Dag 16: Terug naar El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Dag 16: Terug naar El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Dag 16: Terug naar El Calafate

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

14 November 2015 | Argentinië, El Calafate

Brrrrr…..vanmorgen bij het opstaan was het maar koud in ons huisje. De verwarmingsketel is vannacht uitgegaan en daardoor hadden we ook geen warm water. Nou ja, van koud water ben je tenminste snel wakker!

We mochten vandaag om 12.30 uur uitchecken, dus dat was wel even lekker. De ochtend kon je nog wandelend doorbrengen, maar aangezien het nog steeds of weer regende hebben wij daar niet voor gekozen. Gisteravond hebben we alle resterende verslagen op de site gezet, zonder foto’s, dus de ochtend hebben wij gebruikt voor het plaatsen van de foto’s in een naastgelegen hotel waar de wifi stukken beter was. Op een heerlijke relaxbank, vlak naast de verwarming, met zicht over de pampa hebben we de foto’s geplaatst. Helaas ging dit niet zo snel als dat wij wilden, want er bleek ineens onderhoud aan de site gepleegd te worden….grrrr…..
Uiteindelijk zijn alle foto’s geplaatst, maar van 1 verslag dus niet in de goede volgorde en met foute beschrijvingen bij de foto’s.

Precies om 12.30 uur leverden wij de sleutel van het huisje in. Daarna zijn we gezellig gaan lunchen in een nabijgelegen restaurantje. We hadden hier een 3-gangen menu, wat erg goed uitkwam, aangezien wij vanavond in de bus moeten eten. We gaan namelijk weer terug naar El Calafate. Het eten in het restaurantje was voortreffelijk, de bediening erg aardig en de prijs zeer goed. Aangezien weinigen Chileense pesos tot hun beschikking hebben (wij ook niet), zouden we kunnen betalen met een creditcard. Laat net uitgerekend vandaag de creditcardmachine kapot zijn. O jee….gelukkig mochten we ook in euro’s en/of Amerikaanse dollars betalen, dus iedereen heeft zijn/haar eten betaald, al dan niet geleend bij anderen.

Om 15:00 uur werden we door een transferbusje opgehaald die ons naar de grens van Chili en Argentinië zou brengen. Daar begon het circus van stempels halen weer opnieuw, maar de bagage hoefde niet door een scanner te worden gehaald. Om 19.15 uur reden we in een grote touringcar weer terug naar El Calafate, waar we rond 22.30 uur aankwamen.

Het is hier weer lekker warm op de kamer, dus de pyjama kan in de koffer blijven en ons slaapshirt kan er uit. Morgen weer het vliegtuig in, voor onze vlucht naar de zuidelijkste stad ter wereld: Ushuaia!

PS: inmiddels staan bij alle verslagen de juiste foto’s, in de juiste volgorde en met de juiste beschrijving!

• 15 November 2015 - 11:25

Papa En Mama:

Jullie hadden dus vandaag een regeldag. De foto's, weer de foto's, de sleutel van het huisje, in het busje komen, stempels halen en je weer naar Argentinië laten brengen.
    Mooi transferbusje, leuke grensovergang en een kale weg naar niemandsland. Leuk gedaan.
    Wij wensen jullie een heel goede en veilige vlucht naar de zuidelijkste stad van de wereld. Wat een apart gevoel moet dat gaan geven.
    Liefs xxx