Darwin -> Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu Darwin -> Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

Darwin -> Cairns

Door: Mathilda

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

27 Oktober 2009 | Australië, Cairns

Vandaag hadden we het laatste stuk te overbruggen in Australië zelf; het stuk Darwin – Cairns. Dit keer weer met vliegtuig. Het vliegtuig vertrok al om 7.00 uur (er ging helaas geen latere vlucht op de dag op deze route), zodat we om 5.40 uur werden opgehaald door een shuttlebus. We waren ongeveer de laatsten die in de (touring)bus instapten en het busje zat al zo goed als vol; alleen voor ons was nog plek… Om 6.10 uur kwamen we op het vliegveld aan…als dat nog maar goed zou gaan, qua tijd. Doordat wij als laatsten waren ingestapt lag onze bagage voorin in de aanhanger en was er dus als eerste uit. Dat scheelde weer, dus op naar de check-in. Daar waren we snel aan de beurt en uiteindelijk verliep de security check ook vrij vlotjes, zodat we dus nog tijd over hadden aan de gate voordat het boarden begon (7 min.). Het is geen groot vliegveld op Darwin; het is in gezamenlijk gebruik met de RAAF (Royal Australian Air Force) en we mochten naar het vliegtuig lopen.

We waren zelfs zo op tijd, dat het vliegtuig 5 min. voor geschedulde time al van de gate vertrok. Dat is nog eens vlotjes. In het hotel hadden we nog niet ontbeten, maar in het vliegtuid werd dat goed gemaakt. Een heerlijk warm broodje met scrambled eggs, bacon, hashed potatoe en een fried tomatoe. Lekker hoor. O ja, ook nog een yoghurtje en een jus d’orange. Daarna nog lekker even m’n ogen dicht gedaan. 2 uur en drie kwartier nadat we van Darwin zijn vertrokken, zijn we geland op Cairns International Airport. Het was gelijk weer een half uur later dan dat het in Darwin was (toch blijft het gek die half uur tijdsverschillen), zodat het verschil met Nederland weer 9 uur is geworden (rekening houdend met de ingegane wintertijd afgelopen weekend). Op het vliegveld (dat overigens flink ‘under construction’ is) stond er weer iemand met een bord klaar met onze namen erop. Helaas geen privétransfer dit keer….het moet een keer afgelopen zijn…..er stonden nog een stuk of 6 à 7 namen op het bord. Het minibusje waar wij in moesten stappen zat ook nu weer helemaal vol en wéér mochten we achterin het busje plaatsnemen. We werden gelukkig al als 2e afgezet bij ons hotel, Hotel Cairns.

Bij het inchecken (het was nog voor 11 uur, maar de kamer was al gereed…super) werden we weer aangenaam verrast omdat we op honeymoon zijn. Nee, dit keer niet met een fles champagne of wijn (dat dachten jullie natuurlijk) maar met een mooie upgrade naar een familiekamer. We hebben een woonkamer, een grote slaapkamer, een 2e slaapkamer met nog 2 bedden en een badkamer die vervolgens ook weer in 2-en gesplitst is: een wc/bad-douche gedeelte en een wastafel gedeelte! Kijk…dit is nog eens een heerlijk eind van de vakantie, want hier zitten we 4 nachten! Da’s lekker.

Wat een onverwacht aangename leuke stad is Cairns zeg! Er is niet veel bijzonders te bezichtigen, maar de sfeer is er zo ontzettend leuk, de mensen zijn aardig en er is aardig wat te shoppen in straten met leuke winkeltjes, cafe’s en gezellige restaurantjes en dat alles om de hoek van het hotel. Het hotel ligt ook vlak aan de zee (1 blok verwijderd). Er is zelfs een zwembad dat alleen met de boulevard van de zee gescheiden is. De zee lijkt niet echt aan de boulevard te komen (tenminste nog niet gezien vandaag), dus je kunt lekker badderen in het zwembad (gratis) en zonnen in het park waarin het zwembad ligt. We hebben lekker de hele verdere dag in de stad rondgelopen (hier een broodje gegeten; daar een bakkie gedaan) en via het hotel een shuttlebus voor morgen laten regelen. We hebben besloten morgen naar Port Douglas te gaan. Dat plaatsje staat bekend om de gezelligheid en winkels en ligt een uur rijden van Cairns. We dachten erover om een auto te huren, maar door deze shuttle kunnen we allebei gaan genieten van de kustroute tussen beide plaatsen en hoeven we niet te zoeken naar een parkeerplek of rekening te houden met evt. betaald parkeren. Goed geregeld. Ook kwamen we vanmiddag op het station en zagen dat er vanaf hier een treinverbinding is naar Kuranda: de Kuranda Scenic Railway, dwars door het regenwoud. Het is een treinrit van een uur en 3 kwartier en dat gaan we vrijdag doen (morgen als we terugkomen uit Port Douglas gaan we de kaartjes regelen). Zo gaan de dagen erg hard.

