Naar Portland ME - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar Portland ME - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar Portland ME

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

12 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Portland

Aangezien het ontbijt niet bij de hotelprijs was inbegrepen hebben we vanmorgen onderweg maar ontbeten. Ook al is Bar Harbor heel toeristisch, echt veel ontbijttentjes hebben ze er niet. We hebben gisteren wel in dé ontbijttent van Maine gegeten – als je het onderschrift van de betreffende toko mag geloven – maar we vinden het wel leuk om steeds ergens anders te eten.

Zo zijn we dan in Ellsworth terecht gekomen, waar we hebben ontbeten bij Martha’s Diner. Ook weer zo’n leuke typisch Amerikaanse diner, waar je niet alleen ’s avonds burgers kunt eten, maar juist heel goed kunt ontbijten en lunchen. En druk dat het er was! De bediening had dit ook niet verwacht, ze hebben het juist rustig gehad afgelopen dagen. Mogelijk dat het komt omdat het zaterdag was én het is maandag nationale feestdag hier: Columbus day! De Amerikanen hebben dus een lang weekend en meestal trekken ze er dan op uit.

Na het ontbijt zijn we de Route 1 opgegaan. Net als in het Westen van de States – maar dan heet het de Highway 1 – ligt deze weg langs de oceaan. In het westen weliswaar langs de Stille Oceaan; hier langs de Atlantische Oceaan.

We zijn langs een tal van baaien gereden, met als gezamenlijke overeenkomst dat ze allemaal even mooi zijn. Onderweg zijn we nog even gestopt in Lincolnville en in Rockport hebben we een kleine lunch genomen.

Je kunt trouwens ook wel merken dat het een soort van feestperiode voor de Amerikanen is. In veel dorpjes worden allerlei feesten gehouden. In Searsport moesten we stoppen voor een parade; in Newcastle was een Pumpkin Fest en in Boothbay was een Fall Foliage Craft Fair. Behalve voor de parade zijn we nergens voor gestopt. Om overal te stoppen neemt best wel wat tijd in beslag en we hadden ook nog ons eigen programma.

En dat was om naar Boothbay Harbor te gaan. Erwin had in de boeken gelezen dat dat best wel een gezellig toeristisch plaatsje kon zijn en dat klopte ook wel. Gelukkig liet de zon zich nu ook weer zien, waardoor het aangenaam was om buiten te wandelen. In de haven van dit plaatsje ligt een oude houten voetbrug uit 1902, die de ene kant van het dorp met de andere kant verbindt. Op deze brug staat een leuk huisje, uit dezelfde periode, dat te koop staat. De enige toegang die je tot dit huisje kunt krijgen is via deze brug of via het water. Je beschikt dan wel over een eigen aanlegplaats. Wij hebben zitten denken wat we ermee zouden kunnen doen, want het huisje vraagt veel onderhoud. Om er te gaan wonen, dat zou te duur zijn, maar je zou er ook iets commercieels mee kunnen doen. Ik dacht aan een cupcakestore met koffiecorner, want die zie je in deze streek niet. Erwin gaf al aan het niet erg te vinden om koffie te moeten zetten en een schortje voor te doen. Hebben jullie nog leuke ideeën, wellicht dat we met elkaar zaken kunnen doen ;-)

Rond 17.30 uur bereikten we het hotel, dat overigens vlakbij een mega shoppingsparadijs ligt. We hebben nog even een kijkje genomen bij de Best Buy – mooie laptops met touchscreen schermen – en een grote supermarkt. Helaas nog niet de juiste popcornkruiden voor je kunnen vinden Gina, alleen maar smaken die jij niet wilt!

We slapen maar 1 nacht in dit hotel; morgen gaan we naar alweer – helaas – ons laatste hotel van deze reis in Boston, Massachusetts.

O ja Sjaak: wij willen best heel Amerika zo doen, zoals wij nu doen, maarruh….wil jij dan onze sponsor zijn?

• 13 Oktober 2013 - 10:47

Papa En Mama.:

Hoi.

Gelukkig hadden jullie mooi weer om te rijden dat is wel zo prettig.

Ik zie Erwin wel bezig met de koffie in dat huisje en jij Mathilda bezig met de cupcake's, je zou ook de Keller dames voor de cupcake's in dienst kunnen nemen.
    Op de foto zijn een aantal bootjes te zien en daarom zou je in dat huisje een winkeltje kunnen beginnen met bootaccessoires.
    Mooie kleuren op de foto met de Penobscot Narrows Bridge.

Goeie reis naar jullie laatste (deze reis) hotel, wat gaat het toch vlug.

Liefs uit een heel erg nat Scheveningen xxx

• 13 Oktober 2013 - 11:03

Het is wel een schattig huisje, en het idee van je moeder is zo gek nog niet, haha. Ik zeg; gewoon doen!!

weer een leuke rit geweest, met onverwachte feestelijkheden.

goeie reis naar Boston, en ja, Time flies..

groetjes uit, een net zo nat als Scheveningen, Krimpen

• 13 Oktober 2013 - 12:17

Giacomo:

uh, ik wil wel meedoen met het voorstel, maar waar laat ik de motor? Dat is wel een vereiste...

• 13 Oktober 2013 - 13:26

Schluter:

Mathilda en Erwin.

Het is nu zondag en we hopen dat jullie beter weer hebben op julle rit naar Boston dan hier.
    Het nieuws begon er zelfs mee, zo slecht is het.
    Dus dit is de laatste etappe.Het vliegt voorbij.

Wij denken dat jullie het erg naar jullie zin hebben gehad en weinig problemen.
    Maar dat horen we dan nog wel.
    Wij wensen jullie nog fijne dagen daar in Boston.
    Liefs,
    Pa en Ma.

• 13 Oktober 2013 - 14:49

Oma Bregman:

Voor de wereldreizigers, hallo.

Ik heb de verslagen van alle dagen gelezen.
    Gezien, jullie hebben veel moois gezien.

Ik wens jullie een fijn slot van de vakantie, waar jullie veel aan terug kunnen denken en weer een goeie thuiskomst.

Mathilda en Erwin tot kijk,
    groetjes Oma Bregman.

• 13 Oktober 2013 - 23:24

Gina:

...ik zou er een pier van maken...hihi...die zijn er namelijk niet meer zoveel...en dan een vaste stek voor vissers...de pierewaaiers... ;-)
    De vrouwen van deze vissers kunnen bijvoorbeeld onder het genot van een kopje koffie de nieuwste roddels tijdens het breien uitwisselen...hihi..en nieuwe patroontjes..zo komen en de man en vrouw aan hun trekken..

Gezellig al die feestjes en parades..maar kan me voorstellen dat het een beetje veel is.....

Geniet ervan morgen!

Xxx

• 14 Oktober 2013 - 00:56

Papa En Mama.:

Ja, Gina en dan de breipatroontjes van cupcake's.