Stowe region - Reisverslag uit Stowe, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Stowe region - Reisverslag uit Stowe, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Stowe region

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

03 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Stowe

Vandaag hebben we een heerlijke herfstdag beleefd in Stowe, in de Green Mountains. De Staat Vermont wordt ook wel “Green Mountain State” genoemd; nou, dat hebben we gezien. Alhoewel...groen: de vele bossen kleuren zich in de prachtigste herfstkleuren momenteel.

Wij blijken hier nu precies op het hoogtepunt van de “Foliage” (zoals de inwoners het hier zeggen) te zitten; ofwel precies het juiste moment van de Indian Summer (zoals wij dat in Europa zeggen). We spraken vandaag iemand die hier woont en werkt. Hij was aan het werk, had het eigenlijk te druk, maar maakte op eenzelfde plek als wij foto’s, omdat het zo weer voorbij is. Pfff….hebben wij dat ff mooi uitgekiend!

We zijn vanmorgen begonnen met een “Factory Tour” bij Ben & Jerry’s in Waterbury, Vermont. Dit was erg leuk gedaan en waar wij nu achter zijn gekomen is dat het eigenlijk heel fair-trade is en (bijna) gezond ijs, waarbij alleen met verse producten wordt gewerkt. We mochten ook proeven.…jawel….. de Triple Caramel Chunk…..mmmmm…..en lekker dat het was!!

Hiervandaan zijn we naar de plek gereden waar we gisteren met “pech” stonden. Nu om te gaan kijken bij de countrystore van de Cheddar kaas en de chocola (waar ik het in mijn verslag van gisteren al over had). Bij beiden kon je ook weer proeven; we hebben verschillende smaken Cheddar kaas met kruiden, pepers etc. geproefd, smeerbare Cheddar, een Cheddardip, Cheddarsoep en popcorn met cheddarkruiden. Daarna naar de chocolashop waar “alleen maar” een stukje pure chocola geproefd kon worden, maar die was dan ook errug lekker!

Van hier zijn we naar “Cold Hollow Cider Mill” gereden. In tegenstelling tot in Europa is cider hier versgeperste appelsap. De cider met alcohol zoals wij die kennen heet hier “hard cider”. Hier zagen we het proces hoe die appelsap geperst wordt. Ook hier konden we proeven….wat was dat heerlijk! En wat een verschil met de appelsap die wij in de winkels kopen. Dit is puur natuur, zonder toevoeging van wat dan ook.

Nu was het wel tijd voor een mooie scenic route. Van de eigenaar van de lodge hadden we een scenic tour van 45,9 mijl gekregen: over – deels – geen doorgaande wegen. Dit had als voordeel dat we regelmatig konden stoppen voor een mooie foto. Het was een prachtige route, waarbij we ook nog een aantal “covered bridges” hebben gezien en waarbij we door Smugglers Notch zijn gereden, een waar skioord! In de heuvels/bergen zagen we lege ruimtes voor de skiliften en skipistes. De aangrenzende dorpjes zien er allemaal al even leuk en gezellig uit.

We hebben genoten van al het moois we onderweg gezien hebben. Hopelijk komt het een beetje over op de foto’s. Het is soms lastig fotograferen. Morgen gaan we nog een scenic route rijden. Hopelijk is het weer dan net zo mooi. Vandaag was het zo’n 22 graden. Wat dat betreft hebben we totaal geen klagen hier.

Nog even over de Amerikaanse “shut down”: hier merken we er – als toerist – helemaal niets van!

• 04 Oktober 2013 - 00:50

Papa En Mama.:

We wilden naar bed gaan en ik dacht even kijken of er nog een mail van wat dan ook is binnengekomen en wat blijkt, jullie mail is er al. Het is voor jullie nog 3 oktober en voor ons al 4 oktober, dierendag dus.

Prachtige foto's van alle herfstkleuren, inderdaad daarvoor hadden jullie deze tijd uitgekozen. Gelijk hadden en hebben jullie.

Zo dan, ijs, chocolade en kaas proeven? Mmmmm, lekker. Papa zei, "als ze nou nog maar in de vliegtuigstoelen passen en we kwamen gelijk in een lachbui waar papa doordat hij verkouden is moeilijk uitkwam, hij werd gelijk afgestrafd, grapje.

Wat zeker is dat jullie genieten en daar zijn we heel blij om.

Gelukkig merken jullie niets van de "shut down, hopelijk blijft dat zo.

Mathilda en Erwin geniet lekker verder en wij gaan nu lekker slapen.

Liefs xxx.

• 04 Oktober 2013 - 05:56

Bep Van Der Zwan:

Wat een schitterende foto's en wat boffen jullie met het weer. Aparte dingen zien jullie daar! Je hebt zo ook je lunch bij elkaar gesnaaid. Mmmmm....
    Was vroeg het bed uit. Ik dacht eerst even kijken wat jullie gisteren beleefd hebben. Er staat hier ook nog een grote pan peertjes te stoven. Ze zijn heel mooi rood na een nacht heel langzaam op het gas. Die wil ik nog in potjes doen voordat om acht uur mijn taxi komt om naar de bestraling te gaan.
    Voor straks wederom een heel mooie dag gewenst. Geniet ervan!
    Groetjes.

• 04 Oktober 2013 - 07:59

Wat een prachtige route en wat begint het al mooi te kleuren!!!

Dat willen wij ook nog een keer doen (ooit) al zal het dan niet aan die kant van Noord-Amerika zijn.

heel mooiei foto's.

Ik vind het alleen een beetje flauw dat je zo uitgebreid de Ben en Jerry's Triple Caramel beschrijft..
    (nou moet ik m'n toetsenbord afdrogen) haha

Maar het zal best heel erg lekker geweest zijn.

Leuk ook zo'n kaas en chocolafabriek met een kijkje achter de schermen.

... en het weer werkt ook prachtig mee.. jullie genieten volop

Ga zo door.

liefs van ons

• 04 Oktober 2013 - 08:01

ik bedoel: en wat zijn die kleuren mooi.. want je kunt het nauwelijks een begin noemen.

• 11 Oktober 2013 - 14:51

Gina:

....zo jullie hoefden vast niet meer te eten na al de proeferijtjes...jammie!!

Jullie boffen maar met de timing van jullie reis...wat een mooie kleuren...

Xxx