Naar Bar Harbor ME - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar Bar Harbor ME - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar Bar Harbor ME

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

10 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Vandaag hebben we onze 6e staat van deze vakantie aangedaan: Maine. Een staat aan de Atlantische Oceaan.

Onderweg hebben we bij de laatste service-plaza van de tolweg geluncht aan een picknicktafel in een lekker fris zonnetje: een broodje met een lekkere caramel frappuchino van de Starbucks! Heerlijk hoor én het was al 1 ½ week terug dat we dat voor het laatst gedronken hadden. Niet dat we er geen trek in hadden, maar we zijn de Starbucks niet meer tegengekomen!

Verder is er onderweg weinig gebeurd: het weer is – nog steeds – lekker, het zonnetje schijnt, de lucht is blauw….Teletubbies…. haha…. ’t Is rond de 20 graden.

Wat er wel weer gebeurd is, is dat hetzelfde probleem zich met de auto voordeed, als eerder deze vakantie in Stowe. Onderweg is een aantal keer het betreffende lampje weer gaan branden met de melding dat de “engine power reduced” was. Steeds maar weer stoppen, dan ging de melding weg, maar het lampje bleef branden. Uiteindelijk het hotel – in Bar Harbor – toch nog redelijk op tijd weten te bereiken.

We waren het zo zat dat we de autoverhuurder maar hebben gebeld en wat een service: de auto zou gewisseld worden. Om 17.45 uur was de melding helemaal afgerond en om 19.30 uur werd de andere auto al op de parkeerplaats van het motel afgeleverd! Er kwam een mooie Chevrolet Malibu van de sleepwagen af; in zelfs een luxe uitvoering met leren bekleding, mooie gestroomlijnde dashbordverlichting en nog maar 20.000 km. ( omgerekend) op de teller. Hoe die rijdt, zullen we morgen merken, maar hij zit in ieder geval prima.

Supergoede service dus! Je hoopt het nooit nodig te hebben als je een auto huurt, maar áls je er dan gebruik van moet maken, dan kan het niet beter als hoe het nu is gelopen.

Na het afleveren van de auto zijn we een hapje gaan eten. Ik moet zeggen: we aten beiden een stuk rustiger met het gevoel van de storingsauto af te zijn en een andere auto te hebben. We hebben lekker fish ’n chips gegeten, onder het genot van gezellige live muziek en een lekker wijntje!

Morgen wordt een ander dagje dan we gepland hadden. We hadden gedacht om het Acadia National Park te gaan bezoeken en bekijken, maar door de shutdown kan dat dus niet. Bar Harbor ligt op een eiland en hier kunnen we ook nogal wat rondrijden, bekijken en lekker rustig aan doen….we vermaken ons vast wel weer!

• 11 Oktober 2013 - 08:20

Dave Van Leeuwen:

Ik geniet van jullie mooie reisverhalen en mooie foto's!
    Genieten!!

gr. Dave

• 11 Oktober 2013 - 08:49

Gelukkig ben je de pechauto kwijt.. en een heel mooie er voor in de plaats gekregen.. Is een stuk rustiger.

Mooi weer, lekkere koffie, lekker eten.. Heerlijk toch?

Op naar de volgende dag!

groetjes van ons

• 11 Oktober 2013 - 10:27

Edith:

Hallo Mathilda en Erwin,

Gelukkig maar dat jullie nu een goede auto hebben, en zelfs nog een hele mooie luxe auto! Ja, dat zal zeker een stuk rustiger voelen, want je wilt toch niet ergens in de bush bush stranden omdat je auto het niet meer doet?

Het lijkt mij alleen heel vervelend dat je niet overal in kan vanwege die shutdown. Dat is toch voor die parken en andere attracties ook een grote strop en winstderving? Benieuwd hoe lang dat nog allemaal gaat duren.

Maak er weer een gezellige dag van, en tot jullie volgende avontuur.

Groetjes, Edith

• 11 Oktober 2013 - 11:28

Papa En Mama.:

Hoi hoi.

De teletubbies ben je nog niet vergeten, haha.

Wat een gedoe dan met de auto, het lijkt haast wel op de storing die wij van de zomer hadden. Maar wat een geweldige service, nu weer zonder zorgen lekker rijden.

Jammer dat jullie nu ook wat van de shutdown ondervinden. Wie weet wat voor bijzondere en mooie dingen je nu gaat zien wat je anders niet gezien zou hebben.

Veel plezier verder met hopelijk veel zon, hier is het donker (11.29uur) en nat.

Liefs xxx

• 11 Oktober 2013 - 16:47

Gina:

...nou geniet nog maar van het Teletubbies blauw..want dat is hier alang niet meer..het is volop herfst...
    Kachel voor het eerst aangezet en heb vanmiddag voor de dames..en mezelf warme chocomelk gemaakt... Mmmmm

Hebben jullie met de auto achteraf niet van.....hadden we maar eerder gebeld?...nou ja wees blij dat je andere hebt...als die lampjes weer gaan branden...een dubbel gewaarschuwd mens telt voor 4...hihi

Balen van de shut-down...maar besef maar dat jullie eigen nog geluk hebben gehad...

Vandaag is officieel de Pier dicht gegaan....ben wezen kijken...heel apart..

Dikke kus....ennuh ik ben weer helemaal bij ;-)