Terugblik op onze trouwdag en 1e dagen honeymoon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Terugblik op onze trouwdag en 1e dagen honeymoon - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Terugblik op onze trouwdag en 1e dagen honeymoon

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

06 Oktober 2009 | Indonesië, Batavia

Zo, het eerste verslag vanuit, of eigenlijk, vanaf Bali, ons honeymoon-plekje. Na een lange reis, totaal vanaf huis tot in het hotel zijn we 24 ½ uur onderweg geweest, zijn we aangekomen in het Sanur Beach Hotel in Sanur.

Wat we hier doen is terugkijken op een, voor ons, onvergetelijke trouwdag. Je kunt alles van te voren goed willen regelen, maar hoe het uitpakt dat is altijd afwachten. Wij hebben beiden super genoten, alles was perfect: de totale aankleding van de bruidskinderen paste zo goed bij onze kleding en het bruidsboeket; de auto was helemaal top (hij zat erg lekker en zacht); de belangstelling bij de Witte; de speech van de trouwambtenaar (gewéldig en met humor); het Scheveningse weer dat mooi was bij het foto’s maken (droog, flinke wind en mooie dreigende wolkenluchten boven zee); de mooie trouwdienst met het koor (bijzonder mooi gezongen, en ook (toch nog verrassend voor ons) het “One Hand one Heart”); de verrassende witte duiven en de bellenbaashaag; de gezellige drukke receptie; de perfecte verzorging in Het Rieten Dak; het super lekkere uitgebreide buffet en aansluitend het Italiaanse dessertbuffet met de superlekkere bruidsijstaart; de ontspannende avond met leuke sketches en als afsluiting voor ons de mooie en leuke Johannes Vermeerkamer in de Emauspoort in Delft. Iedereen bedankt voor jullie betrokkenheid, in welke vorm dan ook, bij deze dag! Nogmaals, het is voor ons onvergetelijk.

Zaterdag hebben we nog een drukke dag gehad: rond het middaguur een gezellig nazit/lunch bij ons thuis met de bruidskinderen, ouders, zussen/zwagers, ceremoniemeesters en de medefotograaf; nog even naar oma in het ziekenhuis en het bloemboeket dat in de kerk stond aan haar gegeven; nog wat laatste spullen voor de vakantie pakken; met Jayne, Ian en de kids uit eten. Het was wel leuk want het eerste dat Liz ’s morgens aan Jayne zei, was “I want to play with the girls”. Teken dat zij het naar haar zin heeft gehad, ondanks de taalbarrière. Liz had zich overigens wel verbaast over het goede Engels van Megan.
Na het eten nog echt de allerlaatste dingen gepakt en na het legen van de enveloppendoos zijn we toch nog wel bijtijds naar bed gegaan. Eindelijk weer eens behoorlijk geslapen.

Zondag om 8 uur ging de wekker alweer. We hebben nog lekker rustig ontbeten. De zussen en Erwin’s ouders hebben ons telefonisch nog een goede reis gewenst. Om 10 uur stonden mijn ouders op de stoep om ons naar Schiphol te brengen. We waren lekker op tijd en bij de incheckbalie was het gelukkig nog niet druk. We wilden per se aan de balie inchecken omdat we een upgrade wilden vragen omdat dit onze honeymoon is. Helaas was dat niet mogelijk omdat de business class vol zat.

Terwijl we bij de incheckbalie stonden zag ik ineens Keller & Co. staan; zij kwamen ons ook gezellig uitzwaaien. En wat bleek…we waren al pal langs ze gelopen, terwijl we ze niet hebben zien staan. Na het inchecken hebben we met z’n allen in het panoramarestaurant gezellig een bakkie gedaan met wat lekkers erbij. Daarna door de douane en weer was de bellenblaas er!

Het vliegtuig is lekker op tijd vertrokken en we zijn een uur eerder dan gepland in Hong Kong aangekomen. Het was een rustige vlucht en we hadden ieder ons eigen personal vermaak systeem, met kweet niet hoeveel films en zelfs ook CD’s! Zelfs Erwin heeft dit in de business class nog nooit meegemaakt. Voor de belangstellenden: het was een vlucht van Cathay Pacific. Op Hong Kong Airport was het even zoeken hoe we weer bij de gate moesten komen, maar eigenlijk ging dat ook wel weer vanzelf. We hadden nog 2 ½ uur om ons te vermaken. We hebben een bakkie gehaald bij de Starbucks en op een terras opgedronken met een lekker stukje gevulde speculaas erbij. Hong Kong is overigens een erg mooi vliegveld en dus is het geen ramp om daar de komende weken nog 3 keer te komen.

