Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

11 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Zo, dan nu eens een verslagje vanuit Hong Kong. Eigenlijk zouden we vandaag van Bali willen vertrekken, maar de vlucht Bali-Hong Kong zat al grotendeels vol, zodat het ticket een paar honderd euro duurder uit zou vallen. Het reisbureau heeft ons toen geadviseerd een dag eerder weg te gaan, zodat we dan een hele dag in Hong Kong zouden hebben. Wij kunnen jullie vertellen….het reisbureau had ons niets beters kunnen adviseren!

Gisteren dus vertrokken vanaf Bali. Gelukkig hoefden we pas om 12 uur uit te checken, zodat we pas na het eten de koffer/tas hebben ingepakt. Rond 10 voor 1 stond er weer een private-driver voor ons klaar. Da’s toch wel luxe hoor! Op Denpasar (het vliegveld) ging het allemaal voorspoedig en we hebben onze laatste rupiahs uitgegeven aan een heerlijk zakje Lays (smaak: zout). Tijdens de vlucht was er wat meer tubulentie dan we steeds gehad hebben, maar het viel toch nog wel mee.

Op Hong Kong aangekomen is onze temperatuur opgemeten in een zone d.m.v. kleurtjes. Mocht je nu teveel rood (tenminste ik denk dat het rood is) hebben, dan wordt je temperatuur echt opgemeten en op een gezondheidsformulier gezet. Dat formulier moest je sowieso al invullen en afgeven voor de douane. Bij de douane stond gelukkig maar een kleine rij en kregen we een visum voor 90 dagen (we blijven er dus maar 1). De koffers waren snel gevonden op de transportband. Volgens mij waren wij de enigen die in Hong Kong door de douane zijn gegaan. Al met al stonden we 40 min. later dan dat we geland waren buiten; op zoek weer naar iemand met ons naambord. Ja hoor…snel gevonden. Deze meneer heeft ons keurig bij de shuttlebus afgezet die ons naar het hotel zou brengen. We hebben overnacht in het B.P. International House. B.P. staat in dit geval niet voor British Petrol, maar voor onze bekende Baden Powell. Het hotel hangt vol met het scoutingteken en in de lobby word je verwelkomd door een 2 meters hoge painting van B.P. himself.

In het hotel hebben we express een mooie kamer met “harbourview” op de 22e verdieping gekregen omdat het onze huwelijksreis is. Zelfs vroeg de baliemedewerker nog of we een leuke en mooie dag hadden gehad. Wat aardig zeg. Op de kamer was het uitzicht SUPERGAAF!! Ook al was het inmiddels rond 22.30 uur, zijn we toch nog naar de waterkant/haven gelopen (een wandeling van ruim een half uur, met temperaturen van weer zo’n 28 graden). Het leek wel de skyline van New York, maar dan anders. Heel veel lichtjes en heel veel hoge gebouwen en we hebben geprobeerd het op de gevoelige digitale plaat vast te leggen. We wisten al dat het vandaag een leuke dag zou gaan worden.

Vanmorgen weer met een heerlijk ontbijtbuffet ontbeten en na het inpakken van de weinige spullen die uit de tas waren hebben we al weer uitgecheckt. Gelukkig konden we onze spullen in het hotel achterlaten want anders moesten we daar de hele dag mee zeulen. Via het Kowloon Park (gelijk achter het hotel) zijn we weer naar de haven gelopen. In het park zagen we ‘tai-chi’-doeënde mensen en door iemand werden we uitgenodigd naar binnen te gaan, waar wedstrijden tai chi bezig waren. Je wordt er volgens mij té rustig van, van die bewegingen…. Het was een competition voor alleen Hong Kong. Daarna weer verder door het park, waar ook nog een groot zwembad was, een vogeltuin (een klein Avifauna), een bomenpark, een harloopcircuit….kortom een park waar je gerust met je gezin op een zondag naartoe kan om je te vermaken. Vervolgens verder naar de haven en een hopp-on-hoff-off ticket voor een ‘harbourtour’ gekocht.

Om 13.05 uur ging de boot naar Hong Kong Island (wij zitten op Kowloon Peninsula Island). Vanaf de haven bus 15c naar de Peak Tram Terminus, om met een oud kabeltrammetje binnen 7 minuten stijl de berg (de Peak) op te worden getrokken. Daar stond ons een gewéldig uitzicht over Hong Kong te wachten. We hadden nog geluk, toen we boven kwamen was het nog net een beetje helder en konden we prachtige foto’s maken, maar we stonden er een paar minuten en toen begon het te miezeren, wat is overgegaan in regen (inmiddels waren wij alweer binnen). Van bovenaf konden we goed naar Kowloon kijken en downtown Hong Kong…. Vervolgens hebben we bij de Starbucks een bakkie thee gedronken met een saucijzenbroodje (terwijl het steeds harder ging regenen) en daarna de route omgekeerd als hierboven beschreven, naar beneden genomen. Met de boot weer een verdere tour door de haven gemaakt en daarna weer rustig richting hotel gewandeld. Intussen miezerde het weer, zodat we normaal zonder paraplu of regenponcho konden lopen, zonder al te nat te worden.
Wat er nu nog niet staat is dat we door winkelstraten hebben gelopen. Niks bijzonders zouden jullie zeggen maar het ene moment zie je alleen maar uithangborden met Hong Kongese tekens (al dan niet Engels ondertiteld) en het andere moment loop je door een straat met de allerduurste merken als Gucci, Rolex, Cartier, Armani, Dolce Gabbana, Versace, Louis Vuitton etc. En dan is het nog zo dat je ze niet één keer tegenkomt in de stad, maar meerdere malen. Nou ja…de zaken zullen wel goed gaan….

