Boston dag 2 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Boston dag 2 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Boston dag 2

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

15 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Boston

Vandaag onze laatste hele dag in de USA en ik mocht zowaar uitslapen van Erwin…tot 8.30 uur! Wat een gelukje zeg!!

Na het ontbijt hebben we ons weer door de shuttlebus laten afzetten. We hadden een superaardige chauffeur die bereid was om ons op een andere plek af te zetten dan de stops die gebruikelijk zijn. Dit scheelde ons zeker een kwartier lopen.

Via het Custom House – toren uit 1847 – zijn we naar het Waterfront gelopen; de havenbuurt van Boston. Vanuit de haven vertrekken diverse boten voor allerlei soorten tochtjes, waarvan de walvissentocht denk ik het meest populair is. Wij hebben er even heerlijk gezeten en de zilte lucht tot ons door laten dringen met zicht op het vliegveld in de verte.

Daarna hebben we onze voettocht verder voortgezet richting North End. Dit is de oudste wijk van Boston; vroeger was het zelfs een eiland. Tegenwoordig wordt deze wijk ook wel als Little Italy aangeduid. In de hoofdstraat van deze wijk zitten veel Italiaanse restaurants, trattoria’s, cafés en bakkers. We hoorden ook behoorlijk wat Italiaans praten.
Alleen jammer Sjaak /Giacomo, dat je hier je eigen toko al begonnen bent, zonder ons op de hoogte te stellen ;)

In deze wijk wordt ook voldoende aandacht besteed aan Paul Revere: een zilversmid die achteraf gezien historie heeft geschreven door de koloniale strijdmacht net op tijd op de hoogte te brengen van de militaire Britse plannen. Het huisje waar hij van 1770 tot 1800 woonde is het oudst resterende houten huisje uit vroeger tijden.

In Little Italy staat ook nog de oudste kerk van de stad: de Old North Church uit 1723, met de door ons al eerder geziene “box pews”. Vlakbij deze kerk ligt Copp’s Hill Burying Ground: al sinds 1659 in gebruik als kerkhof. De Britten hebben destijds aan de rand van het kerkhof het terras nog gebruikt om hun kanonnen op te stellen tijdens de Battle of Bunkel Hill in 1775. Grafstenen werden overigens als oefenschietschijf gebruikt!

Na Little Italy zijn we naar Quincy Market gelopen: een overdekte markthal vol met restaurantjes en aan beide buitenkanten allerlei winkeltjes, waaronder een grote Christmas Store….”Hark the Heralds Angels Sing…” klonk door de speakers en ik zong uiteraard gezellig mee!

Zowel gisteren als vandaag werden we door de shuttlebestuurder gewezen op de plek waar een half jaar geleden de bomaanslag tijdens de marathon heeft plaatsgevonden. Vandaag konden we dit makkelijk terugvinden en zijn we er ook naartoe gelopen. Deze bomaanslag heeft veel teweeg gebracht in Boston; dat merkten we door hoe er door de chauffeurs over gesproken werd. Het hekwerk van een nabijgelegen kerk zat vol met gebedsvlaggetjes. Aanstaande zondag is het precies een half jaar terug en is er een speciale dienst in deze kerk, waarbij de gebedsvlaggetjes ritueel verbrand worden. Het was bijzonder om ook op deze plek rond te lopen.

Nadat de shuttlebus ons weer had afgezet bij het hotel zijn we gaan eten in Victoria’s Diner: zowel in 2011 als in 2012 uitgeroepen tot beste diner van Boston. We hebben hier – als afsluiter van onze vakantie – heerlijk gegeten.

Vandaag hebben we een ander beeld van Boston gekregen dan dat we gisteren hadden; we zijn door leuke, gezellige buurten gelopen. Downtown Boston is niet groot en eigenlijk best overzichtelijk. Meer dan twee dagen hoef je er ook niet door te brengen.

Morgenochtend kunnen we vragen of we wat later uit kunnen checken; dan kunnen we zo rond 13.00 uur de laatste 10 resterende mijlen afleggen naar het vliegveld. De auto moet om 13.45 uur terug gebracht zijn op het vliegveld (anders moeten we nog een hele dag extra betalen). Onze vlucht vertrekt pas om 19.20 uur, dus we zullen wat uurtjes moeten zien door te brengen. Zal vast wel lukken. Als alles goed verloopt landen we donderdagochtend – na een vlucht van 6.55 uur – 8.15 uur op Schiphol.

