Hong Kong --> Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Hong Kong --> Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Hong Kong --> Sydney

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

13 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Terwijl wij nu lekker aan het ontbijt zitten, plaatsen we gelijk het verslag van gisteren; het is niet veel aangezien het een reisdag was, maar ja…het verslag vanuit Hong Hong was behoorlijk uitgebreid, dus dat compenseert weer.

Het vliegtuig vanuit Hong Kong is precies op tijd vertrokken. De maaltijd hebben wij alletwee overgeslagen (wie gaat er nu nog een diner nemen om 1.00 ’s nachts?). We hebben alleen het toetje ervan genomen…een ijsje!! Het was alleen nog een beetje veel diepgevroren, want het was moeilijk er een hapje van te nemen. We weten het…we mogen niet klagen maar we doen dat toch, want we wilden snel gaan slapen.
Van slapen is overigens weinig terecht gekomen door een baby van ong. 9 maanden die het leuk vond ongeveer de hele vlucht te huilen….

Om 12 uur stipt zijn we geland in Sydney. Waarvan wij dachten dat het slechts 8 uur tijdverschil zou zijn, is dit momenteel 9 uur, omdat op de 1e zondag in oktober de zomertijd hier is ingegaan….nooit gedacht dat ze dat hier ook hadden! Bij de customs hebben we onze hartige Sultana, Duyvis nootjes en de ES M&M’s moeten aangeven, omdat dat eigenlijk niet ingevoerd mag worden. De kans dat het bij scancontrole (100%) eruit gehaald zou worden was erg groot. Achteraf werden we bij de bagageband al naar onze customsformulieren gevraagd en na uitgelegd te hebben (en laten zien) wat we bij ons hadden, mochten we het gewoon in onze tas laten zitten en invoeren…zonder een boete ofzo! Aardige lui die Australiërs.
In de aankomsthal werden we weer opgewacht door een vertegenwoordiger van het reisbureau en ja hoor…hij had ook al weer een bord met onze naam. Nog ff en we gaan het gewoon vinden. Terwijl hij ons naar het hotel reed vroeg hij zich alleen maar af wat wij in Australië kwamen doen: er valt hier niet veel te beleven en het land is niet bijzonder. Oude gebouwen moet je hier helemaal niet denken te vinden! En van Ayers Rock vond hij dat het een wat groot uitgevallen rots, verder niets. Nou, dat maken wij lekker zelf wel uit en dus hebben we heel veel zin in dit nieuwe werelddeel voor ons! We hebben allebei alle werelddelen nu bezocht, behalve Antarctica. O ja, onderweg naar het hotel zijn we een Harley Dealer gepasseerd maar Erwin heeft al beloofd daar niet naartoe te gaan….

In het hotel hebben we nog even een uurtje een lekker tukkie gedaan en zijn daarna naar de Darling Harbour en Cockle Bay gelopen. Dit ligt tegen elkaar aan en is alleen gescheiden door een loopbrug. Wat een gezelligheid daar zeg. Onderweg nog wel wat foto’s gemaakt, maar we zijn beiden te moe om er echt voor geïnteresseerd in te zijn. De Sydney Tower staat ook al wel op de foto, maar het weer is vandaag niet zo optimaal. Het is bewolkt en we merken dat we het moeilijk vinden om dan goede foto’s te krijgen. Morgen wordt het weer weer beter en zo’n 25 graden, dan zal het foto’s maken dus wel weer gaan. Aangezien we op deze plek later deze week nog wel terug gaan komen laten we het foto’s maken voor wat het is. We nemen op een terras een lekker Irish/Italian Coffee en gaan daarna terug naar hotel om vroeg naar bed te gaan en de slaap in te halen. Onderweg nog maar een broodje bij de Subway gehaald om op de kamer op te eten. In het hotel allerlei folders over Sydney doorgekeken en bedacht wat we morgen gaan doen. Ook de foto’s van Hong Kong op de laptop gezet en uitgezocht voor bij het verhaal van Hong Kong. Kijk daar dus nog even naar de nieuw geplaatste foto’s!

Hebben we ook nog een lezersvraag voor jullie: wat is de overeenkomst tussen de door ons aangedane landen Indonesië, Hong Kong en Australië? Nee, het is niet de aanwezigheid van de Mac overal, zoals Erwin al suggereerde…het is iets wat dan in Nederland niet is. We zijn erg benieuwd…..

Inmiddels is het dan alweer bijna 21.30 en komt er van vroeg gaan slapen ook weer niets terecht.

Waarschijnlijk is dit even het laatste verslag voor een paar dagen. Morgen gaan we op een 2-daagse excursie richting Blue Mountains en worden we om 7.25 uur opgepikt bij ons hotel.

Veel lieve groetjes vanuit Sydney!