Vlakbij het hotel een mac gepakt….wat is dat toch raar, dat een big mac aan de andere kant van de wereld precies hetzelfde smaakt als een big mac in NL… terug in het hotel heb ik me opgekleed (lange broek weer aan en een shirt met ¾ mouwen voor in het vliegtuig) en dit verslag geschreven, waarvan ik hoop het straks op de airport te kunnen plaatsen.
Foto’s van Hong Kong volgen nog wel…dat was nu even teveel moeite om die nog uit te zoeken en te plaatsen.

Tot in Australië…nou ja…figuurlijk dan….

PS: dit stuk hebben we inderdaad op H.K. Airport kunnen plaatsen. Het vliegtuig vertrekt om 23.55 uur, maar wij zaten al bij de gate om 21.40 uur.

• 11 Oktober 2009 - 14:44

Edith:

Hoi Mathilda en Erwin,

Wat geweldig zeg, jullie Hong Kong avontuur. En dan dat hotel met die harbourview! Ik zie het al helemaal voor mij!
    Nu zijn jullie dus onderweg naar Australie. Weer andere avonturen om mee te maken. Ik kan aan jullie verslagen duidelijk merken dat jullie echt genieten. Heerlijk hoor!

Ik ben net vanmiddag naar een voorlichtingsmiddag van Fox Reizen geweest in verband met mijn Thailandreis. Geweldig! Ik zou zo morgen wel op het vliegtuig willen stappen, maar moet helaas tot april wachten :-)

Luitjes, geniet lekker, en ik kijk weer vol spanning uit naar jullie volgend reisverhaal.

Lieve groetjes,

Edith
    (vanuit een regenachtig Den Haag)

• 11 Oktober 2009 - 15:03

Wil En Stijntje:

Hoi Erwin en Mathilda,

Prachtig dat alles toch zo naar wens mag verlopen.
    Mm..28 graden, ik droom...ik droom...

Jullie verslag weer zoals altijd prachtig beschreven. Wij zijn natuurlijk nu ook op weg naar..Australie, jippieeeeee!

Geniet maar van jullie mooie reis!

Liefs, en dikke kus,

Wil en Stijntje

• 11 Oktober 2009 - 15:03

Papa En Mama:

Wat een geweldig verhaal weer,het is iedere keer genieten om dat te lezen.
    Heel apart dat de temperatuur gemeten moet worden. Super de luxe is toch wel dat er een mannetje klaar staat met jullie naam erop.
    Op de 22e etage? Wel hoog hoor,prachtig.Echt honeymoon.Stormde het niet?
    Bofkonten zijn jullie geweest daar boven op de berg.

Veel plezier in weer een andere wereld.

Liefs van ons 2tjes.

• 11 Oktober 2009 - 15:31

Pa En Ma:

Ook jesmsje een halfuurtje geleden ontvangen Wat een geweldige ervaringen Het moet wel onvergetelijk voor jullie zijn Wees maar gelukkig Het weer is hier niet veel soeps verkouden geweest nu bijna beter Ma Pa

• 11 Oktober 2009 - 15:46

Wim En Loes:

zo, jullie komen nog eens ergens!! Leuk om 'mee te reizen'; nog wat luxe dingen gekocht op de Rodeo Drive van Hongkong?
    Goeie reis naar down under; we zijn benieuwd wat je daar allemaal meemaakt.. we lezen het wel!!
    liefs van ons

• 12 Oktober 2009 - 07:29

Selina:

Mathil ik ben jaloerssssss :)

• 12 Oktober 2009 - 12:24

Keller & Co:

grappig dat je BP aan de andere kant van de wereld nog eens tegen komt..:-)

Zo hebben jullie toch even kennis gemaakt met Hong Kong. Ik weet al dat jullie veilig in Australie zitten en wacht de foto's weer af..

Liefs, Gina

• 13 Oktober 2009 - 07:44

Papa En Mama:

Prachtige foto's.
    Wat een grote uithangborden,leuk om te zien.

• 13 Oktober 2009 - 17:16

Keller & Co:

Mooie foto's.. die winkelstraat lijkt wel een beetje op de Keizerstraat :-) !!

Groetjes van ons

• 15 Oktober 2009 - 23:19

Edith:

Schitterend uitzicht vanuit jullie hotel!
    En wat een wolkenkrabbers heb je daar zeg,

lieve groetjes,

Edith