White Mountains - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu White Mountains - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

White Mountains

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

08 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Woodstock

Zo, het weer is gelukkig weer omgeslagen ten opzichte van gisteren: weer een mooie blauwe lucht en een zonnetje. Vandaag hebben we dus kunnen doen wat we eigenlijk gisteren van plan waren.

We hebben vandaag een rondje gereden van 117 mijl via o.a. de Kancamagus Highway, Passaconaway, Bear Notch Road en de White Mountains Trail. Eigenlijk hadden we vandaag onze eigen “hop-on-hop-off car”. Met dat verschil dat de auto niet wegreed, maar netjes bleef wachten tot we weer instapten..haha… O ja, met die 117 mijl zijn we de hele dag bezig geweest; we zijn om 9.30 uur vertrokken en waren weer om 17.00 uur bij het hotel.

“Wat hebben jullie dan allemaal gezien?” hoor ik jullie vragen. Nou, we zijn uitgestapt bij diverse watervalletjes, uitzichtpunten en historic places met de volgende namen:
- Lincoln Woods, met zicht op de Pemigewasset River
- Sabbaday Falls, inderdaad een vernoeming naar het Joodse sabbath
- Russell-Colbath House, een historische site met een huis uit 1832
- Covered Brigde Bartlett, tegenwoordig een lelijke gift-shop ín de brug
- Silver Cascades; mooie lange waterval
- Mount Washington Hotel, geopend in 1902, waar o.a. Winston Churchill en 3 Amerikaanse presidenten hebben overnacht.

Ergens tussendoor hebben we in Bartlett geluncht in een “general store”. Altijd maar weer afwachten waar je dan terecht komt. Van de buitenkant ziet het er eigenlijk niet uit, maar aan de vele auto’s op de parkeerplaats te zien, krijg je het vermoeden dat het wel goed zit. En dat klopte nu ook weer. De winkel zit aan de ene kant van het pand, met erachter een soort van cafetaria voor diverse soorten broodjes en ander eten, en aan de andere kant van het pand zit een huiskamer waar je het bestelde op kon eten. Erg leuk en dat kennen wij in Nederland niet op deze manier.

Weer aangekomen bij het hotel hebben we de tank van auto maar weer eens volgegooid. De kosten voor de benzine is om te lachen hier trouwens: je betaalt ongeveer $ 3,50 voor 1 gallon; omgerekend is dat € 2,63 voor 4,6 liter, ofwel € 0,57 per liter !!!

Morgen staat ons een zéér leuke dag te wachten, maar dat zullen we morgenavond pas vertellen. We laten jullie lekker een dag in onzekerheid..hihi….

• 09 Oktober 2013 - 11:06

Papa En Mama.:

Hoi hoi,

Wat een prachtige foto's, jullie boften maar weer dat het mooie weer was teruggekomen.
    Jullie hebbben zeker heel veel gezien en dat de auto dan op jullie wacht dat komt dan natuurlijk omdat jullie lief zijn voor de auto om hem af en toe wat te drinken te geven, haha. Maar wat een prijs voor die benzine, was dat hier ook maar zo. Dat kadobruggetje is apart zeg,grappig.

Nou we zijn erg benieuwd wat jullie morgen gaan doen en wat we te lezen krijgen, Mare zou zeggen "ik hou niet van verrassingen". Wij wel hoor en dus wachten we geduldig.

Jullie in ieder geval een HEEL fijne dag en geniet er met volle teugen van.

Liefs van ons 2tjes xxx

• 09 Oktober 2013 - 11:18

Bep Van Der Zwan:

Hoi daar in het verre westen
    Wat hebben jullie geboft met het weer. Toch goed dat je die regendag wat anders hebt gedaan. Nu heb je twee leuke dagen gehad. Gelukkig zijn niet alle herfstblaadjes van de bomen gewaaid en geregend. Wat een schitterende kleuren en dan met de zon en blauwe lucht erbij: echt een plaatje. Veel mooie dingen gezien, gelukkig maar dat de auto op jullie bleef wachten, lopend was je niet zo ver gekoen. Je maakt me nieuwsgierig naar jullie programma van vandaag. Gokje: gaan jullie een rit met een stoomtrein maken of een pretpark bezoeken????? Ook allemaal heel leuk om te doen. Kan niet wachten tot jullie volgende verslag. In ieder geval een heeeeeel leuke dag gewenst.
    Veel liefs.

• 09 Oktober 2013 - 11:59

Stijntje:

Hi Vakantiegangers..

Bijzonder fraai voor jullie, om alles in het echt te mogen aanschouwen..de foto's geven een prachtig beeld....Alle plezier en Liefs!! Stijntje

• 09 Oktober 2013 - 13:39

Edith Veldhuizen:

Hoi Mathilda en Erwin,

Zo, jullie hebben zeker een eind gereden gisteren, zeg! Maar wel weer een boel mooie dingen gezien en mooie foto;s gemaakt. Wat is de benzine daar goedkoop! Jammer dat je niet een paar jerrycans in het vliegtuig mee naar HOlland kan nemen, he? Hahahaha.

Ik ben heel nieuwsgierig wat jullie vandaag allemaal gaan doen.

Groetjes,

Edith

• 09 Oktober 2013 - 16:50

Gelukkig weer mooi weer; veel gezien en mooie foto's.

we zijn wel (heel erg) benieuwd wat jullie vandaag gedaan hebben

we lezen het wel!!

groetjes van ons

• 09 Oktober 2013 - 21:01

Schluter:

Wat voor verrassing hebben jullie voor ons in petto?????
    Jullie boffen dat het weer mooi weer wordt.
    Hier heeft de zomer er de brui aan gegeven.De herfst is begonnen.Vandaag nog15 graden,morgen 12 met regen en wind.Dus bereid je er maar op voor.
    Weer hele mooie herfst kleuren.Wij genieten hier op het balkon ook welvan al die kleuren, maar het is natuurlijk niets vergeleken wat we hier op de pc zien.
    Pa is weer wat vooruit gegaan.De bloeddruk is sedert een paar dagen gelukkig wat onder de 200,maar het zou nog wel wat moeten dalen.
    Nou Mathilda en Erwin,geniet nog maar van jullie mooie vakantiedagen en een prettige voortzetting ervan.Waneer krijgen we jullie nog eens op de pc te zien?

Groetjes.
    ,PA en MA

• 11 Oktober 2013 - 16:25

Gina:

Vandaag lekker veel gezien zo te lezen...lekker eigen baas zijn..heerlijk...
    Jullie zijn niet het hotel ingegaan?

Voordeel is als je achter loopt met lezen dat je gelijk het volgende verhaal kanlezen...;-

Xxx