Dag 2 excursie Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Dag 2 excursie Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Dag 2 excursie Blue Mountains

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

15 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Na een stormachtige nacht hebben we vanmorgen genoten van een heerlijk ontbijt in een heel rustige ontbijtzaal. Alle gasten hadden blijkbaar al ontbeten en waren weg; wij waren de laatsten en hebben de volledige ontbijttijd benut. Vervolgens hebben we de tas ingepakt…duurde natuurlijk niet lang want we hadden samen maar 1 tas bij ons met alleen wat toiletspullen en slaapshirts. Omdat we pas om 13.30 uur worden opgehaald hebben we de ochtend heerlijk rustig doorgebracht met het downloaden van foto’s op de laptop; het uitzoeken van foto’s voor de website; het drinken van kopjes thee en lezen.

Rond 13.20 uur kwam de groep waarmee wij terug naar Sydney zouden rijden in het hotel aan voor de lunch en zo’n 3 kwartier later vertrokken we. Voordat we bij het hotel zouden worden afgezet zijn we eerst naar het Featherdale Wildlife Park, in een buitenwijk van Sydney, gereden. Dit is een park waar gewonde dieren worden opgevangen met als uiteindelijk doel om ze weer terug te plaatsen in het wild, wat overigens niet altijd lukt. In dit park hadden de kangaroo’s en de koala’s onze meeste aandacht. Wat een leuke lieve beestjes zeg!! En zacht…. We dachten alleen dat kangaroo’s altijd groter waren. De nodige foto’s zijn gemaakt (met dank aan de ondertiteling van Animal Crackers), maar Erwin vond het eigenlijk niks om met ze op de foto te gaan. Bij de koala heeft hij een zekere afstand in tact gehouden, ook al zei ik dat dat beestje lekker sliep. Erwin zag het al helemaal gebeuren dat ‘ie wakker zou worden en ….tja eigenlijk geen idee wat zo’n beestje dan doet. De kangaroo’s mochten we voeren met eten in een ijshoorntje. Zo zeg…dat hoorntje vinden ze lekker! Ik moest aan boerderij Geertje denken waar de kleine geitjes op een gegeven moment ook genoeg melk hebben gehad en de flesjes niet meer leeg drinken. Gelukkig heb ik nog een paar kangaroo’s kunnen vinden die nog wel trek hadden. Helaas heb ik Erwin niet zover kunnen krijgen om ook een kangaroo te voeren… Nu nog maar hopen dat we de kangaroo’s en koala’s ook nog in het wild gaan zien. Ook hebben we de Tasmanian Devil gezien; hij kreeg net eten en toen liet ‘ie zich niet meer zien.

Na een uurtje in het park zijn we weggegaan en rond 17.30 uur zijn we weer bij het hotel afgezet. Voordat we richting China Town zouden gaan hebben we eerst maar eens een wasje gedaan; we zitten hier nu tenslotte 3 nachten in het hotel dus tijd zat om het te laten drogen. In China Town hebben we lekker gegeten: rijst met iets zoet/zuurs en rijst met groente in een Oyster sauce. Was heerlijk. Daarna het toetje bij de Starbucks gehaald (lekkere koffie). Rond 21.45 uur waren we weer in het hotel waar we gekeken hebben wat we morgen zullen gaan doen.

Omdat dit verslag niet zo lang is hierbij een aantal persoonlijke reacties:
@ de bruidskinderen: leuk dat jullie allemaal ook een reactie hebben gegeven. M’n dolfijntje zit er trouwens nog steeds helemaal.
@ pa en ma: meteorieten hebben wij hier tot nu toe nog niet gezien.
@ papa en mama: hoe gaat het met Poehtje en Knorretje? We blijven inderdaad Nederlands…met kortingscouponnetjes…haha..
@ Gina: wij kunnen je vertellen dat in de Keizerstraat hele andere luchten (qua geur) heersen dan in de streets of Hong Kong.
@ Marjolein: was zeker wel ff lekker, het midweekje weg met als hoogtepunt De Zwaluwhoeve?
@ Edith: leuk dat je iedere keer weer zo enthousiast reageert!
@ Selina: niet jaloers zijn meid, jouw huwelijksreis was toch ook lekker?
@ Stijnie & Wil: jullie willen ons komen opzoeken? Jullie kunnen ons vinden in Pitt Street, hardje Sydney but what about jullie vliegangst?
@ mw. vd Veen: bedankt voor de leuke mail. De straat was inderdaad Nathan Road. Leuk dat we onbewust de gebouwen hebben gezien waar Gerrit heeft gewerkt.
@ iedereen: leuke antwoorden op de lezersvraag; klopt allemaal maar hetgeen wij bedacht hebben staat er niet bij. Het is iets wat er ook is als wij niet in deze landen zijn. We zouden ook Schotland aan dit lijstje kunnen toevoegen….
@ de rest: ontzettend leuk dat jullie zo met ons meeleven en bedankt voor de leuke reacties op de verslagen!

