2e hele dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu 2e hele dag Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erwin en Mathilda Schluter - WaarBenJij.nu

2e hele dag Sydney

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Mathilda

16 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Vandaag was het weer even ouderwets knallen, er stond behoorlijk wat op ons programma. Eerst maar even stevig ontbijten in de Paradiso Bar beneden in het hotel. We namen beiden het ontbijtbuffet voor 16 aussi dollars: scrambled eggs, bacon, mushrooms en natuurlijk lekkere sausages. Tijdens het ontbijt heeft Mathilda de verslagen van de afgelopen dagen op de website gezet, dus het duurde toch nog even voordat we richting de Sydney Tower konden gaan. Gelukkig is de Sydney Tower slechts 2 blocks van ons hotel verwijderd en de weersvoorspellingen voor de dag waren uitstekend. Dat betekent een clear blue sky met een lekker zonnetje, het lijkt de Teletubbies wel. Bij de Sydney Tower bleek het met de drukte enorm mee te vallen, niet de drukte die we eerder bij het Empire State Building in NYC hadden meegemaakt. In de Sydney Tower zijn 3 liften die zo’n 10 personen per lift kunnen vervoeren. De liften gaan niet snel omhoog, dus boven op het Observation Deck aangekomen waren onze oren nog gewoon open. Veel highlights van Sydney hadden we natuurlijk al vanaf de grond kunnen zien, maar ik moet zeggen dat alles vanaf de lucht er toch heel anders uitziet en nu kan je kijken tot zover het oog reikt. Dat hebben we dan ook gedaan en het lijkt net alsof de horizon niet helemaal recht loopt. Nee, ik heb geen nieuwe bril nodig want Mathilda zegt het ook. Ook hebben we foto’s genomen van de Sydney Harbour Bridge, het Opera House en Darling Harbour. Wat jammer zeg, dat ze precies voor het Opera House toch nog even een paar hoge gebouwen hebben weten neer te zetten!

We wilden de Sydney highlights ook weleens vanaf het water gaan bekijken, dus we besloten richting Circular Quay te lopen. Daar aangekomen kochten we bij Wharf 6 twee kaarten voor een highlight cruise van James Cook. De cruise van half 1 was net weg, dus we moesten nog 2 uurtjes wachten. Nou, dat wachten bij Circular Quay is helemaal niet erg hoor, er valt behoorlijk wat te beleven en je kunt er overal eten en drinken. We kochten allebei een tosti ham, kaas en tomaat en zochten een plekkie op een bankie in het zonnetje op zo’n 50 meter van een aboriginal die gezellig op zijn didjeridoo zat te spelen. Nu weten we zeker waar die housemuziek vandaan komt … In het gazon voor onze voeten speelde zich een leuk schouwspel af tussen meeuwen. Twee meeuwen hadden hun territorium afgebakend en iedere andere meeuw die het ook maar waagde om op hun gazon te komen werd daar hardhandig – of hardsnavellig – door deze meeuwen van weg gejaagd. Precies, niet bij de buren door hun netjes aangeharkt plantsoentje lopen. Het was een erg leuk gezicht ! Later keek Mathilda wel heel erg verbaasd toen 1 van die meeuwen vanaf de lucht op haar kwam aangevlogen en er met haar laatste stukkie tosti vandoor ging, oeps …

14.10 besloten we richting de Wharf te lopen om verzekerd te zijn van een goed plekkie op het Upper Deck. Ons cruiseship lag er nog wel niet, maar we hoefden niet lang te wachten. Rond 14.30 gingen we dan ook als eersten aan boord en stormden meteen naar boven. Boven op het dek aangekomen, bleken er allerlei losse bankjes te staan, dus we hebben een 3 zitsbankje opgepakt om dat vervolgens voor ons linksachter op het dek neer te zetten. Van hier uit konden we de beste plaatjes onderweg schieten. De resultaten hiervan zijn natuurlijk weer te bewonderen op onze site. De cruise duurde in totaal zo’n anderhalf uur. Voldaan stapten we van boord en was het tijd om een terrasje te gaan pakken. Omdat we toch in de buurt waren, zijn we naar the Rocks gelopen om in Argle Street bij een Franse, jawel jullie lezen het goed, een Franse patisserie op het terras thee te gaan drinken met een lekker saucijzenbroodje erbij. Dat is nog eens genieten …

Langzaam maar zeker zakte de zon aan de hemel en werd het tijd om richting hotel te gaan. We besloten een andere weg te nemen, via de George Street die parallel aan de Pitt Street loopt waar ons hotel is. In de George Street zijn allerlei winkeltjes te vinden. Natuurlijk konden we Virgin Records niet zomaar voorbij lopen, dus daar nog even binnen gestapt om wat rond te struinen. En wat blijkt … een ceedeetje van AC – DC kost hier meer dan bij de Media Markt in het Haagie! Ook zijn we nog bij het Victoria Building binnengelopen om het interieur te bewonderen. Halverwege het gebouw is een enorme koepel die je net als in een kerk vanaf de grond kunt bekijken. Ik besloot er een foto van te maken. Een meisje uit Sydney zei tegen Mathilda dat zij al jaren door het Victoria Building loopt, maar nog nooit omhoog heeft gekeken en vroeg waar wij vandaan kwamen. Wij vertelden dat we hier in Australie aan het honeymoonen waren. Het meisje was benieuwd of Mathilda in een trouwjurk met blote schouders was getrouwd, want dat vond zij zooo mooi. Mathilda toonde vanaf het mobieltje haar trouwjurk aan haar en zij vond het in 1 woord geweldig ! Ook geweldig dat we hier aan het honeymoonen waren en zo ontstond een heel leuk gesprek. Aan het einde wenste zij ons een heel gelukkig leven saampjes en ging naar huis.

