Relaxed Cefalù - Reisverslag uit Cefalù, Italië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Relaxed Cefalù - Reisverslag uit Cefalù, Italië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Relaxed Cefalù

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

24 Mei 2012 | Italië, Cefalù

“Alles ziet er anders uit áls de zon schijnt ! “

Na 2 bewolkte ochtenden met regen, stonden we vandaag eindelijk weer eens op met een zonnetje en een strakblauwe lucht….hier waren we wel aan toe! Gisteravond hadden we al de voorbode van het mooie weer gekregen door een prachtige zonsondergang vlak voordat we een restaurant inliepen om te gaan eten. Vandaag zou een lekker relaxed dagje worden.

Na weer een heerlijk ontbijtje zijn we met de auto naar Cefalù gereden en hebben de auto geparkeerd op een parkeerplaats langs de Lungomare (Boulevard). Voor maar €5,- kun je daar je auto stallen voor 12 uur parkeren. Geen geld toch? We hebben lekker door het stadje geslenterd en foto’s genomen van wat we gisteren ook al gefotografeerd hadden. Het fotografeert toch beter als de zon schijnt hoor; het ziet er dan ook allemaal wat vriendelijker uit.

We hebben geluncht op het Piazza del Duomo en hebben onszelf lekker getrakteerd op Siciliaanse lekkernijen. Mmmm….maar de eerstkomende uren hoeven we niets meer te hebben; we zitten bommetje. Na de lunch zijn we terug geslenterd naar de auto en zijn naar 2 verschillende punten buiten Cefalù gereden. Op 1 punt heb je een prachtig overzicht over Cefalù en is duidelijk zichtbaar dat de Duomo flink boven het stadje uitsteekt. Op het andere punt had je een prachtig zicht op een oude vervallen toren op een rots aan de kustlijn.

Tijd om te gaan relaxen en we zijn dus terug gereden naar het hotel, alwaar we een handdoek hebben uitgespreid over het heerlijke ligbed aan het zwembad. Om een goed vakantiegevoel te krijgen, moet je heerlijk zo in het zonnetje aan het zwembad liggen…. Je zou er moe van worden;)

We hebben gisteren héérlijk gegeten in een ristorante aan de Lungomare met een goede prijs/kwaliteit verhouding, zodat we er vanavond weer hebben gegeten. De auto hebben we op hetzelfde parkeerterrein als vanmorgen gezet, voor nog dezelfde € 5,-. We konden er tenslotte 12 uur parkeren.

Morgen alweer op pad naar ons laatste hotel in Calatabiano (bij Giardini Naxos aan de oostkust). Volgens de websites van alle hotels waar we hebben gezeten, ziet dat hotel er het mooiste uit. De hotelkamers liggen allemaal in losse huisjes in een prachtig aangelegen tuin, vlakbij het strand en met zicht op de Etna. Geen wonder dat we hier het meeste aantal nachten van alle verblijven zitten. Maar….we moeten het allemaal nog gaan zien ….

• 24 Mei 2012 - 19:31

Marjolein:

Mooi om te zien hoeveel wat zon en blauwe lucht met je foto's kan doen!!!
    Het klinkt vandaag als een echt vakantiedagje beetje rondkijken in de omgeving en chillen aan het zwembad!!

Hier is het nog steeds warm!
    Overdag tussen de 25-30 graden.

Liefs, Lein

• 24 Mei 2012 - 21:29

Papa En Mama.:

Allemaal marsepein, Erwin je hebt zeker van ieder soort fruit er 1 gekocht want dat kan je toch niet laten liggen.

Wat scheelt het toch als de zon schijnt en het kost niets, haha.

Erg leuk om te zien is het netten boeten en dat de ruinerots zo blijft staan, knap.

Relaxen aan zo'n zwembad? ja, dat willen we allemaal wel, het is jullie gegund.

liefs,xxx

• 24 Mei 2012 - 21:37

Pa En Ma:

23.30 uur,Net Thuis van een vergadering.Nog even de foto's bekijken.Je krijgt er een vakantiegevoel bij.Heerlijke marsepein.Echt iets voor Erwin Vandaag met de luchtmacht vanuit Rotterdam naar Kinderdijk gevaren .Pa is niet mee geweest.Te vermoeiend
    Gelukkig hebben jullie nu ook beter weer.Hier was het heet.Veel liefs

• 25 Mei 2012 - 06:52

Stijntje:

oooooooooooh, wat een marsepein, jam,jam. Heerlijk dat de zon weer is gaan schijnen, zo kwam die toch nog op de gemaakte foto's, leuk. Mooi is ook de Ruïnerots, enne, even een vraagje, kunnen jullie het zwembad meenemen??? Eh..Niet alleen het zwembad maar ook de plek a.u.b.
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie zeg. Geniet ze door, en alle geluk! Dikke knuf!