 verschillende Siciliaanse voorafjes), daarna een groot stuk lasagna, met een kop koffie (espresso) en zoete lekkernijen toe, dit alles vergezeld van een fles water !

We hebben alles hier in de omgeving weer gezien, dus morgen rijden we door naar onze volgende bestemming: Palermo, waar we 3 nachten zullen verblijven. Of we er internet hebben, weten we niet. Dus wees niet ongerust als er geen bericht van ons verschijnt. We maken wel een verslag, zodat als we weer internet hebben, we alles online kunnen gooien!

• 19 Mei 2012 - 18:09

Kellers & Co:

Lekker he zo'n strand dagje! Dat is ook vakantie..ff lekker niets. Veel plezier!

• 19 Mei 2012 - 21:37

Papa En Mama.:

Lekker dan, dat jullie eergisteren lekker gegeten hebben maar wat het geweest is weten we nog niet, wel dat het chic en erg lekker was.

Leuk vandaag na het gemis van gisteren om nu 2 verslagen met foto's te krijgen.

Bij jullie waren 2 voorgevoelens die je dan ook goed hebben gedaan. Voor Erwin het opslaghuis met bootje en dan helemaal het strandweer. Super, goedgegokt. Heel mooi, de verschillende kleuren van de zee.

Liefs xxx.

• 20 Mei 2012 - 15:06

Wim En Loes:

lekker luieren is vakantie... en dan op een strand onder de palmen!! Dat moet genieten zijn.. De verschillende kleur van de zee is bijzonder!! Veel plezier verder.. vergeet niet weer eens een ijsje te nemen.. doe ik ook

liefs