Naar Lincoln NH - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar Lincoln NH - Reisverslag uit Woodstock, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar Lincoln NH

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

06 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Woodstock

Vandaag hebben we de Green Mountains verruild voor de White Mountains en dus zijn we weer staatsoverschrijdend te werk gegaan. Van Vermont zijn we naar New Hampshire gegaan; onze 5e staat alweer. Je merkt er nooit wat van dat je van staat wisselt. Je wordt altijd wel netjes welkom geheten via een bord dat langs de weg staat. En de kentekenplaten van de auto’s zijn dan ook weer anders. Iedere staat heeft z’n eigen kentekenplaat en iedere staat heeft z’n eigen “spreuk” die dan ook weer op de kentekenplaat staat. Voor New Hampshire is dat: “Live free or die” (woorden van generaal John Stark in 1809).

Naar Lincoln was het dus maar een klein stukje, dus we hebben gelijk maar wat scenic routes gereden door de White Mountains. De White Mountains is een National Forest van zo’n 3.116 m2 en heeft meer dan 1.900 km aan wandelpaden. Er bevinden zich 20 toppen boven de 1.200 m. waarvan de hoogste de Mt. Washington is van 1.917 m. (tevens hoogste punt van New Hampshire).

We zijn in het Noordoosten begonnen in Gorham en zijn zuidwaarts via de route 16 naar Conway gereden. Onderweg was het weer erg mooi en redelijk rustig. In Conway zijn we westwaarts gereden naar Lincoln via de Kancamagus Highway. We hadden bij onze lunchstop vandaag net buiten Jefferson een kaartje met de “scenic byways “ meegenomen en zo konden we zien waar er mooie fotostops en uitkijkpunten zijn. Je kon merken dat dit een toeristische route is: de meeste parkeerplaatsen stonden redelijk vol. Vaak genoeg kwam je bij het volgende punt weer mensen tegen die je op een eerder punt al tegen was gekomen.

We konden merken dat we hier weer wat hoger zitten dan waar we vandaan kwamen; het was redelijk fris als je uit de auto stapte. Daarbij kwam ook nog eens dat het lichtjes was gaan regenen.

In Lincoln aangekomen - nabij Woodstock NH - was het inmiddels harder gaan regenen. Het hotel is meer een motel, waarvan Erwin in ieder geval erg happy wordt: je kunt je auto voor je kamer parkeren!

Er zijn weer zat trailtjes te lopen hier, weggetjes te rijden en bergpieken te beklimmen….hoe dan ook. We zullen ons hier de komende dagen wel weer vermaken, want we gaan pas donderdag weg hier.

• 07 Oktober 2013 - 09:17

Edith Veldhuizen:

Ziet er heel mooi uit, daar. Schitterend, die herfstkleuren. Hier blijven jullie dus lekker een paar dagen: lekker wandelen en van de natuur genieten. Heerlijk hoor. Geniet ervan, groetjes, Edith

• 07 Oktober 2013 - 10:05

Schluter:

Dit waren prachtige natuurfoto""sdie wevoorgeschoteld kregen op de vroege ochtend Hiervan moet je toch echt tot rust komen.IK bekijk ze vanavond nog eens naalle drukke werkzaamheden.

Nog een fijne dag.Geniet en pas goed op je zelf,
    Liefs PA en Ma

• 07 Oktober 2013 - 10:30

Weer een prachtige omgeving!!

Lekker hoor, een paar dagen op dezelfde plek.. hopelijk zie je het zonnetje ook weer.

Veel plezier de volgende dagen!!

groetjes van ons

• 07 Oktober 2013 - 10:51

Papa En Mama.:

Schitterende foto's, prachtige kleuren, leuke beekjes.
    Een heel leuk bruggetje waar we al eerder in dat soort kennis mee mochten maken.

Jullie zitten weer in een prachtige omgeving om een paar dagen zoet te zijn en veel moois te zien.

Veel plezier en geniet ze.
    Liefs xxx

• 11 Oktober 2013 - 16:12

Gina:

..in de zomer komt het allemaal vast niet zo over als dat jullie nu beleven en zien...echt prachtig!!!

Xxx