We willen iedereen bedanken voor het lezen van onze reisverslagen. Ik vond het weer leuk om te doen en jullie reacties hebben we zéér gewaardeerd. Mogelijk dat dit mijn laatste verslag van deze reis is, mogelijk dat er nog een laatste bijkomt, als dat de moeite nog waard is. In ieder geval alvast: tot een volgende reis, waarin wij onze belevenissen weer met jullie willen delen.

O ja: tot nu toe staan er 3.003 mijl op de teller; dan komen er nog 10 mijl bij, zodat we 3.013 mijl hebben afgelegd, ofwel 4.848,95 km!

• 16 Oktober 2013 - 14:39

Bep Van Der Zwan:

Goedemorgen Mathilda en Erwin
    Bij toeval ontdekte ik jullie verslag door bij het vorige bericht te kijken. Kreeg ik bij jullie eerste verslag vijf mailtjes, nu heb ik steeds mijn mail gecheckt om te kijken of er iets van jullie laatste dag bij was, maar niets hoor....zal wel wat misgegaan zijn.
    Hopelijk is het jullie gelukt wat later uit te mogen checken en kun je vanmorgen nog even uitslapen.
    Altijd leuk om in een kerstwinkel rond te lopen. Was gisteren bij Intratuin en daar staan ook al hele kerstdorpjes opgesteld. Moest me inhouden om iets te kopen. Kan me voorstellen dat jullie dat wel gedaan hebben. Altijd leuk zo'n herinnering.
    Indrukwekkend dat jullie op de plek van de aanslag zijn geweest en dan te zien dat het nog steeds zo'n impact heeft. Het was heel leuk al jullie verslagen te lezen en de bijbehorende foto's te bekijken. Jullie hebben een fantastische reis gehad en ik hoop dat jullie een goede en veilige terugreis zullen hebben.
    Heel veel groetjes.

• 17 Oktober 2013 - 06:52

Ik ontdekte ook bij toeval dit verslag..

Bijzonder hoor om op de plek van de aanslag te zijn ; je leest zoiets in de krant en ziet het op de tv, maar als je op de betreffende plek bent wordt je er toch meer bij bepaald.

Mooie impressie foto's van Boston, en in oktober een Kerstlied galmen is ook niet bijzonder voor jou. haha

Ik heb bij het vorige verslag al een goeie reis gewenst; bij deze nog een keer

hartelijke dank voor je verslagen, heel leuk om te lezen.

een goeie en voorspoedige reis terug!!

en heerlijk nagenieten met alle foto's

groetjes en liefs van ons

• 17 Oktober 2013 - 13:36

Papa En Mama.:

Hoi hoi.

Balen dat ik gisteren niet zo slim was om even op het verslag van de dag ervoor te klikken omdat dit verslag niet binnen kwam, vannacht om 04.00 uur moest ik er wel aandenken maar ons bedje is dan nog te lekker om er uit te gaan.

Wat leuk dat jullie nu een andere Boston gezien en ervaren hebben en dan ook nog een kerstwinkel tegenkomen en in gaan, heerlijk.

Bijzonder gevoel zeker om bij de plek te staan waar die bomaanslag was en dan die gebedsvlaggetjes te zien.

Groot gelijk dat jullie heerlijk zijn wezen eten na zo'n geweldige vakantie.

Lieve Mathilda en Erwin, hartelijk bedankt dat we met jullie mee mochten genieten door de leuke, leerzame verslagen en de prachtige foto's, ook vandaag weer.

Het is jammer dat door een foutje in het overbrengen tussen Amerika en Nederland wij jullie geen goeie, veilige reis konden wensen. Gelukkig hebben we dat wel via sms en whats app doen.
    Inmiddels hebben wij jullie persoonlijk een Welkom Thuis mogen wensen op Schiphol en hebben we ook alweer een hoop bijgekletst.
    Nu kunnen jullie thuis gaan genieten van herinneringen, je zelf geschreven verslagen en van de vele (hoeveel?) foto's die jullie gemaakt hebben.

Veel liefs,
    papa en mama xxx