Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Door: Mathilda (met aanvullingen van Erwin)

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

28 Oktober 2009 | Australië, Port Douglas

Woensdag 28 oktober 2009…een excursiedag vanuit Cairns. Nou ja, excursie…alleen maar een transport geregeld naar Port Douglas, een plaats 75 km. ten noorden van Cairns. Na het ontbijt op onze kamer zijn we naar de receptie gelopen, maar wat was dat nu? HET REGENDE!!!! Dat hadden we niet meer verwacht tijdens onze vakantie. We hebben al een paar keer de regen ontvlucht. Toen we uit Sydney weggingen had het ’s nachts geregend en eenmaal zittend in het vliegtuig zagen we dat het buiten regende. O ja…in Katoomba (excursie Blue Mountains) heeft het geregend; dat lijkt alweer eeuwen terug. Op tv zagen we dat het gisteren in Darwin zou gaan regenen, maar ja gisteren gingen we daar weg, dus we dachten dat we het weer ontvlucht waren. Niet dus. Snel nog even wat anders aangetrokken, want het leek ook wel een stuk frisser en om dan iets zonder mouwtjes aan te hebben, vond ik iets te ‘koud’….

We waren uiteindelijk nog 10 min. voor de pick-up tijd beneden, maar de shuttle bus stond er al. Op naar Port Douglas. Port Douglas is van een vissersdorpje een toeristisch centrum geworden, maar heeft nog het oude dorpssfeertje weten te behouden. Een soort Valkenburg in Limburg, maar dan anders. En zeker geen jongeren op overvolle terrasjes ! Het was een uurtje rijden langs de prachtige kustweg, maar ja, ook hier weer regen. Desondanks was het goed te zien dat het een mooie weg is. Naarmate we Port Douglas naderden werd de regen toch wat minder en we stapten uit toen het weer droog was. Da’s nog eens een meevaller. We wilden eerst naar de Marina Mirage lopen (het was nu tenslotte droog): de haven waarvandaan alle boten richting het Great Barrier Reef vertrekken om te snorkelen of te duiken. Ook is hier een gezellige pier met winkeltjes en restaurantjes. De haven dateert overigens uit de tijd van de goudkoorts midden 19e eeuw. Op het moment dat we er heen liepen begon het te regenen; dus snel gaan schuilen onder een afdak van een restaurant in de mainstreet. Gelukkig was het maar een tropische bui, dus binnen 10 min. was het weer droog. Ondertussen liepen we al winkeltjes te kijken in mainstreet. Alle winkels hebben afdakjes. Altijd handig: als het 35 graden en zonnig is, kun je in de schaduw lopen; als het regent kun je droog lopen.

De eerste zijstraat zijn we alsnog ingegaan, alsnog naar de Marina Mirage. Het was er niet zo groot dus we hebben alles snel bekeken, dus weer terug naar de mainstreet. Pfff…het is wel zweten vandaag; ondanks dat m’n termometertje maar zo’n 28 graden aangeeft is het plakkerig vies warm met al dat vocht in de lucht…Aan het eind van de mainstreet ligt het Four Mile Beach en we hebben daar ook nog een kijkje genomen. Er zijn langs de kust kleine witte zandstrandjes afgewisseld met rotstranden. Dit beach was een wit zandstrand. Toen we hier vandaan terugliepen vroegen we ons af of Marijn hier wellicht ook zijn voetsporen heeft achtergelaten….
Terug in de mainstreet was het ondertussen wel weer tijd voor een lunch met een verse jus (voor mij) en ananassap voor Erwin. Heerlijk we kunnen er weer tegen.

Verder valt er weinig te schrijven. We hebben de mainstreet via de andere kant teruggelopen en zijn nog even naar een uitkijkpunt gelopen met een grasveldje en palmbomen. Hier hebben we aan de zeerand op rotsen gezeten, heerlijk in een windje zodat de warmte meeviel. Om 17.00 uur werden we weer opgepikt. Terug in Cairns zijn we lekker gaan eten bij een Ierse pub, voor maar 10 aussie dollar (= 6 euri), INCLUSIEF een biertje/wijntje/fris.
Op de terugweg hebben we onze treinexcursie voor vrijdag geboekt bij een tour agency. Is dat ook maar geregeld. Wat we dan precies gaan doen, lezen jullie uiteraard in het verslag van vrijdag.