Morgen dus weer een dagje Sydney…we hebben er weer zin an!

• 15 Oktober 2009 - 23:29

Edith:

Ach, wat schattig zeg, die koala beertjes en kangaroos!

Hoe is het weer nu in Australie? Ik begrijp dat het nogal bewolkt was toen jullie aankwamen? Maar daarna wel weer mooi geworden?

Ik zit steeds met bewondering naar jullie mooie foto's te kijken.

Lieve groetjes,
    Edith

• 16 Oktober 2009 - 00:03

Papa En Mama.:

Wat een leuke en lieve foto's zeg met de koala's en de kangaroes.
    Zijn het de pipers die jullie daar tegen komen en kwamen in Schotland?
    Met Poehtje en Knorretje gaat het goed hoor,iedere avond een paar kattesnoepjes vinden ze heerlijk.
    We zijn weer benieuwd naar jullie volgende verhalen.

Liefs van ons.

• 16 Oktober 2009 - 03:15

Pa En Ma:

Het is 5u vrijdagochtend even achter de pc en ja wel 3verslagen 1 gelezen en straks de rest Leuk al die foto"s Gister naar watersnoodmuseum geweest op Schouwen Auto op vliegbasis geparkt en met de bus verder Straks verderNog even slapen Veel liefs en geniet

• 16 Oktober 2009 - 06:04

Niels, Bea, Lorenza:

Hi Lieve Mathilda en Erwin.
    Wat een prachtige foto's en wederom prachtige verslagen. Jullie doen niet onder voor Floortje Dessing wat ons betreft!:-) En wat zijn de beesten schattig! Super zeg!
    Veel plezier verder, we kijken uit naar het volgende verslag en gaan aan de slag met het raadsel!
    Liefs, Niels, Bea en Lorenza

• 16 Oktober 2009 - 09:04

Wim En Loes:

Hoi Wereldreizigers,

leuk verslag!!, en wat een leuke beestje, die koala's.. Volgens mij vond de Koala bij Erwin het eigenlijk ook niks,;)
    Ik vind de kangaroes ook een beetje kleiner dan ik in gedachten had,maar misschien komen jullie nog grotere tegen.. kijk uit.. want ze kunnen flink boksen..
    Liefs van ons

• 16 Oktober 2009 - 09:57

Marjolein:

Hoi hoi,

Zo vandaag alweer 2 weken getrouwd!
    Klinkt erg goed jullie verhalen!
    Pff 3 tegelijk, dat word lezen haha!
    Ik ga gewoon lekker bij elk stukje een reactie zetten haha!!!

Het midweekje was echt heerlijk!!!!
    wezen shoppen, gefietst bijna 100km totaal en de zwaluwhoeve was echt heerlijk.
    De natuur was super mooi veel paddestoelen.
    Uiteraard hebben we de Rozeboom ijssallon niet overgeslagen!!!!!!!!!
    Als je tijd heb er staan een paar foto's op mn hyves

Liefs, Lein

• 16 Oktober 2009 - 11:01

G. Van Der Veen:

Gerrit heeft ook in de Pittstr. gewerkt.
    Grappig!

Groetjes, Geesje

• 16 Oktober 2009 - 20:49

PA EN Ma:

Ik wist wel dat Erwin het maar "niks"zou vinden met al die dierenEven kijken en dan wegwezen, zal hij gedacht hebben. Een aardje naar zijn moertje.Wel allemaal zeer mooie foto"s. Liefs

• 19 Oktober 2009 - 13:12

Wil En Stijntje:

Ha, Honeymooners,

Tja, We wilden graag komen...maar ineens kregen wij de indruk dat wij al bij jullie zijn... o ja?, ja..de verslagen zijn zo fantastisch ons inlevingsvermogen laat helemaal niets te wensen over, we zijn er al.. we maken door jullie verhaal alles al mee.

Dank, dank, Nog een leuk bijbaantje voor jullie,?... Ga eens naar de ANWB, en leg jullie verslagen eens voor misschien mag je voor hen gaan schrijven? ideetje???

Droom en geniet maar verder. Alle goeds, en heel veel plezier!!

Een dikke kus voor jullie!

Wil en Stijntje

• 21 Oktober 2009 - 13:32

Sterre:

Zonde om dat ijshoorntje aan de kangaroos te geven..ik vind het lekkerder om het zelf op te eten..
    Groetjes Sterre :-)

• 21 Oktober 2009 - 13:33

Jurre:

Die koala's lijken net knuffelbeesten.

Doei

• 21 Oktober 2009 - 13:34

Keller & Co:

Mooi exursie zeg..zou ik ook heel graag willen zien die kangaroos en koala's..

Liefs, Gina