Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Boston

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

14 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Boston

Zo, vannacht toch nog kunnen slapen, nadat we toen we naar bed gingen erachter kwamen dat de gordijnen niet dicht konden. Waar een brillenkoker al niet goed voor kan zijn: de gordijnen aan beide kanten hebben we in de brillenkoker gedaan en dichtgeklapt. Prima systeem! Vanmorgen zagen we dat dat een goed plan leek, want de zon scheen anders pal onze kamer in.

Met de shuttlebus van ons hotel hebben we ons laten afzetten in Back Bay aan de rand van het centrum van Boston; verder ging de shuttle helaas niet.

Te voet zijn we eerst door Chinatown gelopen. Een kleine Chinatown in vergelijk met San Francisco, maar in onze reisgids stond zelfs dat dit de twee-na-de-grootste Chinatown in de USA is, na San Francisco en New York.

Na Chinatown zijn we door Colonial Boston gelopen, een mooi gedeelte met nog oude panden waarin o.a. de Amerikaanse onafhankelijkheid tot stand is gekomen. Deze panden vallen bijna weg tussen al de hoogbouw – van het Financial District – wat er tussen is gezet.

Via het Central Park van Boston – hier Boston Common genaamd – zijn we naar Beacon Hill gelopen. Tussen 1790 en 1870 was dit het welvarendste deel van de stad. Dat is terug te zien aan de panden, die hier ook weer “mansions” worden genoemd. Dit deel ligt op een heuvel, vandaar Beacon Hill.

Aan de rand van Boston Common staat het Massachusetts State House, een met een gouden koepel versierd overheidsgebouw uit 1798. Dit gebouw heeft zelfs model gestaan voor het Capitool in Washington en was tevens een inspiratie voor diverse hoofdsteden in de diverse Amerikaanse staten.

We hebben door een aantal straatjes op Beacon Hill gewandeld en kwamen uit bij – zo is ons verteld – het meest gefotografeerde straatje van de USA: Acorn Street. Een karakteristiek straatje met kinderkoppies.

Wat verder nog leuk is om te vertellen, is dat een pub in Boston – Bull & Finch Pub – model heeft gestaan voor de Amerikaanse tv serie Cheers. Deze pub heeft nu ook de naam Cheers en heeft zelfs een tweede zaak geopend. In de serie is een andere bar gebruikt dan in de originele pub; in de tweede zaak staat nu een replica van de bar uit de tv-serie. We hebben bij beide pandjes een kijkje genomen en aan de replica bar hebben we vanmiddag een broodje gegeten met een drankje erbij. Erg leuk om dat zo terug te zien.

Aan het eind van de middag hebben we het hotel gebeld om te zeggen dat de shuttlebus ons kon komen ophalen; zo’n 5 minuten later stond ‘ie er al.

Morgen hebben we nog een dag Boston; dan gaan we weer een ander deel verkennen. Vooralsnog vind ik Boston een beetje tegenvallen; het heeft geen gezellige sfeer en alles hangt een beetje als los zand aan elkaar. Totaal anders dan steden als New York en San Francisco.

O ja…over Columbus Day is niets terug te lezen in dit verslag. Dat komt omdat we er niets, maar dan ook echt helemaal niets, van hebben gemerkt. Jammer!

• 15 Oktober 2013 - 14:57

Edith:

Hallo Mathilda en ERwin,

Hele mooie foto's weer. Jullie zullen aan het einde van de dag wel moe zijn geweest, na al dat geslenter door Boston :-)

Groetjes,

Edith

• 15 Oktober 2013 - 16:21

Schluter:

Toch wel heel interessant daar in Bostton.Het zal misschien allemaal niet zo overweldigend zijn,maartoch wel leuk wat geschiedenis betreft en je kunt wat uitrusten van alle indrukken.

Zojuist julie kaartje ontvangen. leuk en bedankt.
    Donderdag basis! ! !

Hier veel regen,maar volgens de Telegraaf zou het zondag a.s.20 graden moeten worden.

Veel groetjes,Pa en Ma.

• 15 Oktober 2013 - 17:37

Sjakie Van De Donkere Knallenfabriek:

wij zouden hier in holland bijna een moord doen voor een beetje zon in de slaapkamer!!!

• 15 Oktober 2013 - 23:22

Papa En Mama.:

Lieve Mathilda en Erwin.

Je ziet lappie doet het weer met dank aan Wim.

Waar brillenkokers al niet goed voor zijn, gelukkig waren het harde kokers. Slim idee, maar ja wat wil je een heerlijke vakantie en je bent "uitgerust".

We kunnen zien dat jullie weer in een stad zijn vanwege de hoge gebouwen,de kleine huisjes zijn leuke huisjes. De toegangspoort van Chinatown lijkt wel op de Haagse, alleen de kleur is anders. De Louiseburg Square kan ook een straat in Den Haag zijn. Het is goed dat oma niet bij jullie was in de Acorn street, zij had lekker op die kinderhoofdjes gemopperd met d'r rollator, haha. Trouwens het is wel een leuk straatje.

Wat een luxe, zo'n shuttlebus, kan je lekker de auto laten staan want die kan je toch waarschijnlijk niet kwijt.

Eh, Cheers, was je pilsje lekker Erwin. Leuke foto.

Terwijl ik dit schrijf hebben jullie de laatste avond in Boston. Wij hopen dat jullie een leuke dag hebben gehad maar dat lezen wij morgen. Wij wensen jullie nog een fijne avond.

Liefs,
    papa en mama xxx

• 16 Oktober 2013 - 07:17

Bep Van Der Zwan:

Wat boffen jullie toch met het weer. Echt een Indian Summer. Mooie foto's al blijft het vreemd te zien dat die mooie oude wijk helemaal in het niet valt door al die hoge gebouwen. Wel even wennen denk ik na een paar weken in de natuur doorgebracht te hebben. Wel gemakkelijk zo'n shuttlebus. Enne proost.... op een geslaagde vakantie!

• 16 Oktober 2013 - 07:18

Lieve Mathilda en Erwin

Wat is dit ook weer een mooie vakantie, en je hebt gekregen waar je voor ging: de Foliage.. (mooi woord trouwens)

Heel leuk om de verslagen te lezen en de foto's te zien!!! Hartelijk Dank

Straks een heel goeie en voorspoedige reis terug.

liefs van ons uit Krimpen

• 20 Oktober 2013 - 03:05

Gina:

....denk alle hoge gebouwen weg en er blijft een mooi stadje over.
    Die straatjes doen ook wel weer een beetje Nederlands aan eigenlijk...

Wat een luxe zo'n shuttle bus...doet me denken aan een reklame..hihi

xxx