Morgen wordt het weer vroeg opstaan, want wij gaan snorkelen in het Great Barrier Reef, alweer een item op de werelderfgoedlijst. Om 7.25 uur worden we alweer opgehaald.

Maandag hadden we het erover dat onze waarbenjij.nu site zo’n 4450 keer bezocht was; gisteren zagen we dat het aantal op 5550 keer stond (nu 6239 keer). 1100 bezoekers in één dag…….????

• 28 Oktober 2009 - 13:11

Niels, Bea, Lorenza:

Ja, ja, jullie zijn populair in de lage landen :-).

• 28 Oktober 2009 - 14:36

Ton, Marjolein, Kids:

Wat fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Echt een huwelijksreis om nooit te vergeten. Veel plezier toegewenst.

• 28 Oktober 2009 - 15:25

Pa En Ma:

Ja, die regen is natuurlijk om alvast weer te wennen hier in The Netherlands,anders valt het te veel tegen. Het is hier trouwens goed najaarsweer.
    Weer mooie foto's met al die palmen.geniet nog maar van de paar laatste dagen.Veel liefs.

• 28 Oktober 2009 - 16:29

Stijntje:

Jullie waarbenjij.nu site
    zo vaak bezocht, helemaal TOP!!!

tja.. o.a voor mensen met vliegangst is het natuurlijk geweldig om de reis op deze wijze te mogen meemaken.

Morgenochtend gaan jullie gezellig snorkelen.
    Al eens gedaan?

Geniet maar weer en veel
    plezier, en weer bedankt!!

Liefs, Stijntje

• 28 Oktober 2009 - 18:05

Jurre:

Ik heb net gekeken waar jullie gingen snorkelen ziet er mooi uit:-)(via Google)

Groetjes Jurre

• 28 Oktober 2009 - 20:15

Marjolein:

Pffff kan het amper bij houden om alle verhalen te lezen!!!!!
    Het is wel erg leuk om ze te lezen!!!
    Ik kreeg vandaag mijn verlofbudget formulier binnen.
    Ben uren aan het sparen om ook eens zo'n reis als jullie te maken!!!!

Zal Marijn vragen of hij daar ook geweest is!

Geniet er nog van!!!!!!

Liefs, lein

• 28 Oktober 2009 - 20:21

Papa En Mama:

Hoi,

Weet je? De regen is vast een voorbereiding op het weer wat we vanaf zondag krijgen want dan krijgen we herfst.
    Gelukkig knapte het voor jullie toch op.

De mainstreet en de Marina Mirage,jullie hebben het weer leuk gehad.
    Morgen veel plezier met snorkelen.

He! Waar komen die bezoekers vandaan en dan in zo'n rap tempo? Apart.

Liefs uit een nu heerlijk aan temperatuur Scheveningen

• 29 Oktober 2009 - 08:58

Keller & Co:

Het schijnt dat elke keer je een foto bekijkt aangeeft als een bezoeker..dus als je 8 foto's bij je verhaal hebt staan komen er 9 hits bij..1x voor het lezen van het verhaal plus 8 voor de foto's...en iedere keer je er zelf er opkomt telt ook mee. Nou dan loopt aantal aardig op.
    Veel plezier met snorkelen.
    Waarom niet duiken??

• 29 Oktober 2009 - 09:50

Bea:

Hi lieverds.
    Prachtig, prachtig, prachtig!
    Ik ben nog maar even flink door jullie fotoboek heengegaan,zodat het aantal bezoekers de volgende keer niet tegenvalt :-)

• 29 Oktober 2009 - 21:28

Edith:

En..... hoe was het snorkelen? Nog veel mooie vissen gezien?

Wat een boel bezoekers zeg, op jullie site. Maar waarschijnlijk ook een boel "buitenstaanders" die wat zitten te surfen op de waar-ben-jij-nu site. Maar evenzogoed reageren er steeds een aantal mensen op jullie berichten. Leuk he?

Groetjes,
    Edith