Niagara Falls from Canadian side - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Niagara Falls from Canadian side - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Niagara Falls from Canadian side

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

01 Oktober 2013 | Canada, Niagara Falls

Zo…vandaag een dagje aan de Canadese kant van de Niagara Falls doorgebracht. We hebben eerst maar eens uitgeslapen (voor zover dat lukt hier) en in het hotel ontbeten. Ook hebben we maar alvast de tank weer volgegooid, zodat we morgenochtend gelijk op pad kunnen.

Daarna zijn we via de Rainbow Bridge naar Canada gelopen. Het was een eenvoudige en gemakkelijke grensovergang. We hoefden alleen maar te zeggen waar ons thuis was en wanneer we weer naar huis zouden vertrekken. We kregen een “mooie” immigratiestempel in ons paspoort met de tekst “Rainbow Bridge” en toen kon ons Canadees avontuur beginnen.

We hadden al van diverse mensen gehoord: de Canadese kant is mooier! We moeten het beamen: wat een gewéldig uitzicht vanaf deze kant van de Niagara River zeg! Nu zagen we pas hoe groot het geheel is. En doordat je eigenlijk op gelijke hoogte loopt als de bovenkant van de Falls, kijk je uit over de rapids achter (vanaf onze kant gezien, maar eigenlijk is het natuurlijk voor) de Falls.
Máár de beleving van de Falls voel je meer aan Amerikaanse zijde en niet alleen omdat je aan die kant natter wordt van de spray (personal experience)!

Op veel verschillende plekken vanaf een soort boulevard hebben we weer foto’s gemaakt; de één mooier dan de ander. Eerst van de American en Bridal Veil Falls en later van de Horseshoe Falls. Nu was ook pas mooi te zien dat deze watervallen in een halfronde vorm lopen en wát voor hoeveelheid water hier naar beneden stort!

Inmiddels was het wel tijd voor een broodje en iets te drinken; dit keer bij de Tim Hortons gehaald. Volgens mij was jij het toch Gina die helemaal met iets uit deze tent wegloopt? Bij de Horseshoe Falls hebben we dit versnaperd en zijn we de boulevard weer teruggelopen. Onder de vele toeristen zagen we ook 2 Amish mensen (man en vrouw) lopen. Ik vraag me nog steeds af of die hier daadwerkelijk met paard en koets naartoe zijn gekomen!

Vele foto’s verder liepen we Clifton Hill in/op: dé Funstreet van Niagara Falls in Canada. Wat een straat zeg, met Haunted Houses, iets van Frankenstein, Ripley’s Believe it or not etc…. Wij hebben er alleen doorheen gelopen.
Met een beker koude Fanta (het was inmiddels heerlijk zonnig weer met zo’n 23 graden) zijn we op een bankje aan de boulevard gaan zitten om de Falls op ons in te laten werken.

We hadden om 19.00 uur gereserveerd in de Skylon Tower en daarvóór wilden we op het Observation Deck van de Tower foto’s maken, dus rond een uur of 17.30 zijn we naar de Tower gelopen. De dame achter de kassa (normaal kost de entree voor de toren $ 11,99 (Canadese dollars), maar door er te gaan eten konden we “gratis” naar boven ) vond ons wel erg vroeg voor ons diner, dus we vertelden dat we vooraf foto’s wilden maken. Nee hoor, dat kon niet. Eerst eten, dan pas foto’s: da’s de gebruikelijke volgorde. Wél kon ons eettijdstip vervroegd worden, zodat we gelijk naar boven konden. Dat hebben we dan maar gedaan. Achteraf waren we daar wel blij om, want nu hadden we tóch nog foto’s met daglicht kunnen maken.

Nu was ook pas duidelijk te zien hoe het verloop van het water vóór de Falls is. Wat een machtig mooi gezicht en wat een goed plan om hier te gaan eten. Het eten (buffet) was bovendien ook erg goed. We hadden een tafel aan het raam; als we rond 19.00 uur in het restaurant waren gekomen, was dat niet gelukt, zagen we later!

Onze dag was helemaal volmaakt! Ik ben überhaupt blij dat we toch naar Niagara Falls zijn gegaan, ook al lag het – volgens Erwin – behoorlijk uit te route. Ook Erwin is blij dat we hier naartoe zijn gegaan.

Terug naar Amerika ging ook zonder problemen. Alleen een enkele vraag hoe lang we in Canada waren geweest (had naar de stempel in ons paspoort gekeken, meneer de douane beambte!) en of we nog wat gekocht hadden.

Rond 21.45 uur waren we weer in het hotel: snel de tassen ingepast , want de wekker is op 6.30 uur gezet!

• 03 Oktober 2013 - 09:42

Stijntje:

TOP!! Prachtige foto's!!

• 03 Oktober 2013 - 13:16

Prachtige foto's weer van dat watergeweld.. zeker vanaf de Skylon tower. En een mooie blauwe (beetje bewolkte) lucht. lekker eten..

melieffie wat wil je nog meer

Dit was dus weer een heel mooi en leuke dag..

groetjes van ons

• 03 Oktober 2013 - 15:09

Bep Van Der Zwan:

Mooie foto's weer. Leuk dat jullie nu ook wat zon hadden en een blauwe lucht. Zeker bij de watervallen worden de foto's dan extra mooi.
    Groetjes.

• 03 Oktober 2013 - 22:39

Papa En Mama.:

Hoi hoi,

De oooh's, aaaaah's en gggggg's waren er vele malen. Prachtige foto's en wat een geluk dat jullie alvast foto's wilden gaan maken vanuit de toren. Het zou echt zonde zijn geweest als je de dagfoto's vanaf de toren niet had. De gekleurde Tower is ook prachtig. Maar wat valt dat water toch erg steil naar beneden aan de Amerikaanse kant.
    En dat "omrijden"? Ja, dat was het natuurlijk wel maar nu zaten jullie er toch "redelijk" dichtbij en dan is het haast geen omrijden zeker als je de totale afstand vanuit Nederland bekijkt. Wij hadden dan ook deze prachtige serie foto's moeten missen.
    De douane is wel streng en dat is alleen maar goed, ook bij ons moet er maar weer een strenge douane komen.

Liefs,
    Papa en mama.

• 05 Oktober 2013 - 09:37

Alex:

Ik had vast bij die Bruger King binnen gelopen :P

• 11 Oktober 2013 - 13:58

Gina:

Tim Hotons ....ICE CAPPACINO !!!!!!
    ...of the Timmies....hele kleine donuts-jes....mmmmmmm

Goed idee om de tijd mbt het eten te vervroegen...

Mooi hoogtpunt van jullie trouwdag!!

Xxx