Na een vlucht van een kleine 4 uur zijn we in Denpasar op Bali aangekomen. Daar hebben we een uur in de rij gestaan om ons visum (voor een week) te krijgen. Daarvoor ben je op vakantie, om te onthaasten…. De koffers stonden al klaar dus konden we naar buiten en ja hoor…daar stond een mannetje met een bord voor zich met de tekst “mr./s Schluter”. Wat een luxe!! Hij heeft ons naar het hotel gebracht en daar werden we ontvangen met Balinese live-muziek en een welkomstdrankje. De kamer is lekker ruim en vanaf het balkon zien we de oceaan liggen. Op de kamer stond ook een mandje met vers fruit en een kaart “Happy Honeymoon”.

We hebben in de straat van het hotel Indonesische rijsttafel gegeten met natuurlijk lekkere saté. Daarvoor waren we eerst miljonair geworden, door de rupiahs die we uit de geldautomaat hebben getrokken. We voelen (en zijn) ons erg rijk! Daarna terug naar het hotel en in een schommelbank bij een bar aan het strand een lekkere cocktail gedronken. Daarna met een Irish en Italian coffee naar het strand. Daar lagen we dan: in de schaduw (van de maan), een lekkere koffie in de hand op het strand terwijl het nog zo’n 25 graden is. Nee, jullie hoeven geen medelijden met ons te hebben.

Vannacht hebben we goed geslapen; wel even rond half 2 vannacht klaarwakker maar gelukkig weer in slaap gevallen en door de wekker wakker geworden. Wat een ontbijtbuffet stond er voor ons gereed zeg….je kunt het zo gek niet bedenken of het was er: Amerikaans buffet (met koffiebroodjes en muffins), Engels buffet (met sausages, bonen, bacon en eggs), Westers buffet (met toast, croissant en jam) en Indisch buffet (met nasi en bami). Sonja is gelukkig niet mee op vakantie.

Vandaag hebben we op een lekker ligbed gelegen; eerst een beetje beschut bij het zwembad (het was te warm direct onder de zon aan het strand) en in de middag op het strand. Tussendoor nog eens een bakkie gedaan in het zwembad aan de bar…jawel, daar staan een soort van barkrukken in het water! We hebben beiden ook nog wel een lekker tukkie gedaan, dus hopelijk zijn we nu gelijk af van onze jetlag.

Vanavond hebben we bij een warung gegeten. Een warung is een eetwinkeltje, waar je soms ook andere dingen kunt kopen. In ieder geval een lokaal gebeuren, waar vooral de Indiërs zelf komen én de toeristen die weten hoe goed je hier kunt eten voor weinig geld. En dat is voor ons Nederlanders natuurlijk erg belangrijk. Om te laten zien hoe weinig je betaalt: wij hebben 3 porties kipsaté (een portie bestaat hier uit maar liefst 10 stokjes!), 2 nasi, een verse ananassap en een verse jus gehad voor omgerekend € 4,50!! Het toetje hebben we gekocht in een kleine supermarkt: een voorverpakte Cornetto, voor maar € 0,42 per stuk!

Benieuwd wat ons morgen weer te wachten staat!

Veel lieve warme groetjes van meneer en mevrouw Schluter.

• 06 Oktober 2009 - 13:49

Selina:

Hoi Erwin en Mathilda,

Hardstikke leuk dat DE dag van jullie leven zo goed is verlopen. (Maar ja Mathilda jou kennende hadden we niet anders verwacht:) )
    Ik hoop dat jullie onwijs veel plezier zullen hebben op jullie huwelijksreis en lekker uitgerust weer terugkomen. Pas goed op jullie zelf!

Liefs Selina

• 06 Oktober 2009 - 13:52

Wim En Loes:

Hoi beiden,
    néé, je hebt gelijk we hoeven geen medelijden met jullie te hebben.. we hebben wel een andere emotie: jaloezie (klein beetje maar hoor, en het is jullie van harte gegund). lekker luxe ontspannen en verder lekker niks!!!
    nog veel plezier en: ik wou zeggen; geniet er van, maar dat is logisch als je dat niet van plan was, had je beter niet kunnen gaan.
    liefs van ons

• 06 Oktober 2009 - 13:55

Edith:

Hoi Mathilda,

Wat ontzettend leuk om al iets van je te horen. Geweldig, dat jullie zo'n mooie trouwdag hebben gehad.
    Verder heb ik met stijgende "jaloezie" jullie verhaal gelezen (grapje :-) )
    Jullie hebben het daar heerlijk zeg. Beter dan wij hier. Het regent hier en wij hebben de verwarming al aan.