• 13 Oktober 2009 - 07:11

Wim:

De overeenkomst is vast dat er overal mannen met bordjes staan met daarop jullie naam ( verkeerd geschreven of in ieder geval niet goed uitgesproken) haha

• 13 Oktober 2009 - 07:39

Papa En Mama.:

Hallo wereldreizigers.

De overeenkomst van de door jullie aangedane landen is de zomer.

Wat een schitterende huwelijksreis hebben jullie zeg,om jaloers op te worden en wat een prachtige beelden krijgen jullie op je netvlies die kan niemand eraf halen.

Liefs van ons.

• 13 Oktober 2009 - 08:33

Marjolein:

Hoi hoi,

Die persoon die jullie kwam ophalen promoot wel lekker zijn land ---> Not!!!

Herkenbaar het verhaal van de baby!!!
    Hadden wij naar Kreta ook nou is Kreta niet lang vliegen dus jullie zullen wel gek geworden zijn.

Het klinkt echt super jullie reis tot nu toe!
    Australie staat op 1 in mijn verlang-reizen-lijstje

pff wat is de overeenkomst tussen de 3 landen waar jullie geweest zijn!
    Weet er wel 1 omegdraaid wat hier dan is en daar niet.
    Dat Sinterklaas binnenkort weer komt!!!!
    Ik weet het echt niet alleen dat het nu zomer is bij jullie.

Liefs, Marjolein

• 13 Oktober 2009 - 13:44

Heidi:

Ik denk net als Wim dat het idd de bordjesmannen zijn! Ik heb daar nou ook altijd last dat mensen mijn naam verkeerd schrijven of zeggen:P

Zo te lezen aan jullie verslagen hebben jullie het uitstekend naar jullie zin en is er overal genoeg te eten!
    Veel plezier op jullie excursie.

Liefs xxx

• 13 Oktober 2009 - 17:24

Jurre, Sterre & Mare:

Wij denken ook de bordjesmannen...;-)

Hebben jullie die beroemde brug al gezien??

xxx

• 14 Oktober 2009 - 12:20

Stijntje:

Ha Honeymooners,

Tjee, wat maken jullie veel mee. Zo zie je maar dat zo'n kleine drol van 9 maanden, de hele vlucht de regie kan voeren,over zoveel volwassen mensen, ha,ha

Overeenkomst, overeenkomst, eh, tja..

Wat ik wel weet is dat Nederland een overeenkomst heeft met Hong Kong, Indonesie en Australie, in het kader van het STCW-verdrag. Maar ja, dan is Nederland er wel bij betrokken, maar jullie zeggen dat het in Nederland dan niet is, mmm.. verder geen idee.

Wel weet ik dat jullie het ongelofelijk naar jullie zin hebben en de geweldigste dingen mogen zien en meemaken. Bedankt maar weer, en geniet maar weer verder.

Tot het volgende verslag, en natuurlijk bedankt.!!

Liefs!!

• 14 Oktober 2009 - 18:39

Pa En Ma :

verschil:degastrijheid vriendelijkheid en behulpzaamheid Gister nacht de foto"s bekeken Had een lange brief terug maar kon hem niet plaatsen.Gister een meteoor voorbij ons raam zien scheren Prachtig

• 14 Oktober 2009 - 20:07

Wim:

Nog even over de overeenkomsten....
    Het ou ook de temperatuur kunnen zijn...Want dat hebben we absolutt niet hier!!
    Vannacht weer nachtvorst...

Veel plezier verder

• 15 Oktober 2009 - 08:35

Anneke B Concertante:

Hallo bruidspaar, leuk hoor om jullie side te zien ik heb mijn dochter en dr vriend net in het begin van het jaar drie maanden door australie gevolgd. heel veel moois toegewenst. doei.

• 15 Oktober 2009 - 12:06

Niels, Bea, Lorenza:

Hi Lieve Mathilda en Erwin. Wat een prachtige foto's en een mooie reis. Ook voor ons om op deze wijze mee te reizen, zo hoeven wij niet ook nog eens een keer naar Australie :-)
    . Geweldig! Het is wel fijn dat er even wat tijd tussen zit tussen de logboeken, dan hebben we de tijd om ze even bij te houden met lezen :-). Jullie schrijven overigens zeer leuk en goed. Je ziet alles voor je! Veel plezier met elkaar en tot mails!
    Liefs, Niels, Bea en Lorenza.

• 15 Oktober 2009 - 13:10

Stijntje:

Ik ben nog steeds even bezig met jullie lezersvraag!

Of is de overeenkomst tussen jullie samen dat jullie Hong Kong, Indonesie en Australie aandoen, maar op dat moment niet in Nederland zijn?

Ik ben benieuwd....

Liefs, Stijntje