Naar Calatabiano - Reisverslag uit San Marco, Italië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar Calatabiano - Reisverslag uit San Marco, Italië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar Calatabiano

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

25 Mei 2012 | Italië, San Marco

Met de vele vogels fluitend en een loungemuziekje vanuit de bar maak ik een aanzet voor dit verslagje. We moesten vandaag ruim 200 km. overbruggen en dat konden we op verschillende manieren doen: alleen via de kleinere kustweg, alleen via snelwegen (parallel aan de kleinere kustweg), deels kustweg/deels snelweg, door het binnenland….keuze te over.

Als eerste zijn we gereden naar het verderop gelegen plaatsje San Stefano di Camastra (via de kleinere kustweg). Dit plaatsje staat bekend om z’n keramiekwerk. We hadden in Cefalù al behoorlijk wat gezien, maar besloten toch nog om in dit plaatsje te stoppen. In de doorgaande straat zaten allerlei verschillende winkeltjes, met eigenlijk allemaal een eigen patroon/kleurenspel. Het was wel grappig om te zien.

Vervolgens was het plan om via die kleinere kustweg naar Capo d’Orlando te gaan, om daar wat te gaan eten. Maar wat hield die kustwegroute op zeg. Een kleine 3 uur nadat we uit het hotel vertrokken waren, zaten we nog maar 70 km. verder. We besloten om in de supermarkt in een klein dorpje voor Capo d’Orlando een broodje, wat kaas en een yoghurtje te kopen. Vlak bij dit dorpje was ook een oprit naar de snelweg. Je kunt niet op alle gewenste plekken de snelweg op; het is namelijk een tolweg. Zo gezegd zo gedaan en na het nuttigen van ons broodje hebben we de weg vervolgd, via de snel-/tolweg.

Na een tijdje kwamen we in het Noordoosten van Sicilië aan, ter hoogte van Messina, waar je de boot kunt pakken naar het vasteland van Italië, zegmaar de grote teen van Italië! Het viel ons beiden op hoe smal de zee tussen Sicilië en het vaste land is.

Hoeveel tunnels we door zijn gereden weten we niet meer; de tel zijn we wel kwijtgeraakt vandaag. Er zaten kleine tussen van maar 150 m., maar ook grote van 3.133 m. Gelukkig is er wel verlichting in alle tunnels.

Rond 15:00 uur kwamen we aan in ons hotel: Castello di San Marco: een voormalig kasteel, gebouwd in typisch Siciliaanse barok stijl. We werden – in stijl – ontvangen door de portier (uit Senegal), die ons heeft laten zien wat er allemaal op het terrein (in de tuinen, waar we al diverse konijntjes hebben zien huppelen) aanwezig is. Omdat de kamer nog niet klaar was, kregen we een drankje in de zeer sfeervolle bar met heerlijke jazz muziek (volgens ons in de voormalige stal) aangeboden. Nadat de kamer klaar was zijn we door onze Senegalese vriend naar onze kamer gebracht: woorden schieten te kort. We gaan een eeuwigheid terug in de tijd, met een authentiek ingerichte ruime kamer. Hier kunnen we wel 5 nachten doorbrengen hoor. We hebben een eigen privétrap naar de bar, dus dat moet vast wel goed komen…haha… Voor wie erg nieuwsgierig is: http://www.sicily-hotel-san-marco.com/

We hebben zelf ook nog een rondje door de tuinen gelopen en diverse foto’s gemaakt. De Etna kunnen we vanaf hier ook weer zien: nog steeds witte rook… :(

We hebben zojuist in het restaurant van het hotel gegeten. Alsof er een engeltje over onze tong pieste….zo ontzettend lekker. Absoluut Michelin-ster waardig. We hebben ravioli gegeten als hoofdgerecht, maar niet zo maar ravioli met tomatensaus, nee, dit was een ravioli gevuld met kaas, en een soort van champignon-amandelsaus erover. Héérlijk….we kunnen dus zo lekker gaan slapen.

Morgen gaan we naar Taormina….een bekende vissersplaats zo’n 13 km. noordwaarts, een soort van Volendam, zoals een tweetal uit Purmerend in ons vorige hotel zei. We zijn erg benieuwd of ze er ook kibbeling hebben …

• 25 Mei 2012 - 21:10

Papa En Mama.:

Wouw, wat een hotel zeg, super. Daar willen wij ook best wel logeren, niks mis mee. Oma zegt gelijk "dat zal wel duur zijn", lachen he!
    We hebben ook gelijk op de website gekeken, echt gaaf en de slaapkamer van jullie lijkt wel Cleopatra stijl.
    Ga je niet met slaapwandelen de bartrap af ?

Dat keramiek is ook heel mooi zeg, heb je er al iets van gekocht ? Het moet natuurlijk wel mee het vliegtuig in, het hoeft natuurlijk niet groot te zijn, ik heb mijn schaaltje er wel tussen zien staan haha.
    En dan die motoren bij het hotel, Erwin jij boft.

Papa zag op het kaartje de smalle ruimte tussen Sicilie en Italie en zei gelijk dat noemen ze de straat van Messina.
    Wel leuk om zo'n kustroute te rijden, je ziet veel maar het schiet niet bepaald op.

Veel genieten, het engeltje iedere dag maar laten piesen, mooi weer dat is wat we jullie gunnen.

Liefs,xxx

• 25 Mei 2012 - 21:27

Ma En(Pa):

Die laatste ligt al in bed,heerlijk te pitten.
    Wat een slaapkamertje.Nu kun je wel heerlijk uitrusten,want een paar rustdagen heb je ook wel nodig,denk ik.
    Bedankt voor de kaart.Vandaag ontvangen.
    De foto's met al dat keramiek,erg mooi.
    Hier verder alles goed.Het beloven,wat de temperatuur betreft,prachtige Pinksterdagen te worden.
    Veel liefs .
    Ge

• 25 Mei 2012 - 22:41

Kellers & Co:

Zo dat is niet verkeerd! Kan ik ook wel in verblijven hoor! Ik ga zo even op de site kijken.. Veel plezier!

• 25 Mei 2012 - 22:46

Gina:

Jeetje..ik heb ff een blik geworpen op de site...mooi zeg.
    Nog even een vraagje...mag ik de deur morgen even uit?

• 26 Mei 2012 - 07:11

Wim En Loes:

Jeetje, het is wel àfzien in zo'n vakantie hoor.. maar je komt het wel door.. denk ik (haha0.. Mooie (kleurrijke) foto's!!
    nog veel plezier!!

Liefs Wim en Loes

ps.. Erwin, ik moet eerlijk zeggen; ik vind een Harley toch mooier dan die Guzzi.. ben je nou blij?? ;-)

• 26 Mei 2012 - 12:01

Giacomo:

grazie mille per il foto...

jammer voor wim en loes dat ze niet de schoonheid en technisch vernuft waarnemen van dit merk dat al vanaf 1921 hoogstaande zelf ontwikkelde motoren maakt en niet zoals dat milwaukee-ijzer dat allemaal gejatte concepten herbergt....
    (ff stangen mag wel, hè)

• 26 Mei 2012 - 12:49

Stijntje:

Oh, Wat een hotel, I Have a Dream!Klasse! En wat een prachtig keramiek, die kleuren helemaal te gek. Alleen al daarvoor naar Italie gaan, lijkt mij een goed idee, al hoewel Bea, Lorenza en Niels gaan snel, wie weet.... Alles is jullie wel naar de zin, fijn omdat te mogen lezen. Vanuit een warm Vleuten, voor jullie mooie pinksterdagen daar, en de liefde voor jullie. Knuf Stijntje