Bij het hotel aangekomen besloten we snel even de kamer op te zoeken. Daarna weer snel naar beneden om ergens een hapje te gaan eten. Gisteren stond er Chinees op het menu, dus deze keer maar eens Italiaans. Eerder deze week waren we al eens ‘s avonds langs een Italiaans restaurant gelopen waar het errug druk was. Wij bestelden beiden een Pizza Hawai met een flesje Sprite erbij. Ik twijfelde nog om een toetje te nemen, maar toen we de desserts op de menukaart bekeken, was de twijfel meteen verdwenen. Graag nog 2 Tiramusu! Met een moe maar voldaan gevoel wandelden we weer terug naar ons hotel. Morgen ons laatste daggie in Sydney …

• 17 Oktober 2009 - 06:27

Wim En Loes:

Jeetje, Erwin, een verslag schrijven is jou ook wel toevertrouwd!!
    Dat de meeuwen nou net jouw laatste stukje tostie moesten pikken,Mathilda, je ziet het wel vaker bij homevideos of zo, maar als het in het echie gebeurd sta je, denk ik, raar te kijken!!

Nog even je lezersvraag: is het soms dat je in de landen die je noemt links rijdt?? Het is in ieder geval een overeenkomst..

Nog heel veel plezier verder..
    groetjes van ons.

Ps. Wim komt net terug van het hondje uitlaten
    Reactie: Goeiedag! (bij het zien van het verslag van Erwin).. mooie foto's, die lucht met wolken laat zich goed fotograferen.

• 17 Oktober 2009 - 06:54

Hans En Herma:

Hi Mathilda en Erwin,
    We zijn eindelijk weer bij met het lezen van jullie verslagen.
    Het is een geweldige reis, ik denk dat wij ook die kant maar eens op moeten.
    Wat zijn al die gebouwen groot he!. We zijn benieuwd naar de rest van de foto's en niet op de laatste plaats ook de trouwfoto's.
    Het dessert met de suikerspin ziet er lekker uit.
    veel plezier verder.

• 17 Oktober 2009 - 08:22

Marjolein:

Van tussen de slijptol en gehak een berichtje van mij!!!!
    Ja mn vader is nu met grof geweld in de keuken bezig en ik zit lekker stof te happen!!!!!

Wat leuk een verslag van jou Erwin!!!
    Horen we ook eens wat Mathilda allemaal doet :-p
    Ziet en klinkt weer top jullie dagje Sydney!!!!
    Marijn heeft al zitten google earth-en om de plekje op te zoeken waar hij foto's van jullie zag of om de positie van de foto te bepalen.

Groetjes vanuit een Bob de bouwer huis!!!!

• 17 Oktober 2009 - 09:05

Pa En MA:

Weer prachtige foto"s en mooi verslag Wat een geweldige ervaringen, om nooit te vergeten Zijn jullie niet erg moe of valt dat wel mee Na de builoft waren we beiden erg moe Morgen met vriendin naar matinee concert hierin R,daal van Dordts mannenkoor Liefs en goede reis verder

• 18 Oktober 2009 - 08:56

Edith:

Hoi Erwin en Mathilda,

Weer erg genoten van jullie laatste verslag.
    Hoe is het trouwens met de internetverbinding in Australie, nu ik zie dat jullie steeds zoveel foto's kunnen plaatsen. Is die niet net zo dramatisch traag als in Nieuw Zeeland?

Lieve groetjes,

Edith

• 19 Oktober 2009 - 22:25

Papa En Mama:

Leuk Erwin dat jij nu ook wat schrijft.Het is een flink verslag, wat denk je,dan ben ik er voorlopig weer vanaf?(grapje)
    Jullie boffen wel hoor met de blue sky want voor hetzelfde geld zie je niets.
    Mathilda wat had jij pech met je laatste hapje tosti,ha,ha.
    Heerlijk he zo'n cruisseschip,kunnen jullie nagaan wat wij gevoeld hebben,echt eindeloos.
    Mathilda wat leuk dat je zelfs in Austrlie reactie op je trouwjurk krijgt,dat heet nagenieten.
    Het is leuk te lezen dat jullie wat smaak betreft van alle markten thuis zijn.

Liefs van ons.

• 21 Oktober 2009 - 13:42

Keller & Co:

Jullie zagen allebei dat de horizon niet recht was...maar waren jullie wel nuchter op dat moment?? ;-)...
    Mooie foto's hoor!!