Laatste verslag vanaf Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Laatste verslag vanaf Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Laatste verslag vanaf Bali

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

09 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Gisteren hebben we niet zoveel meegemaakt dan alleen maar weer een mooie zonnige rustige warme dag, met uitrusten en zonnen, zodat we geen verslagje hebben geplaatst.

Vandaag is niet veel anders geweest behalve dan dat ik een Balinese massage heb gehad met nog een behandeling, geen idee meer hoe die heette maar het was in ieder geval ter bevordering van de bloedsomloop. 1 ½ uur liggen en niets doen…eigenlijk niet veel anders dan alle dagen hier, maar toch anders. De knopen in m’n spieren zijn er weer volledig uit, zodat we zonder belemmering naar Australië kunnen gaan...hadden we anders ook wel gedaan hoor!

O ja, nog wat grappigs….toen we op Denpasar in de rij stonden voor het visum hadden we een vluchtig contact met een, zo op het eerste oog, een gezellige ‘gast’. Deze gast kwamen we later in ons hotel ook weer tegen en Erwin begon wat vaker een praatje met hem. Toen Erwin uiteindelijk aan hem vroeg waar hij en zijn vriendin wonen, zei hij “dat weet je toch wel?”. Bleek het een zoon te zijn van buren bij ons in de straat, op nummer 27!! Die gast had Erwin wel herkend maar Erwin hem dus niet. Hij kende hem alleen als klein jongetje toen ze er kwamen wonen. Hoe klein kan de wereld zijn!

O ja II: we zijn jullie nog het restaurant schuldig waar we woensdag hebben gegeten. Dat was bij Cat & Fiddle, een Engels/Iers getint restaurant met een zeer internationale keuken, waar een live bandje speelde. We hebben er gezellig gezeten en als toetje hadden we een overheerlijke apple pie with cream. Jammie! In het hotel hebben we nog een Irish- en Italian Coffee genomen.
Gisteren hebben we een andere warung ontdekt, Warung Mama Putu, waar we vanavond ook weer gegeten hebben. Iets duurder dan de 1e warung, maar het zien er schoner uit en het eten is heerlijk. De saté krijgen we zelfs ieder gepresenteerd op een mini 1-persoons BBQ met brandende houtkooltjes. Vanavond dus onze laatste Indische maaltijd gehad…we zullen het gaan missen…..

Morgen naar Hong Kong; om 13.00 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Daar vertrekt het vliegtuig om 16.00 uur (= 10.00 uur NL tijd). Om 20.45 uur landen we in Hong Kong en dan gaan we dus 1 avond en de volgende dag Hong Kong onveilig maken… We hebben wat highlights opgezocht zodat we niet nutteloos door de stad lopen. Zondag om 23.55 uur (= 17.55 uur NL tijd) vertrekt het vliegtuig dan richting Sydney.

Dit is ons laatste verslagje vanaf Bali…we kijken er met een goed gevoel op terug. Het was een ideale plek om bij te komen van alle drukke bezigheden vóór de bruiloft en een mooie plek om te honeymoonen en terug te kijken op onze GROTE DAG, inmiddels alweer een week geleden…

PS: de tattoo is inderdaad geen echte…goed gezien Gina. Het is er één van henna en blijft ongeveer een week zitten. Leuk om al jullie reacties hierover!!

• 09 Oktober 2009 - 13:42

Marjolein:

Hai meneer en mevrouw Schluter!

Wij zijn weer goed thuis na een mid-weekje Veluwe!
    Hebben erg genoten, dagje Sauna (op de dag dat het met bakken uit hemel kwam) nog aantal fietstochtjes gemaakt, wezen shoppen in Apeldoorn en Epe en naar de jaarmarkt van Vaassen.

Met een Alphens kopje winterthee en chocolaatjes heb ik net met veel plezier jullie verhalen zitten lezen!!!
    Was het een test die henna tatoo of je echt gaat zetten?!

