Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

23 September 2010 | Verenigde Staten, Page

Zo, vanmorgen maar eens even lekker uitgeslapen, want daar hadden we vandaag de tijd voor. Zul je net zien, kun je uitslapen, wordt je rond 5.30 uur gewekt door de buren die de tv keihard aanzetten…. We hebben op de kamer ontbeten, lekker makkelijk en daarna nog even rustig zitten ‘intermeppen’.

Om 11 uur zijn we weggegaan, op weg naar het startpunt van onze tour. We hadden niet verwacht dat het zo druk zou zijn met mensen die erheen wilden (ruim 100) en die gingen allemaal in een soort van open pick-up, met bankjes (ruggen tegen elkaar) en hoog op de wielen staand (14 personen per auto). Het was zo’n 20 minuten rijden naar de Antelope Canyon. Antelope Canyon is een canyon met een smalle doorgang en hoge wanden, waar vanaf boven het licht heel mooi doorheen komt. Zeker op dit tijdstip van de dag (wij hadden dus de 11:30 uur tour, de tour met de mooiste lichtinval). Wij waren ongeveer de laatste auto die daar aankwam. Jeetje wat een Efteling-gehalte zeg, zo druk en filevorming om de canyon in te lopen. De canyon is erg mooi, mooi gevormd, en je moet er echt op letten de canyon niet alleen van achter je cameralens te bekijken. Wij, als amateurs, vonden het erg lastig om mooie en goede foto’s te maken, maar we hebben ons best gedaan. Onze tourguide was van het gehaaste type en riep constant “foto maken en doorlopen”. Voeg hieraan toe dat het in de canyon nog behoorlijk dringen was geblazen vanwege de drukte, en jullie zullen begrijpen dat van een rustig plaatje schieten weinig terecht is gekomen. Verrassend genoeg bleken er achteraf toch nog wel wat mooie foto’s tussen te zitten. We zijn een klein uur in de canyon geweest en ik had 105 foto’s gemaakt en Erwin zelfs 223!!!

Rond 13.30 uur waren we weer terug in town en hebben we wat geshopt. Daarna in het hotel onze gekochte lunch gegeten, nog wat spullen gewassen, de koffers opgeruimd en uiteindelijk nog even gebubbeld in de whirlpool en lekker gelegen aan het zwembad.

Een heerlijk rustig dagje dus gehad en dus ook een klein verslag.

Morgen gaan we via Zion N.P. naar Cannonville, aan de rand van Bryce Canyon. Aangezien we in hutjes overnachten (http://www.redstonecabins.com/) weten we niet of we internetverbinding hebben. Het lijkt nogal primitief, maar wel heel mooi in de natuur gelegen. Uiteraard maken we wel de verslagen en zetten we deze online wanneer we weer verbinding hebben.

• 24 September 2010 - 04:30

Hans En Herma:

Hallo vakantiegangers,
    Elke ochtend lees ik even gauw het verslag van jullie.
    Elke ochtend denk ik dan prachtig net of ik daar ook ben, we zijn benieuwd naar het album.
    Maar elke ochtend denk ik ook helaas ik moet werken, en ik tel de dagen af tot onze vakantie.
    Mathilda en Erwin geniet er nog van, hier mis je niets het regent nu.
    groetjes Hans en Herma

• 24 September 2010 - 05:39

Kellers & Co:

Hoi,
    wat een ontzettende mooie foto's weer zeg!!
    Sterre vroeg toen ze de foto's zag:"Is dat echt??"
    Nummertje 8 is heel mooi met die lichtstraal. Lijkt wel of hij in het steen brandt. Vlgs Sterre moet het daar wel een beetje stoffig zijn want anders kon je nooit zo'n lichtstraal zien...
    Zal ook vast lekker zijn geweest een beetje een rustige dag...lijkt dan net op vakantie!!:-)
    Nou ik ga de dames eve nop weg helpen richting school. Jurre is al weer onderweg.
    Veel plezier in de hutjes!!

• 24 September 2010 - 07:17

Wim En Loes:

Lekker toch, een 'rustig' dagje.. maar wel één met héél mooie foto's; ècht allemaal heel bijzonder. (Wim staat in m'n nek te kwijlen ;))

nou waren jullie er eind september.. hoe druk moet het zijn in juli en augustus..!!

al met al.. wèèr een prachtige dag!!

groetjes, Wim en Loes

• 24 September 2010 - 07:48

Marjolein:

Wat een onwijs gave foto's!!!!
    Volgens mij is het thuis(sorry voor het woord thuis;-))nog een hele klus om te kiezen welke foto's je in het fotoboek doet en welke je eventueel laat uitvergroten. Want alles wat ik zie is mooi.

Geniet er nog van.
    Ik heb alweer lekker weekend.
    Zo even naar de Action en Xenos.

Groetjes, Marjolein

• 24 September 2010 - 07:49

Nellie Van Der Valk:

Hai Mathil & Erwin,

Wat een ongelofelijke gave reis maken jullie! Blijf ervan genieten! De Antelope foto's zijn grandioos!

Tot gauw zientjes Nell

• 24 September 2010 - 08:24

Papa En Mama.:

Hoi,hoi.

Dit zijn weer heel mooie foto's,hoe maak je een keus om foto's te plaatsen als je er zoveel hebt gemaakt,maar jullie zijn wel geslaagd.

We hebben de hutjes gezien waar jullie overnachten en dat doet aan onze vakantie denken. Leuk en spannend hoe het er uit ziet.

Geniet maar lekker verder.

Liefs van ons.

• 24 September 2010 - 09:05

Monique :

Mooie foto's.

• 24 September 2010 - 15:12

Oma Bregman:

Hallo Erwin en Mathilda.

Jullie verhalen gelezen,veel mooi's gezien. Ik denk dat jullie niet uitgekeken komen, het is daar toch heel anders dan hier. 'k Zou zeggen geniet nog maar.

Nog veel plezier.
    Succes met alles.

Tot kijk, oma.

• 24 September 2010 - 20:36

Pa En Ma:

Wij zullen welde laatste zijn vandaag,want het is al half elf.Wat een kleurenop die foto's.Jullie zullen ernog een heleboel bij kunnen uitleggen, denk ik als jullie thuis zijnVele mooie dagen verder nog. Gelukkig hebben jullie ook nog wat kunnen rusten.Doe dit ook op tijd.(MOEDERLIJKE BEZORGDHEID
    Lieve groetjes, ma en pa

• 25 September 2010 - 10:51

Edith:

Schitterende foto's weer. Doet mij wat denken aan Petra in Jordanie. Ook dezelfde kleur stenen, alleen zag je daar aan het einde van de canyon de mooie schatkamer opdoemen.

Jullie maken hele mooie foto's hoor!

Groetjes,
    Edith