Dag 12: El Chaltén trail - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Dag 12: El Chaltén trail - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Dag 12: El Chaltén trail

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

10 November 2015 | Argentinië, El Chaltén

Vannacht heerlijk geslapen; na zo’n mooie dag van gisteren kan dat ook bijna niet anders. Vanmorgen hadden we de wekker weer op 8.30 uur staan; we moesten om 10:00 uur uitgecheckt zijn. Eind van de middag gaan we namelijk terug naar El Calafate, maar voor dat moment hebben we nog ruim de tijd voor een lekkere wandeling.

We hebben vandaag gekozen voor een trail naar Laguna Capri. Een trail van 4 km enkele reis en 350 m hoogteverschil. Het begin van deze trail was een flinke klim omhoog, zodat we af en toe maar even van het uitzicht hebben genoten. Het 1e officiële tussenpunt was bij Mirador Rio de las Vueltas. Zoals de naam aangeeft: een uitzichtpunt over de rivier. Er staat helemaal niet veel water in de rivier. In de aankomende zomer hier, zal het nóg minder worden.

Na het schieten van enkele plaatjes zijn we doorgelopen met zo nu en dan een rustmoment. Na 2 ½ uur zijn we aangekomen bij Laguna Capri. Een prachtig mooi plekkie om te gaan lunchen, met zicht op Fitz Roy. Helaas ligt het topje weer nét in de wolken, maar dat hindert niet…we genieten toch wel.

Met een rol koekjes waar fruit in zit, en een appelsap genieten we van onze lunch.

Rond 13.15 uur lopen we weer naar beneden. Onderweg nemen we nog wat foto’s. Zo’n 5 kwartier later zijn we beneden in El Chaltén. Bij de supermarkt kopen we nog een broodje voor ons avondeten vanavond in de bus.

Terug in het hotel gebruiken we de extra tijd om ons verslag van vandaag tot zover te schrijven en alvast de foto’s uit te zoeken. Het is altijd maar fijn als dit alvast gedaan is en je geen achterstand oploopt.

Iets over 5 krijgen we van Mieke een briefing over de komende dagen (excursie morgen naar Perito Moreno; vertrek overmorgen naar Torres del Paine in Chili). Vlak daarna komt de bus voorrijden die ons komt ophalen om ons terug naar El Calafate te brengen. Via het busstation van El Chaltén rijden we om 18:00 uur weg.

Net als op de heenweg wordt er weer gestopt in La Leona. Waar we in ons eerdere verslag schreven over het verblijf van Butch Cassidy en wij jullie vertelden dat wij in dit hotel daar helemaal niets van terugvonden, moeten wij dat nu gaan corrigeren. Er bleek wel degelijk een wand te zijn waar allerlei foto’s van Butch en zijn 2 maten hingen. Uiteraard er nu maar een foto van gemaakt en toegevoegd aan dit verslag.

Om 21.30 uur werden we voor ons hotel afgezet. Het inchecken ging supervlug, doordat we al eerder in dit hotel hebben gezeten. Iedereen ging snel naar zijn kamer. Bij het neerzetten van m’n koffer zag ik het deken op het bed vreemd hangen en sloeg het bed open….ja hoor…beslaapte lakens! Dus snel naar de receptie en gevraagd om een andere kamer. Dit ging zonder problemen!

Daarna hebben we nog de tijd genomen om de reisverslagen inclusief foto’s van de afgelopen 4 dagen op deze weblog te plaatsen. In El Chaltén hadden we een hele slechte wifi verbinding. Gelukkig hadden we alles al wel klaarstaan, zodat alles snel geplaatst was.

• 11 November 2015 - 12:52

Edith:

Zo, vandaag dus weer een zware dag. Gisteren al die wandeling, en nu weer een trail. Waren jullie niet doodmoe aan het einde van de dag? Maar wel weer een boel mooie dingen gezien! Waren jullie van tevoren erop geattendeerd dat jullie warme kleding en goede schoenen moesten meenemen?

• 11 November 2015 - 21:45

Papa En Mama:

Eerst wil ik je complimenteren over de prachtige, lange verslagen. Jeetje wat kan jij schrijven.
    Zo dan, vandaag een trail gelopen, geklommen, goed voor je kuitspieren. 's Nachts geen kramp in jullie benen gehad? Je ziet inderdaad heel erg veel zo. Knap hoor!
    Het weinige water in de rivier is hier ook in de Rijn, de scheepvaart gaat in de problemen komen.
    Wat zullen jullie raar opgekeken hebben met het beslapen bed. Bah. Gelijk dat jullie een andere kamer hebben gevraagd.
    Veel plezier verder xxx

• 12 November 2015 - 07:04

Ella:

Een paar verslagen achter elkaar gelezen. Wat een prachtige ervaring een voor jullie. Onvergetelijk. Een goede conditie heb je wel nodig. Nog veel plezier de komende dagen.