Geniet nog van jullie reis!!!
    Ik kijk uit naar jullie verhalen!!!

Liefs, Marjolein

• 09 Oktober 2009 - 13:47

Edith:

Hoi Mathilda en Erwin,

Ik word steeds jaloerser als ik al jullie schitterende foto's zie. Wat ziet het er daar leuk uit zeg!

Ja, ik zag ook wel direct dat het geen echte tattoo was, juist omdat de plekjes er omheen niet rood waren. Ik heb er zelf 2, en weet dus dat je de eerste week met een hele schrale huis loopt :-)

Dus Bali zit er nu op. Als ik dit schrijf zitten jullie waarschijnlijk in HongKong en vliegen aan het einde van de middag (nederlandse tijd) naar Sydney. Ik hoop dat jullie het daar net zo naar jullie zin hebben als op Bali. Maar ik hoor het allemaal wel in jullie volgende verslagen.

Groetjes,

Edith

• 09 Oktober 2009 - 13:47

Edith:

Sorry, "schrale huis" moet natuurlijk "schrale huid" zijn :-)

• 09 Oktober 2009 - 13:58

Keller & Co:

He...nou de wereld is dan inderdaad klein zeg als je daar je buurjongen tegen het lijf loopt!! Grappig!
    Die sate ziet er wel erg lekker uit zeg!! Ik krijg gelijk trek erin..mmm :-P
    We moeten daar ook maar eens naar toe denk ik..
    Prettige reisdag morgen en veel plezier in Hong Kong !!!
    Liefs, Gina

• 09 Oktober 2009 - 15:14

Wil En Stijntje:

Ha Baligenieters,

Eh...Vinden jullie het goed als wij de rest van de reis mee kunnen maken, dus dat we naar jullie toekomen? Ha,ha!!

Zooooooh, gave foto's, Een beetje sjaloers zijn we wel hoor, nou een beetje veel!

Heerlijk nu bijna op weg naar Australie. Fijn dat alles zo'n prachtig verloop heeft.

O ja, hoe is het wittebroodsgevoel op Bali?

Nu, alle plezier en liefde van ons,

Wil en Stijntje

• 09 Oktober 2009 - 15:24

Papa En Mama.:

Hoi,hoi.

Dat jullie dit gaan missen kunnen wij ons goed voorstellen, dat gaan wij ook doen maar op een andere manier, o.a. de foto's. Die sate dan, mmm, wat ziet dat er lekker uit.
    Het uitrusten waar jullie voor gingen is dan ook lekker gelukt zo te lezen.
    Die buurjongen dan,grappig en.... zoiets past bij jou Mathilda.

We wensen jullie een goeie en veilige vlucht naar Hong Kong en Sydney. Maken jullie Hong Kong niet te onveilig?
    Veel plezier.

Veel liefs van ons.

• 09 Oktober 2009 - 20:11

Pa En Ma:

"Jongelui",jullie kunnen straks niet meer wennen,denken we, om weer in de pas te lopen en aan ons regenweertje Maar geniet maar volopHier herfstweer enverder alles goed.Veelliefs engoede reis

• 10 Oktober 2009 - 07:12

Roos:

Lieve Erwin en Mathilda,

Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen, en wat ontzettend fijn om te weten dat jullie het zo naar je zin hebben! Geniet ervan, goede reis naar Hong Kong en Australië. En natuurlijk blijf ik jullie verhalen lezen!

Lieve groet,
    Roos vd Poel

• 10 Oktober 2009 - 09:34

Jessica Rietveld:

Mathil, wat heerlijk moet 't zijn daar! Ik kan niet wachten tot ik zelf op Bali ben over twee weken!! Wat geweldig om te lezen dat jullie zo'n prachtige trouwdag hebben gehad. Dat is jullie absoluut gegund! En wat ziet je trouwfoto er ook mooi uit!!!! Ga gauw verder genieten! Liefs, Jessica