Vanavond hebben we gegeten bij Outback Jack, bar and grill. We hadden deze tent al in Darwin gezien, nadat we toen gegeten hadden en hadden spijt deze tent niet eerder gezien te hebben. Vanavond was dus onze herkansing. Op de kaart zagen we staan dat als je een speciale reden hebt om er te eten je dit kenbaar moet maken aan de waitress zodat er een passende verrassing gegeven kan worden. Niets laten wij onbenut, dus gezegd dat we op honeymoon waren. De waitress moest even met de manager overleggen en kwam ons later vertellen dat we het dessert van het huis kregen. Nadat Erwin van een flink stuk spareribs gesmuld had en ik van een Angus steak kwam het toetje: een schaaltje met ijsbolletjes en 2 borrelglaasjes; de één met koffie en de ander met een amandellikeur. We konden dit óf over ons ijs doen of ervan nippen. We hebben het over het ijs gedaan….mmmmmmmmmm…wat was dat lekker. Uiteraard hebben we de waitress gevraagd de manager te bedanken, zo beleefd zijn we wel weer. Daarna via de boulevard weer naar het hotel.

Doordat onze kamer zo groot is en je in het hotel maar tot 9 uur kunt ontbijten hebben we besloten lekker zelf op de kamer te gaan ontbijten. De boodschappen zijn gedaan; brood ligt in het vriesvak (ja, zelfs dat is er). Morgenochtend dus een prima ontbijtje op de kamer voordat we naar Port Douglas gaan.

• 27 Oktober 2009 - 12:53

Papa En Mama:

Hoi,hoi.

Ik dacht even kijken of er wat op de mail staat en ja hoor heel verrassend al een verslag uit Cairns,nog niet verwacht.
    Kunnen we niet stiekem bij jullie komen logeren,jullie hebben toch ruimte genoeg.Misschien hebben ze wel gedacht laten we een jong stel de ruimte geven dan kunnen ze verstoppertje spelen,ha,ha.

We lezen het al,jullie gaan nog lekker een paar leuke dingen doen,genieten dus.
    Wij wachten nu alweer op het volgende verslag met foto's.

Heel veel plezier en groetjes van ons.

• 27 Oktober 2009 - 13:24

Wil En Stijntje:

Wat geweldig toch jullie wittebroodsweken. Al samen een witte boterham gegeten? Deze honeymoonreis zullen jullie never nooit meer vergeten. Prachtige foto's, o.a. van de Pelikanen. Wat een prachtige opbouw! Nu naar Port Douglas. Wij gaan weer gezellig met jullie mee hoor. Droom maar heerlijk verder!

Wij moeten onze Honeymoonreis nog maken.

Waarschijnlijk in 2012? mmmm....

We zijn dan 41 jaar getrouwd, als we het beleven mogen. Beter laat dan nooit.....

Een dikke kus voor jullie!!

Wil en Stijntje

• 27 Oktober 2009 - 13:47

Keller & Co:

Ziet er weer heel gemoedelijk uit daar... Hebben jullie nog iets meegekregen van de World Solar Challenge...de wagen van Delft staat 2e.
    Wel lekker zo'n grote kamer. Kan je geen roomservice laten komen..nog makkelijker.
    Veel plezier morgen in Port Douglas!!

Heel veel groetjes en een lekkere lik van Saar!!

PS ze is echt een poepie en plast al bijna niet meer binnen...

• 27 Oktober 2009 - 14:01

Pa En Ma:

Nou .nou, jullie worden nog al eens verwend.Dat is wel de reis van jullie leven zeg. D
    ie vergeet je nooit meer.Het is maar goed dat er nu geen champagne was,ander raken jullie er nog verslaafd aan.
    Wat een tijdverschillen daar!
    De laatste dagen hebben jullie nog een vorstelijk onderkomen.Nog veel genot de komende dagen en veel liefs.

• 29 Oktober 2009 - 21:23

Edith:

Wat heerlik zeg, dat jullie werde geupgrade naar de familiekamer en nu zo'n grote ruimte hebben.

Groetjes,

Edith

• 29 Oktober 2009 - 21:24

Edith:

Sorry voor bovenstaande tikfouten, maar ik zit op mijn laptopje in het halfdonker te typen, en zie de toetsenborden niet goed :-)

Groetjes,

Edith