Dag 4: naar Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Dag 4: naar Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Dag 4: naar Puerto Madryn

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

02 November 2015 | Argentinië, Puerto Madryn

Als eerste even een “dienstmededeling”: de foto’s behorende bij de 1e twee verslagen zijn ook op de site geplaatst!

Vanmorgen al rijdend in de bus rond 6:00 uur al wakker geworden, maar daarna nog lekker liggen dommelen. Op zich hebben wij beiden redelijk kunnen slapen. De bus is vannacht nog wel een paar keer gestopt, maar we mochten er niet uit. Rond een uur of 8.30 uur kwam de stewart onze ontbijtjes brengen. Dit was hetzelfde als de snack van gisteravond. Niet enorm maar wel ok. De Argentijnen zelf hechten niet zoveel waarde aan het ontbijt . Het ontbijt bestaat vaak uit een koekje (of zoete croissant) met en kop koffie. We zullen wel zien wat we de rest van de tijd in de hotels krijgen.

Het landschap was inmiddels veranderd in een soort van woestijnachtig landschap. Droog met allemaal lage plantjes. Op de één of andere manier doet ons dit denken aan Australië, alleen mist hier de rode kleur van het zand. Het is een weids en vlak landschap….eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht; ik had meer bergen verwacht, maar dat komt nog wel!

Om iets over 10 uur kwamen we aan in Puerto Madryn. Hier stond onze chauffeur voor de komende dagen met zijn busje al klaar om ons naar hotel te brengen. Een minibusje, voor 24 personen, die ons de komende dagen ook zal vergezellen.

In het hotel hebben we onze bagage afgeleverd en na 3 kwartier gingen we op pad voor de volgende excursie: naar Punta Tombo om de pinguïnkolonie te gaan bekijken. Op de 180 km lange rit er naartoe vertelt Luciano (onze gids voor vandaag en morgen) het één en ander over de Magalhaes-pinguïn die hier leeft. Punta Tombo is een rotsachtige kaap met een compacte zandstrook van bijna 3 km lang. Jaarlijks komt deze pinguïn hier naartoe om eieren neer te leggen, te broeden en de kleintjes groot te brengen. Op dit moment zitten er zo’n 250.000 pinguïns, maar als de eieren zijn uitgekomen bestaat de kolonie uit zo’n 900.000 pinguïns! Het gebied is enorm en we zien overal pinguïns die op hun nest liggen. Je kunt geen stap verzetten of je ziet wel weer een nieuw nest. Tussendoor zien we nog een Guanaco lopen, een soort van lama. We kijken onze ogen uit, want we begeven ons ook in een mooi landschap. Het weer is daarnaast ook nog eens goed en mooi, dus wat willen we nog meer?

Via een pad door dit landschap lopen we naar het uiterste uitkijkpunt en daar worden we nog verrast door 3 baby zeeolifanten. Luciano heeft de zeeolifant nog nooit op deze plek gezien, dus dat is ook erg bijzonder. We zien de pinguïns vanuit zee een strandje oplopen of lekker dobberen in de zee. Een grappig gezicht. De pinguïns kruisen ons pad regelmatig. We hebben zelfs nog een “pinfie” genomen (foto bijgevoegd of volgt nog).

Na een tijdje te hebben rond gewandeld zijn we weer met de bus naar ons hotel terug geregen. Een rit van zo’n 2 ½ uur.

Aangekomen in het hotel was het inmiddels al over 20.00 uur, dus we zijn maar gelijk een restaurantje gaan zoeken om een hapje te eten. Aangezien ons hotel zich op de boulevard van Puerto Madryn bevindt, was een strandtent snel gevonden, waar we heerlijk hebben zitten eten. Soms toch wel lastig dat men hier voornamelijk alleen Spaans spreekt en weinig tot geen Engels, maar met handen en voeten kunnen we ons verstaanbaar maken. Sowieso vind ik van het Spaans dat je snel wat woorden opsteekt en die dus kunt zeggen. Nadeel hiervan is dat mensen gelijk denken dat je Spaans spreekt en je een heel Spaans antwoord teruggeven, waar ik dus vervolgens niet meer op kan reageren. Haha….

Rond een uur of 22.15 uur liggen we in bed. Een kort nachtje want morgen gaat om 5.40 uur de wekker. Slaap lekker!!l

• 05 November 2015 - 09:18

Papa En Mama:

Wat een geweldige dag hebben jullie na zo'n nachtbusreis gehad. Het lijkt wel of jullie in een natuurfilm zijn beland zo tussen de pinquins in. Geweldig. Mooie foto's.