Naar Niagara Falls NY - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Naar Niagara Falls NY - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Naar Niagara Falls NY

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

29 September 2013 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Nou, we zijn op – voor ons – het uiterste puntje van Amerika deze reis…in Niagara Falls (ja, de plaats heet ook zo!)

Vanmorgen zijn we iets over half tien vertrokken voor de ongeveer 350 mijl. Onderweg zijn we twee keer gestopt en aan het eind van de rit bleken we 352 mijl (566,5 km) op de teller te hebben en hadden we de staat Massachusetts achtergelaten en zijn de we de staat New York binnengereden. Het was wel leuk rijden, want we kwamen allemaal Europese plaatsnamen tegen. In de tijd dat de pelgrims vanuit Europa naar Amerika gingen, gingen ze zich hier vestigen. Blijkbaar hadden die plaatsen nog geen naam en noemden ze de plaats naar waar ze vandaan kwamen.

De volgende plaatsnamen zijn we o.a. tegen gekomen (in willekeurige volgorde nu opgesomd): Amsterdam, Rotterdam, Geneva, Rome, Lyons, Batavia, Siracuse, en Corfu.

Rond 4 uur kwamen we aan bij het hotel, terwijl we de spray van de Niagara Falls al gezien hadden. Na het inchecken even snel een wasje gedaan en de Falls opgezocht. Wat een machtig geweld zeg; daar word je wel even stil van! Uiteraard de nodige foto’s gemaakt en onze reeds bestelde Discovery Pass opgehaald. Hiermee kunnen we een aantal attracties gaan doen. Daarna hebben we een hapje gegeten: onze allereerste burger van deze vakantie, bij de Denny’s (naar ons idee de op één-na-de- beste burgerketen van de US; beste is de Steak ’n Shake in o.a. Florida)! Is dat niet netjes? We zijn al 7 dagen in de States en nu pas onze eerste burger! Vervolgens zijn we weer even terug gegaan, want de Falls zijn vanaf 20.30 uur verlicht. Nog maar weer de nodige foto’s gemaakt.

Ons hotel ligt echt perfect ten opzichte van de Falls: 1 straat oversteken en we staan al in het park! Nu ik dit verslag schrijf (met het raam open) hoor ik de Falls ruisen.

Morgen gaan we met de Maid of the Mist mee: dat bootje dat pal langs de Niagara Falls vaart. Ook gaan we de Cave of the Winds lopen: dan loop je helemaal beneden aan voor /achter/naast de Falls. We hebben er nu al superveel zin in!

Bedankt allemaal voor de reacties op de “Simple Gift Song” van de Shakers. ’t Is wel grappig Bep en mama, dat jullie schrijven over “The Lord of the dance”; dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar er werd dus gezegd dat het “It’s a gift to be simple” heette, dus ik zette het eigenlijk weer uit m’n hoofd. Het oorspronkelijke nummer ken ik dan dus van Songs of Praise. Mogelijk met een andere tekst/iets andere melodie.
Ook alle andere reactie over de Shakers vonden we leuk om te lezen.

Ook nog terugkomend op al die losse draden in de straten op Cape Cod: dat verwacht je hier niet in dit land en ik keek ook m’n ogen uit. Speciaal om de draden had ik zo’n foto gemaakt en het is leuk om jullie reactie dan te lezen.

Het is sowieso leuk om te merken dat de verslagen gelezen worden en dat jullie dan ook nog een reactie geven. Dank jullie wel.

• 30 September 2013 - 09:35

Marjolein :

Hoi Mathilda en Erwin,

Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien!!!
    Op de foto's zien de niagara falls er indrukwekkend uit maar denk al je ze ziet en hoort stromen dat het nog mooier is!!!

Liefs uit en zonnig alphen,

Marjolein

• 30 September 2013 - 09:46

Papa En Mama.:

Hoi hoi,

Dat was inderdaad een lange rit die jullie gereden hebben, maar ja je wist wel waar jullie naar toe gingen en dan doe je het graag denk ik. Heel leuk om die Europese plaatsnamen tegen te komen.

Dan de Niagara waterval foto's, PRACHTIG. Heel leuk ook de foto waar jullie met de watervallen op staan. Wat ik zo denk en eigenlijk wel zeker weet dat is dat jullie er nog vele foto's van maken, ik ben benieuwd.
    Jullie zullen ook best lekker slapen met het geluid van de watervallen.

Geniet er maar heel veel van als jullie in dat bootje zitten en er achter/voor/naast lopen, bijzonder.

Veel liefs, xxx

• 30 September 2013 - 10:21

Edith:

Hallo Erwin en Mathilda,

Wat ziet dat er geweldig uit zeg, deze watervallen. Die boottrip die jullie vandaag gaan maken langs die watervallen, zal ook wel geweldig zijn. Deze watervallen doen mij denken aan Foz de Iguazu, waar ik geweest ben, op de grens van Brazilie en Argentinie. Was ook zo schitterend, en ik ben toen ook met een boot er langs gevaren, en zelfs een keer ere dwars doorheen. Maar dat zullen jullie wel niet gaan doen, lijkt mij, want volgens mij is het best wel fris daar?
    Geniet lekker, en tot jullie volgende verhaal. Groetjes, Edith

• 30 September 2013 - 13:10

Mooi, die verlichte foto's van de de watervallen.. wat een geweld. Heel indrukwekkend.

En jullie staan er leuk op

Ben benieuwd hoe het varen met de Maid of the Mist is.. moet ook geweldig zijn. we wachten het af

groetjes van ons

• 11 Oktober 2013 - 12:16

Gina:

..dat gebulder van het water zal vast onzettend indrukwekkend zijn geweest...en jullie boffen wel met de locatie van het hotel...

Goed gelukt die foto's in het donker trouwens..

Morgen maar badmuts op ...snorkel mee....regenkleding..hihi

Xx