North Conway - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu North Conway - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

North Conway

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Woodstock

Zo zeg, vandaag een onverwacht leuke dag gehad; niet dat we dat andere dagen ook niet hebben gehad, maar dit hadden we niet zo gepland.

We wilden vandaag een rondje gaan rijden en veel fotograferen maar het regende vanmorgen al en dat zou het – volgens de weerberichten – de hele dag blijven doen. Helaas klopte de weersvoorspelling, maar wij hadden onze plannen van vandaag al gecancelled en naar morgen verschoven. Als alternatief zijn we vandaag dan maar gaan shoppen in North Conway, zo’n 50 mijl verderop. In onze reisgids had ik gelezen dat ze daar zo’n 200 factory outlets hebben, dus we konden ons geluk op.

Wél zijn we eerst nog even naar de tourist information gegaan om een recreation pass te gaan halen/aanschaffen. We hadden gisteren al op de diverse parkeerplekken langs de scenic highways gelezen dat je die moest hebben. Maar…we hadden geluk. Door de shutdown hier wordt er niet gecontroleerd en hoef je deze pas niet aan te schaffen. Hebben wij tóch nog een voordeeltje!
Dat het voor toeristen anders kan zijn, weet ik inmiddels van een collega van mij. Zij reist momenteel door het westen van Amerika, daar waar de grote nationale parken zijn. Die parken – zoals de Grand Canyon, Yosemite en Alcatraz Island in San Fransisco – zijn door de shutdown gesloten en zij kan ze niet in. Da’s toch ook wel vervelend hoor: stel je je reis er helemaal op in, kun je er niet in. Erg vervelend en zo blijkt dat het voor ons toch wel meevalt. (Behalve dan dat hier de toiletten bij de vele uitzichtpunten gesloten zijn, maar gelukkig hebben we een wc rol in de auto…… )

Goed, na de tourist information zijn we naar North Conway gereden en zijn we in een kerstwinkel geweest, waar ze naast kerstspullen ook allerlei spulletje verkopen om de tuint voor de herfst en de Halloween te versieren….gezellig.
Daarna naar de factory outlets waar Erwin 3 van z’n felbegeerde Levis 501 heeft gekocht: slechts € 30,- per stuk…wat betaal je daar in NL wel niet voor? Minstens het dubbele! We hebben allebei nog mooie goede regen/windcoats van Timberland gekocht en ik een paar goede wandelschoenen van Timberland. Gelukkig hadden we allebei nog ruimte in de koffers én nog wat gewicht op te vullen tot we aan het maximaal voor het vliegtuig toegestane gewicht zitten.

Daarna bij de Friendly’s een lekker hapje gegeten en toen kwamen we opeens bij de Christmas Loft terecht. Van buiten een beetje shabby en donker, maar toen we binnenkwamen werden we welkom geheten door Rudolph. Wat was dit leuk en gaaf zeg. Een supergrote kerstwinkel, met een gezellig sfeervol kerstpleintje in het midden, waar de Intratuin nog eens een voorbeeld aan kan nemen!

Hierna zijn we nog even naar het stationnetje van de Scenic Rail Road in North Conway gegaan. Ook alweer zo schattig. De trein kwam er net aan, maar voor die weer vertrok werd er even van loc gewisseld. De elektrische loc ging ervan af en er kwam een stoomlocomotief aan die er voor werd gezet. Super!!

Echt…zo’n leuke dag gehad! We zijn weer terug via de Kancamagus Highway gereden – net als de heenweg overigens. Toen we weer net in Lincoln aankwamen begon het me een partij te plenzen en te waaien…we zagen niets meer, zodat Erwin maar even de auto in een uitrit heeft gezet. Wat een water zeg…niet normaal meer. Ach…nu hoeven we de auto niet meer door de wasstraat te rijden! Gelukkig wordt er morgen weer beter weer voorspeld. Hopelijk zijn dan niet door de regen en de wind alle blaadjes van de bomen gevallen, want het weer van vandaag is altijd een omslagpunt van de foliage! :(

• 08 Oktober 2013 - 09:33

Papa En Mama.:

Hoi hoi.

Waar regen al niet goed voor kan zijn. Jullie hebben zo te lezen zeker een heeeel leuke dag gehad. Juist die onverwachtse dingen die maken het zo leuk. Leuk hoor.

Wat had ik er graag bij geweest in de Kerstwinkel, super gaaf. Dan ook de halloween is leuk om te zien.

Lekker he!, goedkoop boodschappen doen. Wat de shutdown betrfet hangt het geluk om jullie heen.

Hopelijk gaan jullie weer van de herfstkleuren genieten zonder regen en zijn er niet teveel blaadjes gevallen.

Liefs vanuit een mistig Scheveningen xxx

• 08 Oktober 2013 - 16:27

Wat minder weer heeft ook zijn goeie kanten.. lekker (goedkoop) shoppen o.a.

Leuke foto's van en leuk Amerikaans dorpje!!

hoop wel dat het weer wat beter wordt de dagen dat je daar bent, maar dat zal wel

groetjes van ons

• 08 Oktober 2013 - 16:38

Edith:

Hoi Mathilda en Erwin,

Ondanks het slechte weer hebben jullie er toch een gezellige dag van gemaakt. Klinkt inderdaad allemaal heel gezellig.
    Maar wat naar voor jouw collega, dat ze al die parken niet in kan vanwege de shutdown. Dat is balen, vooral als je je er helemaal op hebt ingesteld dat je dat allemaal graag wilde zien tijdens de reis. Nou ja, het is niet anders. Jullie hebben in ieder geval geluk met een boel dingen.

Donderdag gaan jullie naar jullie volgende bestemming, toch? Geniet nog lekker morgen van jullie dagje hier.

Groetjes,

Edith

• 08 Oktober 2013 - 18:11

Giacomo:

saagh, dit is precies wat ik bedoelde met die opmerking van laatst over de shutdown!
    heel lullig van die Amerikanen om jouw dure vakantie te verspillen en alleen maar omdat ze lekker conservatief willen blijven....
    zo te lezen piepen jullie er steeds mooi tussendoor!
    we volgen jullie....

• 11 Oktober 2013 - 16:18

Gina:

Alsof je zo bij charles Dickens binnen stapt...gezellig zeg.. Had ik dat geweten had je een heksenjurk voor me mee mogen nemen...wil nu een echte voor de Halloween hebben.
    Had al wel gezien dat er in Nootdorp een leuke winkel zit met dat soort kleding...leuk tripje voor in de herfstvakantie.

...oh wat had ik graag meegegaan naar dat outlet centre....
    Waar regen nog niet goed voor is...zo heeft ieder nadeel toch een voordeel...

Xxxx