Ik blijf jullie verhalen volgen en ik wens jullie heeeeeeeeeeeel veel vakantieplezier.

Lieve groetjes,

Edith

• 06 Oktober 2009 - 14:03

Niels, Bea, Lorenza:

Hi Lieve Mathilda en Erwin.
    Ook wij hebben enorm genoten van jullie dag! Bedankt! Het was geweldig en jullie zagen er werkelijk fantastisch uit!
    Het klinkt echt super wat jullie nu allemaal beleven en het is jullie van harte gegund!
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis!
    Heel veel plezier en kus voor beiden.
    Liefs, Niels, Bea en Lorenza

• 06 Oktober 2009 - 14:20

Wil En Stijntje:

Ha Lieve Schatten,

Nog heel erg bedankt voor jullie mooie fantastische huwelijksdag, we hebben intens genoten. Fijn dat jullie met trots terug kunnen kijken op de onvergetelijke dag.

En nu... genieten van al het moois, al het lekkers, het prachtige weer, en natuurlijk van elkaar in de echtelijke staat op deze prachtige honeymoonreis.

Wij wensen jullie ook een huwelijksreis die onvergetelijk mag worden.

Fijn dat wij deze reis mogen volgen, ook wij genieten daarvan.

Alle liefde wensen wij jullie toe, en elkaar!!

Een hele grote dikke knuf van ons,

Wil en Stijntje

• 06 Oktober 2009 - 14:29

Papa En Mama.:

Hai mevrouw en meneer Schluter.

Wat leuk om jullie 1e verslag al te krijgen en te lezen.
    Een heel leuke terugblik over jullie trouwdag en je leest het enthousiasme van het genieten ervan af.
    De ontvangst op Bali was ook super zeg! Willem Alexander en Maxima kunnen nooit beter ontvangen worden.ha,ha.
    En dan op een ligbed in de schaduw van de maan liggen is zeker een honeymoon.
    Miljonair op Bali hoef je geloof ik daar niet te zijn als je ziet wat het eten kost, heerlijk zeg.

Geniet lekker,het is jullie gegund.

Veel liefs vanuit een nat Scheveningen.

• 06 Oktober 2009 - 14:44

Papa En Mama.:

Hoi.

Bij ons stukje schrijven stonden de foto's er nog niet bij,erg leuk om te zien en.... zo'n zwembad is niet verkeerd zeg.
    Afgelopen zondag hebben we het vliegtuig vanaf dat hij achter de gate vandaan kwam helemaal kunnen zien en volgen totdat hij haast de lucht inging, in de lucht konden we hem ook nog volgen.Het wachten werd beloond, leuk joh.

Liefs.

• 06 Oktober 2009 - 18:07

Megan:

woow wat cool zeg NAAR AUSTRALIE :D
    trouwens zo goed engels kan ik nou ook weer niet hoor :D jullie hebben geluk..... ik zit hier oop het saaie, nog saaiere school (bleeeh)
    :( en ik zelf moet nog 25 jaar wachten :(.

heel erg leuke
    happy honeymoon en je moet je kikkerlandje niet missen want daar regent het de hele dag :(

XxX megan (coolmeggie)

ps: waneer mag ik weer bij jullie slapen :D

• 06 Oktober 2009 - 19:44

Alex:

eten, drinken, bakkies doen, terassen, etc..., zal straks outback daar downunder wel effe wennen worden....

• 06 Oktober 2009 - 21:26

Keller & Co:

Wat vreselijk zeg om op deze manier te tijd door te moeten komen ;-)...
    Lijkt me heerlijk om even helemaal niets te hoeven!!! Ik heb vandaag bij elkaar zo'n 4 uur zitten pennen aan een toets :-(
    Veel plezier met nagenieten..dat doen wij ook nog!! De kinderen hebben met trots gisteren op school een paar foto's laten zien.

Liefs van ons !

• 07 Oktober 2009 - 17:24

Pa En Ma:

Zo nu ik weet hoe het moet nog even een reactieHet is nu donderdagmaar ik wist eerst niet hoe het moestNu geleerd van Leny Veel liefs en veel plezier