Mount Desert Island - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Mount Desert Island - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Mount Desert Island

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

11 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Vandaag hebben we voor het eerst gereden in onze “nieuwe” auto. Nee, we hebben geen spijt dat we niet eerder hebben gebeld, omdat we tot aan gisteren verder geen problemen met de auto hadden.

Deze auto rijdt ook weer heerlijk en soepeltjes. We zullen er nog een paar dagen plezier van hebben.

Vandaag hebben we Mount Desert Island verkend. Mount Desert Island bestaat eigenlijk uit 2 schiereilanden (het westelijk- en het oostelijk deel), dat vervolgens aan de bovenkant verbonden is met het vaste land. Op Mount Desert Island ligt aan de oostkust Bar Harbor, waar wij verblijven.
Het Acadia National Park beslaat ongeveer 5/8 van Mount Desert Island. Deels loopt de doorgaande weg door het park; deels is het park alleen met de nationale parkenpas bereikbaar.

Eigenlijk was dat ook weer ons gelukje: dat de doorgaande weg deels door het park loopt. Want, als het een normale doorgaande weg is, is dat niet afgesloten vanwege de shutdown. Over Mount Desert Island is een soort van randweg, waardoor je langs allerlei plaatsjes, meren, baaien en haventjes komt. Die randweg wilden wij sowieso al gaan rijden, dus wat dat betreft hebben we tóch niet veel hoeven te missen.

Ondanks dat Mount Desert Island niet groot is, zijn er best wel een aantal plaatjes/dorpskernen met allerlei leuke namen: Bar Harbor, Seal Harbor, Northeast Harbor, Southwest Harbor, Bass Harbor. Originaliteit is dus eigenlijk ver te zoeken, maar ach….we zullen het ze niet kwalijk nemen.

Aan het eind van onze rondrit hebben we de auto weer bij het motel afgezet en zijn te voet Bar Harbor verder gaan verkennen. Ofwel…lekker door Main Street kuieren, winkeltje in, winkeltje uit om even later ergens een lekker hapje te gaan eten.

Ons verblijf in Bar Harbor zit er morgen weer op; dan rijden we naar Portland, nog steeds in de staat Maine.

• 12 Oktober 2013 - 09:44

Alex:

Ik weet nog dat ik toen in de US een auto kreeg die bij elke hobbel claxoneerde, vond ik niet erg behalve toen op een hobbelig zandweg langs allerlei picknickplaatsen en iedereen naar mij vrolijk zwaaide :P
    Stoere luxe auto's maar niet echt degelijk.
    veel plezier nog ;o)

• 12 Oktober 2013 - 10:32

Giacomo:

Zo, jullie hebben echt mazzel deze reis!
    Het is daar heel mooi; niet alleen maar omdat het nu toevallig herfst is. Kunnen jullie niet heel Amerika zo ff doen? Jammer dat het zo ver weg is; leuk toeren met de Guzzi!
    Hee Alex! Leuk dat je er ook bent!

• 12 Oktober 2013 - 10:35

SChluter:

Nou,nou,wat een auto.Ik zou er gauw een beschadiging mee oplopen omdat ik teklein ben en dus niet alles kan overzien.Hopelijk kun je ernog enkele dagen van genieten.

IK zal na jullie vakantie eens een bosatlas opzoeken in de bieb om jullie route eens goed te bekijken, DE mijne is al heel wat jaartjes ter ziele en op de pc.kan ik het slecht zien.Zijn het leuke kleine dorpjes en lijken ze een beetje op de onze?
    Wat natuur betreft is het daar allemaal wel erg mooi.
    Hir alles oke

Gtoetjes,Pa, Ma.

• 12 Oktober 2013 - 11:28

Papa En Mama.:

Hoi hoi,

Geen verkeerde auto weer waarvan jullie ook nog lekker kunnen genieten.

Leuke en mooie plekjes hebben jullie weer gehad. Dat rendier op het dak van het winkeltje, staat 'ie al klaar voor de kerst?
    De foto van Echo Lake doet echt zijn naam eer aan, heel mooi, net als de andere foto's.

Morgen een goede reis naar Portland.
    Liefs van ons 2tjes xxx

• 12 Oktober 2013 - 14:27

Stijntje:

Een mooie autoooooo...en veel mooie plekjes...lekker winkelen..en misschien wel iets leuks voor thuis gekocht. Eagle Lake..prachtig! Nu op weg naar Portland!...Veel plezier!!! Liefs!!

• 13 Oktober 2013 - 23:10

Gina:

..ziet er niet verkeerd uit die auto....
    Mooie weerspiegeling in het water steeds zeg....vooral die van Southwest harbor...lijkt wel een dubbele steiger...

Xxx