Naar Stowe VT - Reisverslag uit Stowe, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar Stowe VT - Reisverslag uit Stowe, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar Stowe VT

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

02 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Stowe

Zoals gisteren geschreven stond de wekker vanmorgen op 6.30 uur. Om 7 uur lag alles in de auto en konden we gaan ontbijten. “Even wat koeken scoren” zoals Erwin het zei!

Om 7.25 uur reden we weg. Onderweg is er niet veel bijzonders gebeurd en hebben we niet veel bijzonders gezien. We hebben ons vermaakt met van huis meegenomen CD’s: CD’s met jukebox muziek… gezellige muziek, zoals Talahassee Lassie. De radio werkt wel, maar denk je net een leuke zender gevonden te hebben, valt ‘ie weer weg.

We zijn 3 keer gestopt om iets te drinken/eten én 1 tankstop bij een echte truckersstop. Erwin wilde al bijna diesel tanken, maar toen zagen we dat we verkeerd stonden. Uiteindelijk tóch ons vertrouwde 87 (regular unleaded gas) in het tankgat gespoten.

10 Mijl voor het hotel gaf de auto ineens een alarmpiep en lichtte er een lampje op in het dashboard. Gelukkig konden we daar gelijk een parkeerplaats opduiken, terwijl de auto niet echt meer “smoothly” reed. Ook stond in het display dat er te weinig “engine power” was, maar ja 300 pk V6 en dan zonder power … dat bestaat niet. Uiteraard gelijk in het handleidingsboek van de auto gekeken en we kwamen erachter dat het het lampje van de enginecheck was. Er stond bij dat we de auto gelijk voor onderhoud moesten laten nakijken om (verdere) schade te voorkomen. Bij het verder lezen stond dat dit probleem ook veroorzaakt kon worden door verkeerde of slechte benzine.

We hebben de auto even laten afkoelen en zijn zelf naarstig op zoek gegaan naar een wc, want vlak voordat dit gebeurde zeiden we al tegen elkaar dat we nodig moesten! We stonden op een parkeerplaats van een winkeltje van de Cheddar kaas (specifiek voor de staat Vermont…. O ja, die waren we inmiddels dus binnen gereden) en iets met chocolade (je kunt het slechter treffen, maar ik kan je vertellen: we hadden hier écht geen interesse voor). Gelukkig was er een openbaar toilet.

Bij het opnieuw starten van de auto brandde het lampje nog wel maar de alarmpiep was gelukkig weg. We durfden het wel aan om de laatste 10 mijl af te leggen; morgen dan maar met de hulpdienst van de autoverhuur bellen. Bij het zien van een Shell tankstation hebben we de auto weer volgegooid met benzine, in de hoop dat de storing veroorzaakt zou zijn door slechte benzine van de laatste tankstop. We weten zeker dat we 87 hadden getankt, maar van wel merk: we weten het niet (meer).

Gelukkig zijn de laatste mijlen goed gegaan, zodat we na 460 mijl (740,3 km) om 17.35 uur bij ons verblijf in Stowe, Vermont, aankwamen. Na het inchecken reden we de auto naar de zijkant van de lodge en zagen dat het lampje in het dashboard nu ook uit was. Zou het dan toch aan de benzine hebben gelegen?? Daar houden we het maar op.

We zitten in een leuke lodge, waarbij we het gevoel hebben in Oostenrijk te zitten. Deze hele plaats (en omgeving) straalt één en al Alpenland uit, met ’s winters volop mogelijkheid voor wintersport. Bij het inchecken hadden we een magazine meegekregen met alle hotel- / restaurantmogelijkheden van Stowe. Bij het openslaan zag ik een restaurant waar ze kaasfondue hadden. Daar zijn we naartoe gereden.

En wat hebben we er héérlijk gegeten zeg. Totaal onverwacht, want kaasfondue eten tijdens deze vakantie hadden we niet bedacht….en dat op onze trouwdag.

Terugrijdend naar het hotel hebben we ook geen oplichtend lampje in het dashboard meer gezien, dus we gaan er gewoon vanuit dat dit probleem ook weer is opgelost.

Morgen maar eens zien wat de dag ons zal brengen!

• 03 Oktober 2013 - 09:16

Schluter:

Zo,dat was wel even schrikken zeker,
    .Hopelijk is nu alles weer in orde.
    Ga straks,maar dat zal wel avond worden,denk ik, weer op mijn gemak de foto's bekijken.Er sstaan 2 berichten op.
    Ik heb er al een paar vluchtig gezien.Wat een natuur!
    Toch nog eenleuke huwelijksverjaardag gehad?
    Het ontbijt zag er terminste lekker uit.En nu gaik ook maar ontbijten.
    Veel liefsm Ma en Pa.

• 03 Oktober 2013 - 09:39

Stijntje:

Dank weer voor jullie prachtige verslag..zo zie je..veel meemaken, is veel beleven... Leuk..Kaasfondue op je trouwdag 2013..blijft de herinnering voor altijd! Ps..Wat een ontbijt..GOEDEMORGEN!!!

Voor jullie weer een nieuwe dag vol verwachting....Liefs Stijntje

• 03 Oktober 2013 - 12:36

Giacomo:

op je trouwdag in de States ga je NIET kaasfonduen....

al tekenen gezien van de nationale shutdown?

giacomo

• 03 Oktober 2013 - 13:18

wat een geluk dat het met de auto goed is afgelopen.. zou wat voor mij geweest zijn pffff

Je begint de kleuren al een klein beetje te zien.. hoop dat het gauw nog meer wordt

groetjes en liefs

• 03 Oktober 2013 - 22:59

Papa En Mama.:

Lief Bruidspaar.

Van harte gefeliciteerd met jullie 4e trouwdag.
    Het ontbijt ziet er heerlijk uit, 't zal best gesmaakt hebben.
    Het was voor jullie vroeg opstaan en dat heet dan ook vakantie, maar ja, wil je wat zien dan......?
    Vandaag zagen jullie niet veel en gebeurde er ook niet veel, we zien op de foto's ook weer mooie herfstkleuren verschijnen.
    Maar dan is daar die auto met waarschijnlijk verkeerde of "goedkope" benzine en krijg je toch een verslag waarin meer staat als dat je zelf vermoedt had. Hopelijk was dat ook de oorzaak, want een brandend lampje kan je geen goed gevoel bij hebben.

Na vele kilometers eindigde jullie trouwdag toch goed met een heerlijke kaasfondue, misschien waren jullie dat hier ook wel gaan eten als jullie thuis waren geweest.

Veel liefs vanuit een nog steeds zonnig Scheveningen x

• 04 Oktober 2013 - 13:40

Edith Veldhuizen:

Hoi Mathilda en ERwin,

Allereerst van harte gefelicitered met jullie trouwdag.
    En die toestanden met de auto: dat was zeker schrikken. Maar gleukkig dat het lampje in de loop van de dag was uitgegaan. Misschien toch maar ergens onderweg als je een garage ziet, even vragen wat het geweest zou kunnen zijn.

Hoe lang blijven jullie nu in Vermont? Een paar dagen, of trekken jullie morgen weer verder?

Groetjes,

Edith

• 11 Oktober 2013 - 14:09

Gina:

...lekker spannend zo'n lampje.. ;-) ..anders was de ritmisschien saai geweest..nu hadden jullie nog een beetje spanning en sensatie...hihi

Mmmmm....kaasfondue....heerlijk!!! ..zag er goed uit!

Xxx